Samstag, 10. Juli 2010

BÖGÜRTLEN TARTÖLET

Bugün 40 dereceyi gördük, sicaklik 30 dereceyi gectimi cekilmiyor burda .
Bunaltici bir hava vardi,yarinda cok sicak olacakmis. Bu sicaklarda mutfaga girip hafif yemek yapmasi bile mutfagi firin gibi yapiyor yemegi pisirip kendimi balkona atiyorum sanki orasi serin gibi.Ne sicaga dayaniyoruz ne soguga
Güzel bir hafta sonu diliyorum arkadaslar Istanbula sicak gönderelim burdan yagmurlu geciyormus sizde bize serin hava gönderin bir zahmet

3 yumurta
1 su bardagindan az siviyag
1 cay bardagi süt
1 su bardagi seker
1 paket vanilya sekeri
2 cay kasigi kabartma tozu
alabildigi kadar un
kremasi
200 gr quark(tuzsuz labne peynir veya süzülmüs yogurt
200 ml sivi krema
1 paket krem sertlestirici
2 paket vanilya sekeri
1 cay bardagi seker
200 gr bögürtlen
pasta jölesi,ben kullanmadim

Krema mikserle koyu bir kivam alincaya kadar cirpilir.Ayri bir kapta quark seker ,vanilya sekeri mikserle cirpilir,krema bu karisima eklenir,krem sertlestiricide ilave edilerek cirpilmaya devam edilir, koyu bir krema elde edilir,buzdolabinda bekletilir

Seker siviyagla cirpilir,yumurtalar teker teker ilave edilerek cirpilmaya devam edilir.Süt vanilya sekeri eklenir cirpilir,un, kabarma tozu ayni anda eklenir cirpildiktan sonra yaglanmis tartölet kaliplarina dökülür.isitilimis 180 derece firinda pisirlir, hafif pembe olunca firindan alinir sogumaya birakilir.
Sogumus tartöletlerin üzerine krema yayilir,yaban mersini,ahududu kremanin üzerine konur,ben jöle kullanmadim .Ahududunun daha parlak görünmesini isterseniz pasta jölesi kullanabilirsiniz

Kommentare:

Fuat Gencal hat gesagt…

Çok şık ve leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

kalpkurabiye, deniz hat gesagt…

sana dondurmalı pasta getirdimmmmm:) ama tartöletlerden yerimm:))ellerine sağlık canımmm:))

umutluhayat hat gesagt…

çok güzel olmuş tartolet ellerinize sağlık

birdutmasali hat gesagt…

:)))
A yok canımcım,
ben serin İstanbulumu sadece kendimle paylaşmayı tercih ediyor, ve bencilce sana sadece sevgilerimi yolluyorum
:))))))))))
ellerine sağlık !!!

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Bu sene yandık canısı gerçektende burada dün nefes alamadım sanki birde misafirim vardı sen düşün artık gerisini:)) Tartöletlerin çık şık olmuş çokda leziz görünüyor ellerine sağlık arkadaşım..mutlu pazarlar öpüyorum

Eylem hat gesagt…

bizde antalyada yanıyoruz valla.öyle balkon felanda kesmiyor bizi.ellerine saglık.

misketlimonu hat gesagt…

Bayılıyorum böyle meyveli tatlılara. Ama senin meyvelerin ahududu değil de böğürtlen galiba :) Olsun çok güzeller, ellerine sağlık canım.

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Sevgili Öznur,
Bu yaz İstanbul'da havalar şaşılacak derecede serin geçiyor.
Şikayetçimiyiz, ASLA : )
İstanbul'u Temmuz ayında hiç böyle serin görmemiştim.
Oysa geçen yıl dışarı çıkmak için havanın serinlemesini, akşam olmasını beklerdik.
Hakkımızda hayırlısı, Rabbim hepimize Ramazan ayında böyle serin ve rahat bir hava verir İnşallah.
Bu arada;
Tartöletlerin nefis görünüyor, ellerine sağlık.

hunerlieller hat gesagt…

çok şık ve lezzetli olmuşlar canım..ellerine saglık..40 derece sıcakları bilirim ben.hiç çekilmez.antalyada çok sıcak...sevgiler.

PAPATYA PRENSES hat gesagt…

bu tartoletler enfes görünüyor ablacım. ellerine sağlık:)

sarımutfak-hande hat gesagt…

tartoletlere bayılırım harika olmuş ellerine sağlık canım
sevgiler

hanife hat gesagt…

nefis olmuş elinize sağlık

YEMEK VAKTİ AYLİN hat gesagt…

:)) donducumdaki franbuazları nasıl değerlendirsemmmm hımm sanıyorum buldum tartolet :))) ellerine sağlık canımm

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcum istanbuldada havalar yağmurlu geçiyor bir sıcak bir serin havaların değişimi bizi şaşırtıyor 2 gündür çok sıcak ramazanı düşünüyorum inşallah bunaltıcı olmaz 40 derece çok fazla ALLAH yardımcınız olsun yemek yapmak değil yemek yemek bile istemiyor insan sıcak havalarda ama bu nefis tatlıya kimse hayır diyemez yemek yemeden duruyorumda böyle nefis tatlılara hiç dayanamıyorum ellerine sağlık sevgiler canım

ŞÜKRAN hat gesagt…

Sevgili arkadaşım Almanya'da yaşayan bloger arkadaşlar dan sizi tanıdım, bloğunuzu daha çok takip edeceğim ve yorumlarımı da yazmaya çalışacağım ben sizi tanımaktan mutluluk duydum, eğer sizde benim bloğuma uğramak isterseniz daha da mutlu olurum Her tarif ayrı güzel görünüyor Size ve tüm dğer dostlara selam ve sevgiler..

defneylebirlikte hat gesagt…

mmmmmmmm nefisler nefis..ellerine sağlık canım.güzel sözlerin için de ayrıca teşekkür ederim...

sevimin sayfasi hat gesagt…

harika görünüyor bayildim
ellerine saglik canim

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim ellerine saglik nefis olmus, sevgiler....

hazalca hat gesagt…

ege bölgesi de cayır cayır yanıyor.gündüz sokağa çıkamıyoruz.bu arada eline sağlık canım

YEMEK VAKTİ AYLİN hat gesagt…

mmmm ellerine sağlık,görüntüsü muhteşem

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

ne leziz bir görüntü :) ellerine sağlık canım

anneminkızıyım hat gesagt…

Canim beni yanlis anladin sanirim, bu meyva bögürtlen.
Frambuaz ve ahududu iki adi var, sevgiler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin