Sonntag, 21. November 2010

AVAKADO SALATASI




1 adet olgunlasmis avakado
1 adet kirmizi yesil paprika (dolmalik biber)
2 dal maydanoz, 2 adet taze sogan
1 adet domates
zeytin yag,limon suyu,karabiber
Avakoda yikanir,ortadan kesilir cekirdegi cikartilir.Kasikla orta yerinden cikartilir,Biberler küp küp kesilir, domates ince dilimler hailnde kesilir,maydanoz ve yesil sogan ince kiyilir, avakadonun ic kismindan cikartilan pürede eklenir hepsi karisririlir.Üzerine zeytinyagi limon suyu karisimi ,karabiber gezdirilir.Avakodanin ortasina kasikla salata konur bekletmeden servis edilir .

AVAKADONUN FAYDALARI
İyi bir hücre koruyucu ve antioksidandır.
Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Kansere karşı koruyucudur.
Kalp ve damar sağlığı açısından da yararlıdır.
İçerdiği doymamış yağ asitleri kanda kolesterolün yükselmesini önler dolayısıyla Kalp ve damar hastalıkları için en iyi doğal ilaçtır.
Kabızlığa karşı etkili.
Yaprakları ishali keser.
Vücutta toksit maddeleri etkisiz hale getirerek, yaşlılığa yol açan zararlı maddeleri yok eder. Dolayısıyla yaşlanma sürecini yavaşlatarak hastalıkları önlemede önemli rol oynar.
Yapraklarının özelliğinden dolayı cilt bakımında ve kozmetik sanayinde kullanılır.
Vücut dokularının ve cildin yenilenmesine yardımcı olur.
Yaraların iyileşmesine katkıda bulunur.

Sonbahar ormanda gezinti







su degirmeni

Kommentare:

derya hat gesagt…

Öznurcum ellerine sağlık çok leziz
görünüyor öpüyorum.

hazalca hat gesagt…

öncelikle geçmiş bayramını kutlamak istiyorum.salata çok ilginç geldi bana.avakadoyu reyonlarda gördüm ama hiç almadım.yani tadını bilmiyorum ama denemeye karar verdim.eline sağlık.sevgiler

Eylem hat gesagt…

Ellerine saglık.ve geçmiş bayramın kutlu olsun.Sevgiler.

balpare hat gesagt…

merhaba ne kadar güzel yerler resimdeki.şahane hepsi.hele o renkler..avokado hiç denemedim tadını merak ediyorum bir gün inşAllah..

yemekbiraşk hat gesagt…

resimler çok güzel..

avakadoyu bende çok sık tüketiyorum hiç bişey yapmasamda salatalara doğruyorum
eline sağlık canım sevgiler..

dokuzuncubulut hat gesagt…

Sevgili Öznur, kurumuş yaprakların üzerinde yürümeye ben de bayılıyorum. Etraf ne güzel sonbahar renklerine bürünmüş... Haftasonu biz de Belgrat Ormanın'da öyle bir keyif yaptık.
Avokado salatasını çok severim, pek de güzel olmuş, ellerine sağlık...
Sevgiler.

YEMEK VAKTİ AYLİN hat gesagt…

Çiçeğimmmmm ellerine sağlık ne kadar renkli bir görüntü böyle:)

kalpkurabiye, deniz hat gesagt…

canım fotoğraflar şahane, salata çok faydalı e daha ne olsunnn:) maşallah sana:))
geçmiş bayramın mübarek olsun..

serap uzun--karakazandan hat gesagt…

Gecen aldigim ve dolapta unuttugum avokado geldi aklima :)
Birde bu sekil denemeliyim,eline saglik.Resimler harika...

çeşnici Handan hat gesagt…

Salata çok güzel ellerine sağlık fotoğraflara bayıldım fotoğraflardaki sonbaharın renklerine bayıldım. Sevgiler.

Huriye hat gesagt…

Ellerine saglik canim çok hos gorunuyor,fotograflarinda harika guzel bir gezinti oldu,opuyorum seni.

annemineli hat gesagt…

Canım, öncelikle zarif ziyaretine gönül doluu teşekkürlerrr..Sonbahar ve avakado salatası paylaşımı çok hoş,elllerin dert görmein...sevgimle öptüm.....

sarımutfak-hande hat gesagt…

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

birdutmasali hat gesagt…

ohh mis gibi bir lezzet daha..
ellerine sağlık.

en çokda bu güzelim manzaraları sever oldum son zamanlarda...
harikasın teşekkürler.

Zencefil ve Tarçın hat gesagt…

Ellerine sağlık, salatanın sunumuda,sonbahar resimleri de çok hoşuma gitti. Sevgiler...

JİVAGO hat gesagt…

Ellerinize sağlık, yine güzel bir tarif. Bu enerji yüklemesini yaptıktan sonra, o manzaralara dalıp, bisiklete binmek var. Sevgilerimle..

mintininmutfağı hat gesagt…

baharçiçeğim ben de ayrı severim sonbahar renklerini.evde olgunlaşmayı bekleyen avakodom var.ellerine sağlık.çok değişik olmuş salatan.sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

öznurcum bizleri imrendiriyorsun bu kadar güzel yerleri görünce sanki hemen gidip gezmek geliyor içimden salatanın görüntüsü tablo gibi bu kadar net resimlerin sırı ne ellerine sağlık sevgiler canım

hamham evyemekleri hat gesagt…

avakado salatası çok güzel görünüyor... resimler de öyle.. sonbahar her yerde olduğu gibi Almanyada da güzeldir..

özlem hat gesagt…

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin 8.si olan "KURBAN BAYRAMI SOFRALARI" Etkinliğine
ben yesilmutfaktantarifler- özlem ev sahibeliği yapacağım

30 KASIM -20 ARALIK tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için dilediğiniz çeşitte lezzetler hazırlayıp resmiyle birlikte tariflerinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacaktır. Blogu olmayan arkadaşlar da omeoz@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum.

Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar.

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

Hepimize kolay gelsin.

nihalasli hat gesagt…

Ellerinize saglik cok hos gorunuyor ve ozellikle fotograflar cok guzel.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin