Freitag, 30. Januar 2009

LINZER TORTE


Tarifi bir Alman pasta dergisinde görünce receli ve marmelatli pastalari sevdigim icin hemen yaptim,bögürtlenin verdigi mayahos aroma pastaya ayri bir lezzet katmis.Pastanin tarifinde üzeri seritli kafesliydi ben kücük kalplerle üzerine dizdim.
P:D:C:S:E ev sahibesi gülayce arkadasima gönderiyor kendisine kolayliklar diliyorum

150 gr tereyag
150 gr seker
2 yumurta
200 gr cekilmis badem
300 gr un
1 paket vanliya sekeri
1 limon rendesi ve bir kac damla limon suyu
1 cay kasigi tarcin
200 gr bögürtlen marmelati ,istediginiz marmelatlada olabilir
1 cay kasigi kabartma tozu

Oda isisndaki tereyag seker cirpilir, yumurtanin birinin sarisi üzerine sürmek icin ayrilir ve yumurtalar ilave edilir ,limon rendesi ve suyu vanilya sekeri tarcin, cekilmis badem eklenir.Unla beraber kabartma tozu ilave edilerek yumusak bir hamur elde edilir.Buzdolabinda yarim saat bekletilir,ben bekletmedim 5 dakika hamuru dinlendirdim.
26 cm lik kalip yaglanir ve hafif un serpilir kaliba.Hamurdan üzeri icin 2/3 parca ayrilir.kaliba alinan hamur elle bastirilarak kalip büyüklügünde acilir,kalibin kenarina bir parmak cikacak sekilde yine elle bastirilir. Catalla hamurun bir kac yerine batirilir,bögürtlen marmelati hamurun üzerine yayilir.Ayrilan hamur istenilen kalipla kesilir marmelatin üzerine dizilir, yumurta sarisi sürdükten sonra 170 derece firinda üzeri kizarana kadar pisirlir.




Kommentare:

gulayce hat gesagt…

iyi akşamlar tarifin için teşekkürler arkadaşım tekrar bekliyorum sevgiler

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Öncelikle görüntüye bayıldım kocaman bir dilimin tadına bakmayı çokkk isterdim...Harika olmuş elerine sağlık arkadaşım...

filiz hat gesagt…

günaydın hemşerim deyeceğim güzel olacağına inanıyorum içindeki malzemeler güzel olacağını söylüyor sevgiler

burcunokta hat gesagt…

S.a dua n için amin diyorum. canım pastan muhteşem görünüyor, ellerine saglık, yiyenlere bal şifa olsun.Ailenle mutlu ve huzurlu hafta sonu diliyorum.

papatya prenses hat gesagt…

oy oyy oyyy ya abla diyet diyet buraya gelmek fena ediyor beni:)
şahane görüyor,ellerine sağlık...

birdutmasali hat gesagt…

gerçekten çok albenili bir turta olmuş sevgili bahar çiçeğim..
ellerine sağlık..
çokda leziz canım.
sevgiler NuNu

atesböcegi hat gesagt…

Ellerine saglik canim, cok güzel olmus. Olsada yesem. Lecker!
Sevgiler...

TAZE NANE hat gesagt…

Görünüşü harika.
Çok beğendim.
Ellerine ve emeğine sağlık.
Sevgiler.

defneylebirlikte hat gesagt…

çok değişik bir görüntü ve lezzet.eminim tadı harika olmuştur canım.ellerine sağlık

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK SUNUMU HARİKA GÖRÜNÜYOR

Leyla Poyraz hat gesagt…

Tarifin harika görünüyor..
ellerine sağlık canım..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

Kalpler ayrı bir güzellik katmış pastana. Harika görünüyor.
Ellerine sağlık canım

derya hat gesagt…

Öznurcum harika olmuş ellerine sağlık bir dilim aldım öptüm...

hazalca hat gesagt…

ne kadar hoş bir görüntü canım,eline sağlık.selamlar,sevgiler

neseersoy hat gesagt…

selamm,
ne güzel bir görüntü , ellerine sağlık.
sevgilerimle

misketlimonu hat gesagt…

Baharçiçeğim, turtan harika görünüyor. Ellerine sağlık.

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

muhteşem bir görüntü eminim çokta lezizdir ellerine sağlık canım..öpüyorum iyi haftalar

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

çok sevdiğim bir tat , ben de kalıpla şekiller çıkartarak koyuyorum turtanın üstüne, bazen de içine almalı harç yapıyorum. ellerine sağlık

tadına doymadım hat gesagt…

Çok şık bi turta olmuş.Üzerindeki kalpler çok güzel fikir.Ellerine sağlık

akçahan hat gesagt…

Harika görünüyor arkadaşım, ellerine sağlık...

pel!n hat gesagt…

Şahane bir lezzet,görüntü harika olmuş,ellerine sağlık...
Sevgiler..

Melek* hat gesagt…

görüntüsü çok güzel olmuş arkadaşım ellerine sağlık

Tijen hat gesagt…

Çok şık olmuş bu komşum, ellerine sağlık!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin