Dienstag, 25. Dezember 2007

EN TATLI HEDIYELER ETKINLIGI

Bayramda en tatli tatlilari yedik,hediyeleri aldik simdi sira etkinlikteki en tatli hediyelere geldi.Cok tatli bir etkinlik olacak,ev sahipligini sevgili Burcin,nin yaptigi bu etkinlige bende beyaz cikilotali cheescake,le katiliyorum.Bu pastayi Alman komsularim geldiginde yapmistim,sevgili Burcine tesekkür ederim,katilan arkadaslarinda ellerine saglik.

malzemeler,tabani icin,80 gr margarin,80 gr seker,1 yumurta,1 paket vanilya sekeri,cay kasigi kabartma tozu,bir fiske tuz,alabildigi kadar un.
ic kremasi icin,1kilo quark (labne peyniri),750 gr da olabilir,250 gr margarin,300 gr seker, 5 yumurta,1 paket vanilya puding,2 yemek kasigi limon suyu,1 paket vanilya sekeri.
yapilisi,margarini yumurtayi sekeri cirpin,diger malzemeleride ilave ederek fazla sert olmayacak bir hamur elde edin.
üstü icin,200 gr beyaz küvertür,50 gr bitter küvertür,50 ml krema,file badem
ici icin,quarki yumusak margarini sekeri,yumurtalarin sarisini cirpin,vanilya pudingi limon suyunu vanilya sekerini ekledikten sonra cirpmaya devam edin,en sonuna yumurtalarin beyazini cirpin ve kasikla quarkli harca altan yukari dogru yedirin..Dinlenmis hamuru kalibinizin büyüklügüne göre acin,yaglanmis kelepceli kaliba yayin,catalla hamurun bazi yerlerine batirin dengesiz kabarmamasi icin.ic harcida hamurun üstüne yayin,170 derece firinda yaklasik 1 saat pisirin.
üstü icin,beyaz cikilotayi eritin,50 ml kremayi cikilotaya ekleyerek cirpin. 50 gr bitter cikilotayida eritin .sogumus pastanin üstüne beyaz cikilota sosunu yayin,ortadan baslayarak daire seklinde bitter cikilotayi krema sikacagiyla sikarak cembere alin,kürdanla bazi yerlerinden iceriden disari dogru cekerek sekil verin.Cheescake üstündeki cikilota sosu kuruyunca servise hazirdir.


Alman komsularimi davet etmistim,cheescake,de ozaman yapmistim hem etkinlik icinde hazir olmus oldu.Alman komsularim icin fazla birsey hazirlamadim ,onlar ögle yemeginden sonra kahvenin yanina pasta yedikleri icin salata tuzlu türü yapmadim.Bu hazirladiklarima bile cok yapmissin bir pasta yeterliydi dediler.
Komsularimi davet ettigimde neden bir kutlamami var yoksa, dogum gününüzmü diye sordular.Onlar genelde kutlama olunca birbirini davet ederler,kapi önünde saatlerce konusurlar ama iceri davet etmezler.Bende onlara biz Türklerin misafirperver olduklarini komsulariyla cok iyi iliskileri oldugunu bende burda sizlerlede daha samimi komsuluk icerisinde olmak istedigimi söyledim,cokda memmun oldular davetime .Cagirdiklarimin hepsi geldi tam kadro olarak, ve cokda hoslarina gittiki giderken bir dahakine kimde toplanacagiz diye espiri yaptilar.Benim burdaki amacim biz Türkleri medyadan hep olumsuz sekilde taniyorlar kendimizi tanitip onlarin önyargilarini kirmak öyle olmadigimizi göstermek istedim,vede inanin komsularim o günden sonra daha bir samimi davranmaya basladilar.



Masaya biraz dekor olsun diye mumlarla cok sevdigim kirmizi cicekleri koydum,vanilya elma tarcin karisimi kokulu mum yaktim.Hem cay hem kahve yaptim,cogu türk cayimizi icti kimisi ilk defa denemesine ragmen 3 bardak icti.Bir gün sonra komsumla karsilastim,cok güzel seyler hazirladigimi onlari cok memmun ettigimi ,onlarla yakindan sicacik ilgilendigimi söyledi bir kac kez tesekkür etti.Bu kadar güzel sözün üstüne bende tabiki cok memmun oldum.



Kommentare:

nino hat gesagt…

ellerine saglik canim

Betül hat gesagt…

Gerçekten çok güzel şeyler hazırlamışsın. Pastan da nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

banu gökşin hat gesagt…

canım benım ellerıne saglık nefıs olmus. nasıl lezzetlıdır.
sevgılerımle...

Burçin'in Denemeleri hat gesagt…

Ellerine sağlık Öznur. Çok teşekkür ederim bu güzel tarif için.
Sevgiler,

kalbegidenyol hat gesagt…

arkadaşım ellerine sağlık harika görüyor :))

sevgiler
gözde

ebrulitatlar hat gesagt…

Öznur'cum ellerine sağlık. Sevgiler..

leziz hat gesagt…

canım ellerine sağlık...etkinlik için nefis olmuş...

yemekbahane hat gesagt…

Ellerinize sağlık Öznur.
Mutlu seneler dilerim

Sevgiler
Müge

Tijen hat gesagt…

Memnun olunmaz mı hiç! Eminim hepsi de bayılmıştır. Hayalimde canlandırdım inan. Belki bir seferinde ben de katılırım bu çaylı toplantınıza, kimbilir?

melisa hat gesagt…

harika görünüyor eline sağlık şeker

Zehra hat gesagt…

slm canim ellerine saglik sofra bir harika olmus beyaz cikolatali ceez kek de cok nefis gorunuyor.
Yiyenlere afiyetler olsun..
Öznurcugum blogum blogcuda olan bir ariza nedeniyle yanlislikla kapatilmis bende gercekten kapatildi zannedip cok üzüldüm.Blogum 2 gun kapali kaldi.Sayfamin kontrol panelini actigimda ""blogunuz siddet ve ayrimcilik icerigi nedeniyle sikayet üzerine kapatilmistir""yaziyordu blogcu admin e mesaj attim ve blogumun neden kapatldigini sordum.. blogcu admin bir özür e maili atmis sistemde olam bir ariza nedeniyle blogunuz yanlislikla kapatildi diye .Ama blogcudan tasiniyorum artik yeter sevgiler...

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

canikommm ellerine sağlık pasta nefis sunum mükemmel...sevgilerimle

gülizar hat gesagt…

canımellerine sağlık.ismimi göremedim sildinmi yoksa..

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Harika bir tarif bu ellerine sağlık canım.Ama ne niyetle hazırlanması daha bir harika.Biz türkler çok sıcak kanlıyız bizi oralarda çok güzel temsil etmişsin.Kendi adıma çok teşekkür ederim öpt...

lalecik hat gesagt…

Merhaba Öznur, masana bayıldım cıvıl cıvıl olmuş. Yeniyılda mutluluklar diliyorum canım.
Sevgiler.

gülizar hat gesagt…

yorum yazmıyorum fakat hemen hemen hergün dostlerımın sitelerine bakarım fazla yorum yazmayı sevmiyorum belkide o yüzdendir.Çünkü hep ellerine sağlık v.s. v.s. eksilerinide artılarınıda söylemek lazım değil mi? canım arkadaşım.

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Selammmm, masa harika olmuş, şıkır şıkır, çok güzel bir davranış olmuş, misafirferverliğimizi orada da sürdürmeniz çok güzel...Cheesecake de diyecek yok, olsa da yesek, ellerinize sağlık...

Tijen hat gesagt…

Belki bir gün yolum düşer oralara kimbilir?

Mutfak Havlusu hat gesagt…

ne desemki şimdi:)
masa harika olmuş,cheescake için ise düşündüm düşündüm diyecek yok:)
nefis nefis olmuş:)
ellerine sağlık,o tabak önümde olucak ben o dilimi yerim ardından bir tane daha,bir tane daha:)))

sevimin sayfasi hat gesagt…

cok nefis olmus
ellerine saglik

Nilay Cinisli hat gesagt…

Hayatım harika görünüyor...Ellerin dert görmesin...Kucak dolusu sevgiler

hayatsu hat gesagt…

bu tam benlik bişey olmuş.yılbaşı için kolları sıvasam mı ki?eline sağlık

Anonym hat gesagt…

Öncelikle bizi iyi tanımayan yabancı insanlara, bizi tanıttığınız
için size teşekkür ederim.Sayfanız
çok lezzetli tadlarla dolu,elinize
sağlık.

Ailenizin ve tüm Sevdiklerinizin
Yeni Yılını Kutlarım. SEVGİLER,

Deniz Bahriyeli

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

yerim ben o cheesecake:) harika olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

kizilciksurubu hat gesagt…

Kek ve masa sahane görünüyor,ellerine saglik.

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik ne kadar guzel olmus, hele assgidaki kurabiylerde, ellerine saglik tekrar, selam ve sevgiler.

Anneminkiziyim hat gesagt…

Canim merhabalar, cok zevkli bir masa düzeni olmus ve pastaya da diyecek yok ellerinize saglik, sevgiler...

Anonym hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
SERPİL ÇELİKKAYA hat gesagt…

Öznurcuğum ellerine sağlık pek güzel olmuş.sevgiler..

Anonym hat gesagt…

Görüntüler,tarif ve sunumunuz
mükemmel ötesinde.Masanıza mor
menekşe bıraktım,kabul edermisiniz?
Sevgiyle kalın...
Pınar Tugsavul

Melek* hat gesagt…

çok güzel gözüküyor ellerine sağlık uğraşmışın

Anonym hat gesagt…

canim günaydin nasilsinmasan harika ellerine saglik istah acici bayilirim böyle güzel sofralarda sohbet etmeye canimcim bizdede tatil cocuklar evde olunca isler bitmiyor ama zaman buldukca ugruyorum öptüm Tülin

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

sen bizim iyi niyet ve kültür elçimizsin orada. Pastaya bayıldım. benimde bu gün pasta yapmam gerekiyor. denesemmi diye düşündüm. Sevgiler bıraktım sana

kitchensweetkitchen hat gesagt…

Masa da çok güzel pasta da harika.Alamanlar bayılmıştır eminim:)

Papatya Prenses hat gesagt…

Pasa çok hış,pasta da harika olmuş canım:) Ellerine sağlık,hayırlı cumalar..

Papatya Prenses hat gesagt…

ben senin arkadaşın diilmiyim ki:( niye linklerde yokum :'(

Anonym hat gesagt…

Canım,
Nefis pastalar ve çok güzel bir masa. Ellerine sağlık.
Kekin etkinlik için çok güzel olmuş. Harika görünüyor.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

Evcilik Lezzetler hat gesagt…

Öznur peykek nefis görünüyor ellerine sağlık, masa gerçekten çok şık ;))
Sevgiler...

nino hat gesagt…

sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

sevgiler
nino

pervin hat gesagt…

Sevgili öznur masanız harika olmuş ellerinize sağlık MUTLU YILLAR...

pervin hat gesagt…

ÖZNURCUM EVET ALMANLAR BÖYLE KAHVE DAVETLERİNE BAYILIRLAR BENDE ONSEKİZ SENE BERLİNDE YAŞADIM ONUN İÇİN BİLİYORUM ÇOK GÜZEL DAVET VERMİŞSİN TEKRAR ELLERİNE SAĞLIK...

akasyakokusu hat gesagt…

öznurcum merhaba canım..inan çok hoş bir görüntü olmuş.keşke alman komşuların gibi yanında olasaydım..bizim zarafet temsilcimiz iyilik meleğimiz gönül bahçemiz oldun ellerine sağlık canım.hepsinden birer parça aldım tabağıma ...etkinlik için son sayım iki gün gelemessem özür şimdiden yeni yılını kutlarım canım..

Selin hat gesagt…

Almanlar Alman olalı böyle sofra görmemiştir valla :)) Ellerine sağlık canımcım. Bu arada yeni yılın şimdiden kutlu olsun. Sevgiler...

sofraozlemi hat gesagt…

kek ve masa çok güzel hazırlanmış ellerinize sağlık..
hayırlı seneler diliyorum ..
sevgiler...

Yaren hat gesagt…

Baharcim cok güzel bir masa hazirlamisin,menüde sahane bence.Ayrica herseyden önce niyetin cok güzel.Türkler uzun zamandan beride almanyada yasiyor olsalar,malesef hic bizi tanimiyorlar.Elbette bizlerdede suc var.Bizlerde biraz kapilarimizi kapatiyoruz galiba.Son zamanlarda bazilari terörist gibi de görür oldular,tabi birazda alman medyasi öyle yansitiyor.Sanki her ailede nerdeyse töre cinayeti var gibi.Her yerin iyisi kötüsü olabilecegini artik görmeleri lazim.Seni bu güzel davranisindan dolayi kutluyorum canim.Benim cenem düsünce tam düser:)))Ellerine saglik canim.Iyi bir hafta sonu diliyorum.

yesildomates hat gesagt…

canım herşey okadar güzel görünüyo ki..ellerine sağlık..türklerin misafirperverliğini bir daha gösterdiğin için sana çok teşk ederim...öpüyorum..sevgiyle kal arkadaşım...

hayatsu hat gesagt…

Mutluluk bankasının sevgi şubesinde, 2008 no'lu hesabınıza, 365 gün daha yatırılmıştır. Mutlu bir şekilde harcamanız dileğiyle.. MUTLU YILLAR...

aslı kaya hat gesagt…

Mutlu yıllar diliyorum.sevgilerimle.....

semra mutfakta hat gesagt…

Öznur'cum harika bir masa,muhteşem bir cheskek ve takdir edilecek bir davranış.Misafirperverliğimizi alman arkadaşlarına göstermen çok yerinde olmuş eee hazırladıkların çok güzel görünüyor hele bu chesskek'i yiyenlerin çok memnun olduğunu tahmin ederim.ellerine sağlık cnm.

elmaşekeri hat gesagt…

Şeker gibi tatlı, masal gibi güzel bir yıl diliyorum..

one ben bir sey hat gesagt…

Öznurcum,
sizin ve tüm ailenizin yeni yılını ve geçmiş bayramınzı kutluyorum.
sevgilerimle

Meleğin Dünyası hat gesagt…

Canım senin ve ailenin de yeniyılınız sağlık mutluluk ve huzur getirsin.Biz Berlindeydik bu gün akşam geldik.Ancak yazabiliyorum.Sevgiler,hayırlı seneler...

hilal kaya hat gesagt…

merhabalar öznur hanım,
siteniz ve tarifleriniz bir harika... etkinlik için hazırladığınız cheesecake de nefis görünüyor. ellerinize ve yüreğinize sağlık...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin