Sonntag, 14. Oktober 2007

27 # YE KARADENIZ YEMEKLERI

Bu ayki etkinlikte karadenizin cesit cesit nefis yemeklerini karedenizli arkadaslardan ögrenmis olacagiz.Ben karadenizli olmadigim icin hepimizin bildigi hamsiyle bu etkinlige katiliyorum ,hamsiyi önceden sadece unla kizartiyordum trabzonlu bir arkadasta hamsiyi misir unuyla tavaya dizip hepsini ayni anda kizarttigini görünce bende o günden sonra hep arkadasimin yaptigi gibi kizarttim hamsileri,hem fazla yagi cekmiyor hemde hepsi ayni anda kizariyor.Sevgili yesime http://yesimlitarifler.blogspot.com/ ev sahipligi icin tesekkür ediyorum.
1 kilo hamsi
kizartmak icin cok az sivi yag
misir unu
YapilisiHamsilerin kilciklarini ayiklayin yikayin,ayri bir kaba misir ununu biraz tuzla karistirin,iki hamsiyi ic tarafindan birbirine yapistirin,misir ununa heryerini bulayin,tavaya bir kasik siviyag koyduktan sonra hamsileri kuyruk kisimlari disa gelecek sekilde yuvarlak sekilde dizin.Hamsilerin kizaran tarafini degistirmek icin tavanizin büyüklügünde bir tabakla alt üst edin,alt tarafida kizarinca tavadan yine tabak yardimiyla alin,böyle hem fazla zamaninizi almiyor tek tek kizartmiyorsunuz hemde yagli olmuyor,yanina bol yesillikli salata yapin,baliklarin üstüne limon suyu gezdirin,afiyet olsun.

Kommentare:

kelebeklisaniyeler.blogcu.com hat gesagt…

ellerine saglik hamsiler nefis gorunuyor, tadi da eminim lezzetli olmustur, sevgiler

GULENAY hat gesagt…

hayirli bayramlar dilerim.Etkinlgiinde hayirli olsun canim.

Sevgilerimle

fidaneli hat gesagt…

cnm hamsı cektı yaa sabah sabah:)) annemı arayayım barı ben:)
elıne ssağlık

fıdan

sevil altunel hat gesagt…

canım benim bana bu sıkıntılı günlerimde yazdığın mesajlar için çok teşekkür ederim.dualarınızla çok şükür babam eskisi gibi sancılı ve uykusuz değil onu bakımla yaşatmaya çalışıyoruz.ben uğrayamadığım günlerdeki yaptıkların harika olmuş ellerine sağlık.

hayatsu hat gesagt…

nefis görünüyor.eline sağlık.sen yaparsın da güzel olmazmı?zavallı eşim ben istemiyorum diye eve alıp gelemiyor.şimdi bu tabağı ona ikram edebilsem ne iyi olurdu

Hesna hat gesagt…

Hamsi tava Karadenizin klasiğidir. Bende çok severim. Çok lezzetli görünüyor eline sağlık.

Hesna-Mordeniz

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

CANIM ETKİNLİK HAYIRLI OLSUN TAM BALIĞIN MEVSİMİ TAZE TAZE MİS GİBİ
OLMUŞTUR ÇOK GÜZEL BİR SUNUMU VAR HER ZAMANKİ GİBİ BECERİKLİ ELERDEN ÇIKTIĞI BELLİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bende hiç kradeniz yemeği yapmasını bilmem.Ama hamsiyi senin yaptığın gibi pişiririm ellerine sağlık balık harikaaa...

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

canım bu güzel balıklar için etkinliğe katılımın için çok teşekkür ediyorum
kocaman seviglerrr

nino hat gesagt…

mis gibi olmus ellerine saglik

Tijen hat gesagt…

Bahar çiçeği kokusuna Antalya'dan turunç çiçeği kokusu yolluyorum...

MUTFAKISTAN hat gesagt…

canim ellerine saglik karadenizli degilim demissin ama ne fark eder aynen hazirlamissin afiyet olsun

hunerlieller hat gesagt…

selam hamsiye dayanamam heleki kızartmasına eline saglık..

Anonym hat gesagt…

canımcım ellerine sağlık hamsi ye bayılırım nede güzel süslemişsin mmm yemede yanında yatlık olmuş:)) sevgiler hdidem

Nilay Cinisli hat gesagt…

Ellerine sağlık...
Sevgiler

disal hat gesagt…

şükürler olsunki karadeniz hamsisi çıktı..artık yiyebiliriz...marmara hamsisi pek lezzetli olmuyor...

ben salamurasını yaptım sende kızartmasını yapmışsın....

ellerine sağlık...bizde hep una bulayarak yaparız..çok leziz oluyor...
öpüyorum canım arkadaşım..

yaren hat gesagt…

Hic yenmezmi bu simdi mmm,nefis görünüyor ,ellerine saglik.

yemegim hat gesagt…

Öznur'cum ellerine saglik hamsi gibisi varmidir her türlü yenir canim,sevgiler...

meleginmarifetleri hat gesagt…

hamsi kızartmasına kim hayır diyebilirki çıtır çıtır ellerine sağlık hoşçakal

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

SLM:)
mmmm nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

of çok güzel bir manzaraydı. Hamsi yeni yeni bollaşıyor. Bende herşeyini çok severim doğrusu. Gelmişken tüm yazılarını da inceledim. Tüm yemekler çok güzeldi. Kremalı sütlaçın tarifi bildiğimiz sütlaçtan farklımı merak ettim. Öptüm seni

banu gökşin hat gesagt…

ellerıne saglık canım,
cok guzel olmus..

http://defnehobi.blogcu.com/ hat gesagt…

canım çok sağol.iyi sayılırım.biraz üşütmüşüm.iyileşemedim henüz.canım ben karadenizli ile evliyim.eşim trabzonlu.senin anlattığını ben de yıllar önce yaşadım.onlarda gördüm ilk kez balığın bu şekilde kızartıldığını.şimdi alıştım artık.balık nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler...

akasyakokusu hat gesagt…

canım baharım çiçeğim iyiyim canım..çocuklar kavgadövüş edince şimdi bunaldımda açtımdı...ev değişince çok yoruldum üstünede bayram gelince bayağı bir yoruldum ama bitti işler düzene girdi şükür..sen nasılsın seninde sesin soluğun çıkmadı bayramda gelmiştim bende sana..ara ara giriyorum anca ogün uğrayanlara bakıp çıkıyorum çocuklar sırayla gidip geliyor oturamıyorum bile..
neyse canım öpüyorum kocamannnnn senii..

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, harika bir manzara.
Sevgiler

hunerlieller hat gesagt…

selam eline saglık balık nefis görünüyor.ayrıca tatlıda çok güzel...
sitemizechaat bölümü açılmıştır.sizide beklerim

yesildomates hat gesagt…

canım miss gibi olmuş..bir karadenizli olarak ..bu tür yemekleri görünce hoşuma gidiyor ....ellerine sağlık..

zamanı geldi...artık bundan sonra hamsi çok yeriz...öyle daaaaaa :))

NAZLI ARSLAN hat gesagt…

Merhaba.Ziyaretinizden dolayı çok teşekkür ediyorum.Sizinde geçmiş mübarek bayramınız kutlu olsun.
Yemekler hepsi bir birinden güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
Sevgiler...

fatostuncay hat gesagt…

ellerinize saglık.. bayılırım hamsıye.. yanında da salata.. valla ilk fırsatta bende yapcam.. afiyetle:)

ikizlerinannesi hat gesagt…

canimcim
harika olmus senin hamsiler coktandirda yemiyorum olsada yesem simdi ne güzel olur öptüm sevgiler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin