Montag, 20. August 2007

PATATES YE:16 .PATATES DOLMASI VE FIRINDA PATATES

Bu ayki Patates YE:16.arkadasimiz Evrenin ev sahipligini yaptigi etkinlige bende iki tarifle katiliyorum,ev sahipligi yaptigi icin ve blogunda bize yer verdigi icin Evrene tesekkür ediyorum.

Malzemeler

4adet patates

1,5 bardak pirinc

1 adet domates

200 gr kiyma

yarim cay bardagi zeytinyagi

1 adet sogan

1 kasik salca,karabiber,kirmizi biber,nane,maydanoz,reyhan,

YapilisiPatateslerin iclerini cikartiyoruz fazla incelmeden bir kenara koyuyoruz,kiymali harci icin,soganini rendeliyoruz,yikanmis pirincleri ilave ediyoruz,salcasini zeytinyagini baharatini ilave ediyoruz,patateslerin icine kasikla dolduruyoruz,üstlerinede kesilmis domateslerle kapatiyoruz,bir bardak tuzlu suya bir kasik salca ilave ediyoruz yarim cay bardagi zeytinyaginida ekleyip patatesler yumusayincaya kadar kisik ateste pisiriyoruz,ben patates dolmalarini biber doldururken ic harci artmisti buzdolabine baktim ne patlican var nede kabak,bende patatesle kalan harci doldurdum,ic harcim araya gitmemis oldu,yapanlara afiyet olsun.



Buda ikinci tarifim firinda patates,et yemeklerinin yanina sebze yemeklerin yanina yapabileceginiz bir .garnitür
Malzemeler
5 adet patatates
yarim cay bardagi zeytinyagi
karabiber,tuz
YapilisiYikanmis patatesleri ortadan kalin kalin dograyin,zeytin yagini karabiberini tuzunu karisririp patatesleri bu karisimla harmanlayin elinizle patateslerin heryerine yedirin,isitilmis firinda kizarana kadar pisirin,isteyen kirmizibiber veya diger baharatlarlada yapabilir.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin