Sonntag, 13. Januar 2008

PATLICAN SALATASI

Bu patlican salatasini yazin patlacanin tam lezzetli zamanlarinda alip yapmistim.Kisin burda satilan patlicanlarin hic tadi olmuyor,yemegini yaptigimda tencerenin kapagini actigimda patlicanlar erimis sulanmis bir hale geliyor.Gecen yaz türkiyeye gidince kendim ilk defa patlican aldim kuruttum ,hep annem yapar verirdi,semt pazari evin önünde olunca aldim 10 kilo kadar.Ilk aldigimda aman ben yarisini götüreyim cok yer tutar demistim,kuruyunca kücük bir poset cikti,öyle lezzetliki hic et koymadanda nefis oluyor yemegi.

malzemeler,4 edet patlican,1 tane kirmizi dolmalik biber,1 tane sari dolmalik biber,1 tane yesil biber,karabiber,zeytinyagi,tuz.maydanoz,
yapilisi,patlicanlar közlenir,kabugu soyulur,incecik kiyilir,biberlerde dogranir patlicanlara ilave edilir.ince kiyilmis maydanoz tuz zeytinyagi eklenir,hepsi birlikte harmanlanir afiyetle yenir.
Ben lavas ekmegiyle servis yaptim ,bulursam yufkaylada servis ediyorum,yufkanin icine yayiyorum dürüm yapip ayranla yiyoruz.

Kommentare:

Feyza Fidan hat gesagt…

Sevgili Baharçiçeği,
Çok güzel olmuş salatan..Renklerinede ayrıyeten bayıldım. Ellerine sağlık,
Sevgiler,

sofraozlemi hat gesagt…

patlıcan salatısını çok severim.helede yazın mangalda közleyipte..off harika..ellerine sağlık cnm..
sevgilerimle..

SERAP hat gesagt…

Su zamanda gercektende patlicanlarin tadi yok.Yazin yapip dondurmali....gecenlerde bende patlican kebabi yaptim hic ama hic tadi yoktu.Nerede o Türkiye'mizin patlicanlari..

Papatya Prenses hat gesagt…

Ama bu haksızlık yaa,kış günü lezzetsiz patlıcanlardan salata yapılmaz:( BEn ne etcem şimdi ühü:(

Canım ellerine sağlık,sızlanmalarımdan anlaşıldığı gibi bayılırım patlıcan salatasına:)

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

offff harika görünüyor valla...ellerine sağlık...hemen patlıcan alıp denemek lazım...öpüyorum..sevgilerimle

yemegimle hat gesagt…

Canim bu sene 5 kilo patlicandanda ben yaptimda yukun coklugundan getirememistim cok üzüldüm cok:((

artik burdakilerle idare edecegiz neyapalim:))

salatanda nefis görünüyor ellerine saglik size afiyet olsun canim sevgiler...

PASTAlila hat gesagt…

patlıcan salatası yazısını okudum hemen geldim. Biz ailecek çok severiz. Birde acılı olursa tabii. Eline sağlık.

becerikli hatun hat gesagt…

merhaba pantlıcan salatan harika olmuş birazdan eşim öğlen yemeği için gelecek yemek yaptım salata yapmadım şöyle kenarından biraz alıyorum :))

Anonym hat gesagt…

ellerine saglik canim
patlicanin herturlusunu cok severim
salata nefis gorunuyor

www.yenitadlar.blogcu.com

ebrulitatlar hat gesagt…

Öznur'cum bende dün misafirlerime yaptım. Dediğin gibi hiç tadı tuzu yoktu patlıcanların. Yaz patlıcanı gibisi varmı. Ellerine sağlık. Çok nefis görünüyor gerçekten. Sevgiler, güzel bir hafta dilerim canım..

BETÜL hat gesagt…

sevgili baharçiçeği
mmmm patlıcanın her yemeğini çok severim ellerine sağlık cnm nefis olmalı

hayatsu hat gesagt…

hemşerim eline sağlık.bu tarifle beni canevimden vurdun:)))patlıcanın herşeyine bayılırım.hatta yazın közleyip dondurmadığım için çok pişmanım:((çünkü dediğin gibi,kışın alınan patlıcanlar çok lezzetsiz

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Patlıcan olsunda nasıl olursa olsun.Harikaaa olmuş şimdi canım nasılda istedi.Ellerine sağlık canım...

sevimin sayfasi hat gesagt…

mmmmh patlican salatasini cok severim
ellerine saglik

Yaren hat gesagt…

Ay ay ay bu patlican salatasi hic yenmezmi ,vallahi harika canim benim ya,ellerine saglik.

hayatkazanbenkepce hat gesagt…

Ben de çok severim patlıcan salatasını ama seninki rengarenk o kadar albenili ve hoş olmuş ki ellerine sağlık canım...

Kevser hat gesagt…

Canim,
bu salatanin rengine ve lezzetine kim hayir diyebilir ki? Simdi benim de öyle bir canim cekti ki, kokusu burnuma geldi adeta, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

Ilker Erdem hat gesagt…

Patlicanin her turlusune bayilirim. ellerine saglik. nefis bir tarif.

Betül hat gesagt…

Sevgili Bahar Çiçeği,

Patlıcandan yapılan herşeyin tadı bir başka oluyor gerçekten. Salatan da çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

banu gökşin hat gesagt…

canım askolsun cook severim nasıl canım cekti simdi. ellerine sağlık. iyi haftalar..

semra mutfakta hat gesagt…

Öznur'cum ellerine sağlık.harika bir görüntü çok severim.

yildiz hat gesagt…

Güzel kokulu Baharcicegim,güzel yorumun icin tesekkür ediyorum.
Bugünler biraz daha iyiyim, kendime cok dikkat ediyorum.
Tek buruklugum sizleri fazla ziyaret edemedigim icin,meraktan ölüyorum,blogcu aleminde neler neler olmus diye...
Gercekten de bu mevsimde yaz sebzelerinin tadi yok.Ben almiyorum.Izinden gelirken kurutulmus sebze getirdim ben de.
Patlican salatasi nefis,ellerine saglik.Kendine iyi bak,sevgiyle ve dostca kal..

sefertasi.blogcu.com hat gesagt…

üç öğün yiyebilirim:)) ellerine sağlık çok güzel olmuş sevgilerimle

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, cok nefis gorunuyor.

Sevgiler.

akasyakokusu hat gesagt…

canımbaharım birkaç gün uğramasam bir baksam döktürmüşün bana kalmamış bile oluyor valla..yani valfleyi şimdiki tost makinesiyle yapamıyorum düz iki tarafıda..önceki çok güzeldi dörtlüydü hemde..
salataya gelince orayı bırak burda bile patlıcanlar öyle kışın alsan bile saman gibi kesiyosun içi boş yada dışı sağlam görünüyor içi kahve gibi çürük oluyor..tabiki en güzeli mevsiminde tüketmek..k.biberi közleyip dolaba koydum ama patlıcanı kızartarak koydumdu birde kendim kuruttum burda..yazın her hafta yaparız şansıma yan tarafımda pide fırını var arada gönderiyorum işimede yarıyor gerçekten..biz babagannuş diyoruz bu salataya..ellerine sağlık canım destan gibi yazdım napim senin muhabbetine doyamıyorum:))

Anonym hat gesagt…

merhaba öznurcugum güzel iltifatlarin icin cok tesekkür ederim salata nefis gözüküyor ellerine saglik afiyet seker olsun öptüm Tülin

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam canim
salatalan harika olmus benim kurularimida hep annem yapar ama bu sene bende sen gibi kendim yaparim herhal nasip hele bir izinee gidelimde degilmi sevgiler

Anneminkiziyim hat gesagt…

Merhaba canim, nefis bir salata yapmissin, Gercekten her meyvayi mevsiminde tüketmek gerek diger zamanlar tadi olmuyor. Patlican da öyle. Bizde cok severiz patlicanin salatasini ve her cesidini, yakinda bende bir patlican türü yemek eklegecegim, sevgiler...

kelebeklisaniyeler.blogcu.com hat gesagt…

canimin içi ellerine saglik bu servis tabagi harika, boyle guzel mi olur patlican salatasi ne kadar guzel yapmissin renk renk, vallahi ogle vaktiyken canim çekti, çok guzel yapmissin her zaman ki gibi, optum seni seker.

dide hat gesagt…

Patlıcan salatası nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

disal hat gesagt…

canım öyle güzel anlatmışsınki....bende yufkayla dürüm alıp ayranla içmeyi çok severim.....

ellerine sağlık...dediğin gibi yazın alıp yenmeli..kışın plastik yiyormuşum gibi hissediyorum....

öpüyorum canım...

gülizar hat gesagt…

ellerinize sağlık.en sevdiğim salatadır patlıcan salatası.gerçi patlıcanın herşeyi güzeldir :)

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Sevgili Bahar
patlıcan salatası nefis görünüyor.Ellerine sağlık

SEVGİYLE KAL

MUTFAKISTAN hat gesagt…

ne iyi yapmissin patlicanlari kurutmussun ohhhh salatada nefis olmus ,afiyet olsun canim sevgilerrr

gülriz hat gesagt…

Ahhhhh ahhh, patlıcanın her hali harikadır zaten. Hele salatası, çok iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

CANIMMMM
Kabul edersen seni sobeledim.Sorular sayfamda beklerim.SEVGİYLE KAL

Kevser hat gesagt…

Canim,
köfteli makarnamdan daha bir tabak var, buyur gel, seve seve ikram edebilirim.

Gercek olabilse ne güzel olurdu dimi??

Selamlar canim ve öpüyorum..

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

dedim yaz gelmiş
öyle güzel görünüyor
öyle de güzel anlatmışsın ki
ellerine sağlık
sevgilerr

cumartesi mutfağı hat gesagt…

ben geldimmmm. ellerine sağlık patlıcan salatasına bayılırım, ölür biterim. çok güzel görünüyorlar.

sevgiler,

tolunay

Melek* hat gesagt…

ay bayılırım ellerine sağlık enfes olmuş

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin