Donnerstag, 28. Januar 2010

ELMALI PASTA ( APFEL STREUSEL KUCHEN)

Tarcin ve elma,bu ikili bir arada olunca böyle nefis bir pasta cikiyor ortaya,piserken mutfagi saran mis gibi kokusu yerken tarcinin pastaya verdigi aromasi nefisti.pastayi firina verin cayinizi demleyin,disarda yagan kar esliginde sicacik cayla afiyetle yiyin.P:C:S:Etkinligine ev sahibesi lezzettrenine gönderiyorum
125 g tereyag
150 g seker
1 yumurta
1 paket vanilya sekeri
2 cay kasigi kabarma tozu,bir fiske tuz
1 limon kabugu rendesinin yarisi
50 g cekilmis badem tozu
250 g un, az gelirse ilave edilir

elma harci icin
4 adet orta büyüklükte elma
2 paket vanilya sekeri
1 cay kasigi tarcin
1 limon suyu

Elmalarin üzerine rendelemek icin
100 g un
75 g tereyag
75 g seker
1 paket vanilya sekeri

Oda isisinda bekletilmis tereyag,seker,vanilya sekeri cirpilir.Yumurta , tuz,limon kabugu rendesi,badem tozu eklenir cirpilir.
Un , kabartma tozu eklenir ve hamur yogrulur yarim saat üzeri örtülerek bekletilir.Yuvarlak cember kalibin tabani yaglanir hafif unlanir ve un geri cirpilir.Hamur el ile pasta kalbina bastirilarak yayilir,.1 cm kadar kalibin kenarlarina cikarilir.

Elmalar ince sekilde dogranir üzerine limon suyu gezdirilir,tarcin vanilya sekeriyle harmanlanir Hamurun üzerine elmalar yayilir.
Elmannin üzerine rendelemek icin, erimis tereyag seker,vanilya sekeri cirpilir un eklenir ve yogrularak buzdolabinda bekletilir
Sertlesmis hamur rendeyle elmalarin üzerine rendelenir,isitilmis 170 derece firinda üzeri kizarana kadar pisirilir.

Kommentare:

burcunokta hat gesagt…

Canım o kadar güzel anlatmıssınki okurken mis gibi kokular hissettim, canım ellerine saglık, nefis görünüyor. sevgiler.

eldivenlerim hat gesagt…

misss gibi, çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

birdutmasali hat gesagt…

işte buna hiç dayanamammm :)
(ama yememeliiyim ! :(

harika ellerine sağlık canım.

MUTFAKISTAN hat gesagt…

Canım haklısın mıss gıbı kokar elmalı kek bende cok severım.
Harıka gorunuyor ellerıne saglık
Sevgıler

Lezzet Treni hat gesagt…

Canim tarifini yayinladim,ellerine saglik cok güzel görünüyor.Elmali seylere bayilirim zaten..Tekrar katildigin icin cok tesekkür ediyorum,yine beklerim.Sevgiler....

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Ben de şimdi dışardaki karı seyrederken isterdim bu güzel pastadan bir dilim, çayımın yanına:).
Ellerine sağlık canım. Bayılıyorum elmalı lezzetlere:).
Sevgiler..
aslı

defneylebirlikte hat gesagt…

mmmmmmmmmm nefis nefis..ellerine sağlık canım...

Pembe Tatlar hat gesagt…

OOo tarçın varsa tamamdır:)))

Ellerine sağlık canım...

Gelibolu17 hat gesagt…

ellerine sağlık canım.her zaman beklerim sevgiler...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

53. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

1 ŞUBAT 2010-15 ŞUBAT 2010

TARİHLERİ ARASINDA

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 53.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN
http://gelibolu17.blogspot.com
ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
SEVGİLER

şehnaz hat gesagt…

iyi geceler,bende bu gece tamda bu tartı düşünüyordum...çok güzel...eller,ne sağlık....

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcuğum bizim evde en sevilen tatlılardan içinde elma oldumu bayılıyorlar yerken hem hafif hem lezzetli kar yağarken çayla birlikte demişsin doğru söylüyorsun ne güzel gider bu soğuk günlerde bir bardak çayla bu nefis pasta ellerine sağlık hayırlı pazarlar canım

mis kokulu lezzetler hat gesagt…

Elmalı kekler lezzetler nefis olur .Elinize sağlık .Tariflerinize bayıldım sevgiler.Mine

Gönülünce Lezzetler hat gesagt…

Kışı elma bol olduğu için çok seviyorum...Keke ve tartlara çokkk yakışıyor...Nefis lezzet olmuş tartın ellerine sağlık canım..
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

tub@ hat gesagt…

mm ellerinize sağlık gerçekten nefis görünüyor..
bende sayfanıza etkinlikten geldim, izlemeye aldım bile bende sayfama bekliyorum, sevgiler

CAHİDE hat gesagt…

Hmm harika bir görüntü olmuş.Diğer bütün tarifler gibi bu da çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık..

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

bayılırımm:) şahane olmuş ellerine sağlık canım..mutlu haftalar öpüyorum

Sevil Altunel hat gesagt…

canım bende blogcuya ekledim şimdi:D bayılırım elmalı her lezzete..ellerin dert görmesin enfes olmuş..sevgiler..

anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim, ellerine saglik harika bir lezzet olmustur. Bayilirim elmali pastalara.
Gercektende bende bu yilki gibi kar hic görmedim, iki aydir kar hic yerden kalkmadi halada üzerine yenisi yagarak ekleniyor.
Global isinmami, yoksa global soguma mi basladi anlamadim ::))
Sevgilerimle....

Esra hat gesagt…

Nasılda güzel gözüküyor ,ellerine sağlık...

Pembe Dusbahcesi hat gesagt…

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN;

SEVGİLİ ARKADAŞLAR düşbahcesi.blogspot.com ve pembetatlar.blogspot.com TARAFINDAN HAZIRLANMIŞ OLAN HEDİYEŞLE ETKİNLİĞİNE
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ DAVET EDİYORUZ...
1 ŞUBAT 2010- 28 ŞUBAT 2010 TARİHLERİ ARASINDA ORTAK BLOGUMUZ OLAN pembedüşbahcesi.blogspot.com 'DA BAŞLATACAĞIMIZ ETKİNLİĞİMİZDE BİZİ YALNIZ BIRAKMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİZ...

HAYDİ ARKADAŞLAR HEDİYELEŞELİM KAYNAŞALIM...

DETAYLI BİLGİ İÇİN:pembedüşbahcesi.blogspot.com adresine uğramanız rica olunur...

Hemmingen Mevlana Camii hat gesagt…

Öznur merhaba canım seni yeni sayfamızada bekleriz.Ara sıra bir not yazarsan sevinirim.Maddi manevi her desteğe ihtiyacımız var.Sevgiler öptüm
Melek Aktaş

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin