Mittwoch, 26. September 2007

BÜLBÜL YUVASI TATLISI

Dört tepsi baklava yaptigimi yazmistim,bir tepsi asagidaki burma tatlisindan bir tepsi bülbül yuvasi iki tepside muska tatlisi yapmistim. Bülbül yuvasi tatlisini arkadaslarima iftar davetine giderken götürdüm.Arkadasim baklava acamadigi icin elimde tepsiyi görünce cok memmun oldu, yiyenler tarafindan begenilince bende cok mutlu oldum.
malzemeler,3 yumurta, bir bardak süt,yarim bardak siviyag,yarim bardak yogurt,yarim cay bardagindan az su,bir cay kasigi kabartma tozu,bir fiske tuz,iki üc damla limon suyu,un.
1 bardak iri ceklimis ceviz,hamuru acmak icin nisasta un karisimi.
serbeti,4 bardak seker,5 bardak su,limon suyu.Üzrine dükmek icin 2 bardak siviyag,siz tereyagda kullanabilirsiniz ,siviyag hafif oluyor.
yapilisi,malzemelerin hepsini karistirin,yumusak bir hamurl elde edin,hamuru yarim saat dinlendirin,limon büyüklügünde bezeleri alinca yine yarim saatten fazla dinlendirin,iyice dinlenen hamur iyi acilir.Bezeyi nisasta un karisimiyla acabildiginiz kadar ince acin,ortadan ikiye kesin,genis ucundan baslayarak oklavaya sarin,elinizle sarmis oldugunuz hamuru büzün,oklavadan hamuru cikarin,büzülmüs haliyle döndererek yuvarlak sekil yerdikten sonra kesin,bir oklava hamurdan 3 tane bülbül yuvasi cikiyor.hamur bitene kadar ayni islemi uygulayin.tencerede siviyagini iyice kizdirin,yagi hamura dökünce fasir fasir kabarmasi lazim,isitilmis 170 derece firinda üstleri kizarana kadar pisirin.Önceden haziramis oldugunuz serbeti firindan cikip ilimis olan baklavanin üzerini kapatacak sekilde dökün,bülbül yuvasinin serbeti bol olmasi lazim,yoksa hafif kuru kaliyor. Bülbül yuvasinin ortasina iri celilmis cevizi koyun,afiyetle iftar sofralarinizda yiyin.
Hamuru yumusak olunca vede iyice dinlendirince cok güzel aciliyor incecik.

Acmis oldugunuz bezeyi ortadan ikiye kesin,kalin tarafindan baslayarak oklavaya sarin,ve iki tarafindan ortaya dogru büzün,oklavadan hamuru cikarin,büzük sekilde yuvarlayin ve kesin.

Kommentare:

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam canim
bülbülyuvalari harika tam bayramlik ellerine saglik bayrama yapmak lazim
ben blogspottada sayfa actim ama buranin acemisiyim daha onun icn blogcuda devam ediyorum burayi ögrenene kadar herkesden yardim istiyorum blogspotlailgili sende yardim edermisin ?mesla burda nasil arkadas ekleniyor katogoriler nasil ekleniyor ve bunun gibi bir cok sey simdilik blogcudaki bir tarifi ekledim buraya ögrenince hepsini buraya tasiyacagim ama önce nasil tasiyacagimida ögrenmem lazim yardim edersen cok sevinirim

Anonym hat gesagt…

canimcim ellerine saglik nefis gözüküyorlar afiyet seker olsun arkadasinda sevindirmissin ne güzel allah kabul etsin bu aralar bizde diet derdi var cocuklar büyüdükce kendilerine dikkat etmeye basladilar bende zaten ayagimdan dolayi cok spor yapamiyorum kilo almamak icin yapmamak gerekiyor yoksa dayanamiyorum yiyiyorum ah su kilolar olmasa ne iyi olacakti degilmi? canimcim beni sobelemissin ama bu aralar cok yogunum zaman cok bulamiyorum cevaplamazsan darilmazsin degilmi saglikli mutlu günler diliyorum sevgiler tülin

http://defnehobi.blogcu.com/ hat gesagt…

of of muhteşem bir görüntü muhteşem bir lezzet.ellerine sağlık.

yemegim hat gesagt…

Baklavalar nefis olmus bülbül yuvasininda yapilisini hep merak etmistim cok güzel resimlemissin ellerine saglik sevgiler...

senem hat gesagt…

Ne kadar güzel baklava bu böyle.Baklavalarina bayiliyorum zaten senin.Cok hamaratsin,ellerine saglik canim.

serap hat gesagt…

mmmmmmmm nefis görünüyor bülbül yuvası canım ellerine sağlık sevgiler



www.serapsingin.blogcu.com

yeşildomates hat gesagt…

ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar..bende tatlı açamayanlardanım..inş..nasipse bu bayrama denemeyi düşünüyorum...tarifinizi inş.uygulayacağım..çünkü çok lezzetli görünüyo...

fidaneli hat gesagt…

harıkaaaa.....

banu gökşin hat gesagt…

ellerine sağlık canım. nefis görunuyor.

SEDA hat gesagt…

Maşallah! Nekadar güzel yapmışsın, bravo valla. Ellerine sağlık.

hayatsu hat gesagt…

hemşerim eline sağlık.nefis görünüyor.yemeklerde gözüm yoktur ama tatlıya dayanamam

fılızınmutfagı hat gesagt…

hazırlıklar tamamlanmıs hamarat hanım
cok guzel olmus elıne saglık canım
acıklamalı anlatmıssın ne hos

sevil altunel hat gesagt…

slm hemşerim bu baklava çok emekli olmuş ellerine sağlık.benimkisi tembel işi.yani üst üste açılandan.ama 5 eve birden bir günde yapıp hediye götürüyorum.haklıyım tembellikte değilmi ? ha birde canım bende bu blogcu arızalarından bıktım artık bir yazıyı en az 1 saatte ekliyorum.blogspota geçmeyi düşünüyorum ama blogcu arkadaşlarımı ihmal etmekten vede tekrar aynı zorluklarla site kurmaktan korkuyorum.bana fikir verirmisin teşekkür ederim..

serinmavi hat gesagt…

Maşaallah ne güzel yapmuş ve anlatmışsın canım....Eline sağlık....

MELEK hat gesagt…

CANIM NELER NELER HAZIRLAMIŞSIN SEN ÖYLE ELLERİNE SAĞLIK VALLAHİ SİZDE MÜBAREK RAMAZAN OLDUKÇA YOĞUN GEÇİYOR HERHALDE SANA KOLAY GELSİN AFİYET OLSUN HOŞÇAKAL...

disal hat gesagt…

selam canım....
sana hayranım....tatlılar şahane görünüyor....

ne şanslı arkadaşmış....hazır tatlıdan daha güzel bir tatlı.....

elerine sağlık canımcım...
harikaa..

Anonym hat gesagt…

hdidem,senin gibi misafirim olsun herşeyim feda olsun :))ellerine sağlık canım sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

MAŞALLAH CANIM DÖKTÜRDÜN BU RAMAZAN BAYRAMA NELER YAPACAKIN KİMBİLİR ELLERİNE SAĞLIK CANIM HEPSİDE HARİKA OLMUŞLAR SEVGİLER HAYIRLI CUMALAR VE HAFTA SONLARI

Anonym hat gesagt…

Öznur'cum bu ne hamaratlık böyle. Tatlıların hepsi şahane. Ellerine kollarına sağlık. Boş bir vaktimde bende yapmak istiyorum kısmetse. Çok güzel görünüyorlar çünkü. Banada böyle tatlı açıp getiren bir arkadaşım olsa ne güzel olurdu. Sevgiler, iyi ramazanlar...
ebrulitatlar

sarimutfak.blogspot.com hat gesagt…

selamlar
çok güzel bir tatlı hep hazır alıp yerdim.eline sağlık canım.sevgiler

Anonym hat gesagt…

Sevgili Öznur,
Tatlılarının hepside çok nefis görünüyor ellerine sağlık.Tek başına bu kadar zahmetli tatlıları yapmakda beceri ister doğrusu.))Bravo sana!!
Tadına bakanlara afiyetler olsun,tekrar ellerine sağlık..))

Sevgiler..

Damak tadı/Gül

tugba hat gesagt…

Maaşallah nazar değmesin size :) Ellerinize sağlık cok güzel iştah kabartıcı görünüyorlar.

Tatil ve Otel hat gesagt…

Merhaba seni linklerime ekledim. Sende beni eklersen çok sevinirim.
Sevgiler...

cimcime hat gesagt…

Merhaba,
Ay rahmetli anneannem yapardı bu tatlılardan bayramlarda... Bir kez de annemle ben yapmıştık... Ay nasıl canım çekti anlatamam valla... Sayfanda resmini görünce hemen annemi aradım canım anneannemin yaptığı tatlılardan çekti diyee :) Ellerine sağlık , afiyetle yiyin inşallah..

gülizar hat gesagt…

Sevgili Öznur,
Sitem çok yeni ve sizleride sitemde görmek istiyorum.Beni yalnız bırakmazsanız çok mutlu olurum.Benide linklerine ekler misin?
Hayırlı ramazanlar

www.gulizar1982.blogspot.com

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Her zaman olduğu gibi süpersiniz keşke yakın olsakta banada gelseniz ellerinize sağlık...

Aybike Ceylan hat gesagt…

Bahar'cigim,
Ellerine saglik, ne kadar marifetlisin. Bulbul yuvasi benim cocuklugumun tatlisidir, cok ama cok severim. Geliyorum tatmaya.
sevgilerimi gonderiyorum.

thesuuur hat gesagt…

Canimcikim,bize tarafta elinde bir tepsi baklavayla gelsenya.Bir tepsiyide ben aldim,nasil olsa daha iki tepsi var senin icin...Ellerine saglik,afiyet ve saglikla yiyen.

Tijen hat gesagt…

Yahu ne becerikli komşular var burada. Ben kendimi iyice beceriksiz ilan edeceğim bu gidişle. Böyle bir şey yapmışlığım yok hayatta. Ah anne, öğretmedin bana böyle şeyler diye ona yükleneyim bari... (Sanki o bilir de)

zerrin - misss hat gesagt…

İşteeee, 2 gündür bu tatlının adını hatırlamaya çalışıyorum..

Bir şeyin eviydi ama diye düşünüyorum
ev=yuva :)))
Birşey= bülbül :))

bülbül yuvası. Pek severim ben bu baklava türünü..

ellerinize sağlık. Hatırlatma için teşekkürler baharçiçeğim :)

birgul hat gesagt…

tatlılar çok güzel olmuş...ya bana da komşu olsana ne olur:))
eline emeğine sağlık...
makarnacik.blogcu

Beyhan hat gesagt…

MÜKEMMEL!!!
Öznur'cuğum yufkalarının incecik olduğu belli olmuş fotoğrafta.Tatlıların harika oluyor,nar gibi kızarması şart benim için de,sen de aynen öyle yapıyorsun hoşuma gidiyor.Afiyet olsun canım.
Hoşça kal...

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam canim
blogu bayagi bir yoluna koydum ama resim eklemede sorularim var yardim edebilirmisin blogcudaki gibi burdada önceden resimleri kücültmen gereklimi? BURDAD resimde sinirlama var? yardim edersen sevinirim hani blogcuda resimleri kayd ediyorsun ya burdada öyle bir sey varmi? COK OLDUM DEGILMI SIMDILIK BUKADAR YARDIM EDERSEN SEVINIRIM

esra(büyüleyenmutfak) hat gesagt…

merhaba;

asla hayır diyemeyeceğim bir tatlı ramazanda hele hep aklımda şerbetli tatlılar ne kadar zararlı olsa da

ellerine sağlık sevgiler

elmaşekeri hat gesagt…

ellerinize saglik tatlilar nefis görünüyor..

cafe gusto hat gesagt…

Öznurcuğum bu ne beceriklilik böyle..maaşallah...Ellerine sağlık çok güzel olmuş.sevgiler...

Meleğin Dünyası hat gesagt…

Merhaba arkadaşım bizim internet umduğumuzdan çabuk bağlandı.Ellerine sağlık tatlılar çok güzel görünüyorlar.Bakıp bakıp hevesleniyorum yapayım diyen ama bizimkiler hepsi birbirinden boğazsız.Bu akşam iftara davetliydik.Ev sahibesi arkadaşim bizi dövecekti neredeyse kimse doğru dürüst tabağındakileri yemedi diye.O da senin hemşerin yemekleri harika ama bizimkiler iştahsız ben ne yapayım.Sevgiler

DENİZSEFASI hat gesagt…

aman allahım bu ne hamaratlık, tatlılar, lavaşlar. bundan sonra takipçinim,
sevgiler...

yesildomates hat gesagt…

ne güzel görüntüler bunlar...tam ramazanın anlam ve önemine uygun olmuş...kalabalık sofralar... ve hoş sohbetler...daima inş. olur...her şey çok güzel görünüyo...yapanların ellerine ve emeğine sağlık....sevgiyle kal....

çerkezkızı hat gesagt…

bu tatlı da çok süper görünüyor daha öncekiler gibi. ellerine sağlık

Anonym hat gesagt…

İslam'ın nurlu yüzü kalbine dolsun Makamınız cennet Hz. Muhammed komşunuz olsun Günlerinize mutluluk, gönlünüze saadet dolsun Kandiliniz mübarek olsun. beyzaca

Beyhan hat gesagt…

Sevgili Öznur,
Kandil geceniz mübarek olsun.
Sevgilerimle...

nalan hat gesagt…

merhabalar bülbülyuvası tarifinizi almıştım adresinizi ekleyerek yayınladım umarım bir sakıncası yoktur bayramınızı kutlar iyi bayramlar dilerim sevgiler

nalan hat gesagt…

merhabalar tarifleriniz çok güzel bülbül yuvası tarifinizi adresinizi vererek yayınladım umarım bir sakıncası yoktur ben blogspotlara yorum yazmakta zorlanıyorum daha önce geldiğimdede yazmaya çalıştım bayramınızı kutlar iyi bayramlar dilerim

Anonym hat gesagt…

merhabalar tarifleriniz çok güzel bülbülyuvası tarifinizi adresinizi vererek yayınladım umarım bir sakıncası yoktur size bir türlü yorum yazamadım bayramınızı kutlar iyi bayramlar dilerim

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin