Dienstag, 27. Januar 2009

KREMALI YUMURTA KURABIYE (EIRPLÄTZCHEN)

Hazirlamasi zaman almayan oldukca kolay ve aniden tatli krizi tutanlara hafif bir kurabiye tatlisi.Kurabiyeler burda hazir satiliyor Almanyada yasayan arkadaslar bilir (Eierplätzchen) ben Türkiyedeki arkadaslar icin tarifini veriyorum yapmak isteyenlere.
Bu tarifi kurabiye etkinligi yapan sevgili papatya68 arkadasima gönderiyorum ve daveti icin tesekkür ediyorum.

125 gr seker
3 yumurta
3 kasik sicak su
1 paket vanliya sekeri
bir fiske tuz
75 gr un
75 nisasta
1 cay kasigi kabartma tozu

kremasi
200 ml sivi krema
200 gr labne peyniri ben( cremefraiche) kullandim labne peynirinden biraz daha yagli
2 paket krem sertlestirici
1 paket vanilya sekeri
1 cay bardagi seker
Kurabiyeyi islatmak icin bir bardak süt,üzeri icin hindistan cevizi

Yumurtanin beyazi ayrilir,sarilari mikserle köpürünceye kadar cirpilir,sicak suyu sekeri vanilya sekeri,tuz ve nisasta ilave edilir cirpmaya devam edilir.Yumurtanin beyazlari ayri bir kapta beyazlasincaya kadar mikserle cirpilir ve diger harca eklenir.Unla kabartma tozuda eklendikten sonra kasikla iyice karistirilir. Firin tepsisine yagli kagit serilir ,kasikla hamurdan alinir tepsiye dizilir yuvarlak sekil vermek icin kasikla sekillendirilir.. isitlimis 160 derece firinda 10 -15 dakika arasi fazla kizarmadan pisirlir.Sogumaya birakilir
kremayi mikserle koyulasincaya kadar cirpilir,cremefraiche,seker vanilya sekeri eklenip cirpmaya devam edilir.Krem sertlestiricide eklendikten sonra krema iyice koyu bir kivam alacaktir.Kurabiye yapmadan krema yapilip buzdolabinda bekletilir.
Sogumus kurabiyenin ortasina kasikla kremadan konur,diger kurabiye kremanin üzerine kapatilir. Derin bir tabagin icine süt konur, kurabiylerin iki tarafi süte batirilir fazla bekletilmeden alinir,hindistan cevizine bulanir ve yumusak olmasi icin bir saat bekletilir.

Kommentare:

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim bende cok severke yaparim ve afiyele yeriz tadini bilen biri olarak herkese tavsiye ederim
ellerine saglik sevgiler

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

Tarifi yazdığın çok iy olmuş canım. Çok güzel görünüyorlar.
Ellerine sağlık

derya hat gesagt…

Canım çok iştah açıcı olmuşlar ellerine sağlık bir tane aldım öptüm...

sarımutfak hat gesagt…

top top çok güzeller ellerine sağlık cnm

papatya prenses hat gesagt…

Çok hoş bir tarife benziyor:)
Görüntüsüde enfessss...
ellerine sağlık ablacım...

defneylebirlikte hat gesagt…

mmmm değişik ve leziz.eline sağlık canım..

papatya68 hat gesagt…

selam
öznurcuğum eline koluna sağlık canım hem değişik hemde çok lezzetli olduğuna inandığım bir kurabiye yapmışsın çok teşekkür ederim aldım şimdi yayında bacım yine beklerim sağlıkla kal

birdutmasali hat gesagt…

sevgili çiçeğim..
bende seviyorum değişik lezzetleri.
ellerine sağlık afiyetler olsun.
sevgiler

meliha hat gesagt…

Benim ilk defa gördüğüm bir tarif nefiss birşeye benziyor.kremalı olurda güzel olmazmı
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

hazalca hat gesagt…

eline sağlık canım,her zamanki gibi süper görünüyor.anneminde tetkikleri devam ediyor.hayırlısı allahtan

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK CANIM

hunerlieller hat gesagt…

canımmm pek güzel ve lezzetli bir kurabiye tarifi..ellerine saglık..size afiyet olsun.sevgiler.

lezizi-özlem hat gesagt…

canım duaların için sağol...

kurabiyeler nefis görünüyor....

edaca30 hat gesagt…

ellerıne saglık sofrana bereket arkadasım harıka olmus :)

http://hobidunyam.womanforum.net/ dan eda

atesböcegi hat gesagt…

Ellerine saglik canim cok güzel olmus.
Cok severim. Kendim henüz yapmadim ama tarife rastlayinca en kisa zamanda yapmaya karar verdim.
Sevgiler Ümmühan

KARDELEN hat gesagt…

çok lezzetli ve şirin görünüyorler ellerine sağlık canım..

Sevil Altunel hat gesagt…

ayy ayyh:))
olsada yesek bayıldım valla helede kremasına..canım ellerine sağlık..napçen artık görüntü ile idare etcez:)
sevgiyle..

tadına doyamadım-DİLEK hat gesagt…

Ellerine sağlık ablacım
denenesi bir tarif kurabiye hazırlamaya doyamıyorum zaten

sevgiyle kal

derya hat gesagt…

Canım poğaçada sade gazoz kullanılıyor(çamlıca)soda değil öptüm...

burcunokta hat gesagt…

canım ellerine saglık çok nefis görünüyor, bizde ailecek çok severiz, kızımın yaş gününde ögretmenine göndermiştim oda tadını sevmiş kızıma tembih etmiş annen yaptıgında beni unutmasın diye, kızım ilk okulu bitirinceye kadar her yaptıgımda bir tabak okula götürü yordu o günleri hatırladım.canım yüzünden gülücük evinden mutluluk ve huzur eksik olmasın Allaha emanet ol sevgilerimle.

Feyza Fidan hat gesagt…

Öznurcum çok güzel bir tarif bu, görüntüsü de muhteşem, inşallah en kısa zamanda yapacağım..
Ellerine sağlık,
Çok öpüyorum...

Betül hat gesagt…

Süperler Öznur'cuğum, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

yildiz hat gesagt…

Ellerine saglik canim,ailecek cok severiz.Erzak dolabimda acil durumlar icin her zaman bu kurabiyelerden bulunur.
Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum,sevgiler...

Tarif Bahçesi hat gesagt…

Merhaba Bahar, ellerine sağlık benim en sevdiğim tatlı çeşidtlerinden britanesini yapmışsın. Her Almanyaya geldiğimde muhakkak yaparım, maalesef Türkiyede bu kurabiyeden bulunmuyor. Kendine iyi bak canım. Sevgiler Nesrin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin