Mittwoch, 19. September 2007

RAMAZAN YEMEKLERI ETKINLIGI,BOSNAK MANTISI

Bu ayki etkinlikler arka arkaya geldi,ev sahibi diyalogyemekleri, ne kolayliklar dilerim.Tarifimi bir bosnak arkadastan gördüm ve denedim ,lezzet olarak Kayserinin yag mantisina benziyor,iftarda misafirleriniz icin nefis bir manti cesidi.
Malzemeler,1 bardak su,1 bardak süt,(tarifinde süt ve siviyag yoktu ben ekledim yumusak olsun diye)yarim cay bardagi siviyag, un,tuz
ic malzemesi,300 gr kiyma,karabiber,tozbiber,nane veya feslegen.2 bardak yogurt,1 dis sarimsak
Yapilisi,suyu ve siviyagi sütü cirpin,alabildigi kadar ununu tuzunu ilave edin,fazla sert bir hamur olmayacak,yogurun ve biraz hamuru dinlendirin.
kiymaya baharatlari ekleyin ,hamurdan 4 beze alin,tabak büyüklügünde acin,her actiginiz bezenin üstüne siviyag sürün,4 kat üsüstüne yerlestirin.diger kalan hamurada ayni islemi yapin.4 bezeyi birden acin,fazla ince olmasin,actiginiz hamuru kareler seklinde kesin,ortalarina kiymadan koyun,bohca katlat gibi dört kenarini birlestirin,yaglanmis tepsiye ters cevirerek koyun.Mantilarin üzrine siviyag sürün ,firinda üstleri kizarana kadar pisirin.2 bardak yogurdu sarimsaginida ilave ederek cirpin,tavaya siviyagini ilave edin,yarim yemek kasigi domates salcasini,yarim yemek kasigi biber salcasini ekleyin.Tepsiden cikardiginiz mantilari yeterince büyük bir tabaga alarak yogurtlu sosunu ilave edin,üzerine salcali sosunu gezdirin,eger mantiniz cok geldiyse hepsini ayni anda yogurtlamayin,buzluga koyarak daha sonrada kullanabilirsiniz.


Dört köse kesilen hamurlar bohca seklinde uclari birlestirilir ve birlestirdiginiz uclari alt tarafa gelecek sekilde firin tepsisine yerlestirilir.
4 beze acilir tabak büyüklügünde, aralarina siviyag sürülür ve dördü birden acilir.

Kommentare:

fatma hat gesagt…

selam canim, harika bir iftar yemegi olmus ellerine saglik. selamlar..

Anonym hat gesagt…

Öznur'cum mantılar nefis görünüyor. Boş bir vakitte denemek lazım. Yoğurtlu nefis. Ellerine sağlık. İyi ramazanlar.

ebrulitatlar

serinmavi hat gesagt…

Çok güzel görünüyor canım,eline sağlık....

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

mantı harika olmuş sarımsaklı yoğurtta çok yakışıyor.Ellerine sağlık...

Aybike Ceylan hat gesagt…

Bahar'cigim,
Ellerine de saglik, inanilmaz guzel gorunuyor. Simdi dikkatlice tarifi okuyacagim. Sevgiler

fılızınmutfagı hat gesagt…

oznurcum elıne saglık
bu mantı daha kolay olur heralde cok guzel gorunuyor canım sevgıler

nurcan hat gesagt…

mrba canim
manti harika gorunuyor tam da iftar vakti:)))
ellerine saglik
sevgiler
www.yenitadlar.blogcu.com

keskinlininmutfagi.blogcu hat gesagt…

manti enfes olmus ellerine saglik canim iftarda yakin azicik aldim tadina bakmak icin

banu gökşin hat gesagt…

canım ellerine sağlık nefis görunuyor. sevgiler..

nino hat gesagt…

yirin onlari bennnnnnn enfes gorunuyor ellerine saglik

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

etkinlik için çok güzel bir tarif seçmişsin canım bu mantıyı yemeye doyamıyorum çok nefis oluyor benim gelinimde boşnak oda çok güzel yapıyor bu mantıyı ellerine sağlık canım çok güzel anlatmışsın sevgilerimle hayırlı sahurlar

http://defnehobi.blogcu.com/ hat gesagt…

mantıya bayılırımama böylesini hiç görmemiştim.nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.hayırlı sahurlar.

Nuray hat gesagt…

Canım benim baharımçiçeğim çok çok güzel..valahi acıktım şakam yok acıktım..saat daha öğlen 12.sabah 4.30 da sahur başlıyor..iftara daha çoook var nasıl dayanıcam ben bu mamaları gördükçe..o mantuyu yoğuran,katlayan ellerine sağlık tabi eşininde cebine ALLAH c.c. sofranın bereketini daim etsin canım...mucukkkss.

dünden bugüne hat gesagt…

selam yemekler süper elelrine sağlık.. turkuaz70 senin için yorum bırakmış bana:)) sana yorum yazamıyormuş :)) kolay gelsin hayırlı ramazanlar bereketli sofralar

Anonym hat gesagt…

Bahar hanım ben de anonim yazan
bir insanım.Ancak seviyesiz insanların yazdıgından dolayı bende
rahatsız oldum ve kınıyorum. Ancak
IP nolarından;bulundukları şehir,telefon noları,adreslerini
ögrenebilirsiniz kanısındayım.Bu
şerefsizler yüzünden bütün iyi niyetli anonimlerde zan altıda!!
B.sayarların IP nosu sızı savcılık kanalı ile hukuki yollara götürebilir.Sevgiler,Özlem Su

senem hat gesagt…

Merhaba canim,cok degisik ve süper bir manti yapmissin,ellerine saglik canim.

Anonym hat gesagt…

hdidem, ellerine sağlık canımcım oruç oruç bloglara girilmemeli:)) çok güzel görünüyor sevgiler

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

çicek gibi olmuş ne kadar da güzel görünüyor
ellerine sağlık

fidaneli hat gesagt…

Cnm cım, ellerıne sağlık.. mmmhhhh bol yoğurtlu salçalı oyyy pek guzel görunuyor..

sevgıler
fıdan

dünden bugüne hat gesagt…

selam hayırlı cumalar..
turkuaz70 bana mesaj bırakmış..
merhaba ilknurcuğum baharçiçeği ile aramda tek bağsın anlaşılan.bu seferde mesajı gönderemedim şifremi kabul etmiyor.cbox koysa ne iyi olacak sen söyler misin canım öznura
hayırlı cumalar dileirm isterseniz yorumu düzenleyipde yayınlayabilirsiniz:..

http://turkuaz70.blogcu.com hat gesagt…

ay öznur en sonunda oldu sanırım ben hesap almadığım için giriş yapamıyormuşum neyse sağolsun ilknur aracı oldu.sayfan öyle güzel ki baktıkça midem bayram ediyor.bir de güldenciğim var almanyalarda onunda yemek bloğu var o da senin gibi çok marifetli.ellerine sağlık türkiyeden size kucak dolusu sevgiler

nuriye hat gesagt…

baktım mesaj yok aa şimdi okudum onay istiyor.neeyse oldu bu iş

kimyager1067 hat gesagt…

hayırlı ramazanlar,hayırlı günler.

mamila hat gesagt…

merhaba canım güzel yorumunuza düşüncelerinize teşekkürler.yemekler enfes görünüyor ben size iftara geleyim en iyisi sevgiler

Meleğin Dünyası hat gesagt…

Öznur merhaba arkadaşım.Nasılsın epeydir görüşemedik.Biz hastalıklardan kurtulamadık.Yine ne oldu böyle rahatsız edici yorumlarla.Dün aradım seni telefonla konuşalım diye ama evde yoktun.Görüşürüz arkadaşım.Hoşçakal şimdilik.Sevgiler

thesuuur hat gesagt…

Canimmm,sevgili Baharcicegim sen böyle güzel lezzetler hazirlarsan tabii ki kiskananlar cok olacak.Moralini bozmak icin de cirkin yorumlar birakacaklar,yapsinlar bakalim.Meyve veren agac taslanirmis.
Ben su güzelim tepsiyi oldugu gibi alip gideyim,ellerine-yüregine saglik.Sevgiyle kal...

one ben bir sey hat gesagt…

merhaba,
Öznur hanım,
öncelikle hayırlı ramazanlar,
bloğuma sizin adınızla yazılan yazılardan bende rahatsız oldum ,internet ortamında bazı şeyleri kısıtlamamız imkansız yazılacak çizilecektir,yorumlara kısıtlama getirmemiz bir yerde çözüm ,umarım bir daha olmaz ...

sevgilerimle

birgul hat gesagt…

gerçekten çok emek isteyen bir tarif.ellerinize sağlık...
makarnacik.blogcu

GULENAY hat gesagt…

Canim supersin yaa.Bu mantiyi bende yemistim ama bir turlu arkadasimin annesinden tarifi alamamistim.Amerika Turkiye hattinda yeterli gelmemisti tarif.Hemen ekliyorum favorime.Insallah linkinide ekliycem canim.Operim.Wallaha dua edeyim sana:))

Ha aksama bendede manti var hehe:)ayip demesi.

hunerlieller hat gesagt…

merhabalar harika olmuş elinize saglık ..çok emekli bir yemek..

sibelinmutfagi hat gesagt…

ellerinize sağlık bunu bende aynı hamurdan ama mantı gibi dört köşeyi büzerek yaparım çok lezzetli olur ellerine sağlık

meyraca hat gesagt…

merhaba canım..
uzun zamandır yoktum..yakında tamamen geliceğim.taşınmışsın canım hayırlı olsun. hayırlı ramazanlar dilerim kutlarım mantıyı gene okuyacağım gözüm kaldı..
ellerine sağlık ne güzel hazırlanmışsın Allah kabul etsin canım
sevgiler..
ha bu arada sapık hala senin ve benim adımı kullanarak dolaşıyormuş galiba..neyse boşver be canım bırak garibim mutlu olsun kendi hastalığı ile..
bizi tanıyanlar bilir bilmeyende öğrenir elbet böyle şeyler yapmayız değil mi..?öptüm

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin