Donnerstag, 1. Juli 2010

MAKARNA MANTISI

Manti tadinda ev makarnasi

Ben evlenene kadar hazir makarna hic yememistim , annecigim hep kendi keserdi makarnayi eristeyi.Geceden 20. 30 kilo hamur yogrulur sabah erkenden dairedeki komsularimiz toplanir kimi hamuru acar kimi keserdi.Ertesi günü baska bir komsuya yapilirdi,kalan iki bezi manti doldurlur hep bereber yenilirdi o günler cocuklugumun güzel unutulmaz günleri benim icin.Simdi cogu kisi ev makarnasi satan yerlerden aliyor,herseyin satilmasi kolaylik bakimindan güzel ama biraraya toplanip yardimlasmak komsular arasinda baska güzel bir olay.

1 kase ev makarnasi
1 büyük kase yogurt,1 dis sarimsak
1 kasik salca,1 kasik biber salcasi
1 yemek kasigi tereyag
4 yemek kasigi siviyag
Makarnalar kaynayan tuzlu suda haslanir,suyu süzülür.
Tavaya tereyag ve siviyag alinir eritilir,salcalar eklenir karistirilir.
Yogurta az su eklenir cirpilir,sarimsak eklenir cirpildiktan sonra makarnaya ilave edilir.Tabaga makarna konur üzerine salcali sostan gezdirilir,manti tadinda makarna afiyetle yenir.

Kommentare:

Miskokulu Lezzetler -Mine- hat gesagt…

Kendinizin yaptığının tadı bambaşka üstelik nasıl yapıldığınıda biliyorsunuz. Annemlerde toplanıp makarna keserlerdi. Elinize emeklerinize sağlık.Sevgiler...

Huriye hat gesagt…

canim ellerine saglik ev makarnasi gerçekten baska tad oluyor,ben turkiye ye gittigimde muhakkak alip biraz getiririm,nefis gorunuyor eline saglik canim,opuyorum seni...ama yine de tabagimi alip gidiyorum:))sevgiler

Gönülünce hat gesagt…

Her şeyin evde yapılanı bir başka olmazmı...Tabağında nefis görünüyor sarımsaklı yoğurtta olunca işin içinde hımmmm...Ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

Pembe Tatlar hat gesagt…

Aynen canım hlada anneciğim yapar gönderir sağolsun...

Ellerine sağlık çok nefis:)

derya hat gesagt…

Öznurcum ellerine sağlık nasılda gü
zel olmuş öpüyorum...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

offf çokda acıktım şimdi geldim dışardan nasıl canım istedi şahane görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...öpüyorum seni

sevimin sayfasi hat gesagt…

bayilirim, cok lezzetli olmus, tam benim sevdigim gibi ....bende bir tabak alip gidiyorum
ellerine saglik canim

birdutmasali hat gesagt…

ne güzel anlatmışsın..
keşke yan komşunuz olsaymışım
:)))

afiyet olsun canım

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim merhabalar,
ellerine saglik harika olmus, bu havada böyle hafif yiyecekler en mantiklisi.
Ben makarnayla ilk olarak ilkokul caginda tanistim. Arkadasimin babasinin bakkal dükkani vardi, nerdeyse her gün ne yemek yediniz diye sorardik, o hep makarna derdi. Bir gün anneme anne bende makarna istiyorum dedim. Yemezsiniz siz dedi olsun dedim ve arkadsimin babasindan aldim ve annesinden nasil yaptiklarini ögrendim, arkadasim seviyor ya bende sevmeliydim. ilk yaptigimizda hamur isine pek alisik olmadigimiz icin malesef annemin dedigi cikti ve yiyemedik. Daha sonralari, kiymali degilde peynirili denedik, evet harikaydi, makarna haslandiktan sonra, sade yagda sogan kavrulacak icinede haslanmis makarna ve peynir ilavae edilecek. Salata ile nefis oluyordu. Bizim oralarda kimseler hamur islerini bilmezler. Bol bol bulgurlu yemek cesitleri olur, cok yorucu olur ama lezzetli oldugu icin, severek yapiyoruz. ilk mantiyi da almanyada yaptim, cok tuaf dimi.
Sevgilerimle....

Aylin hat gesagt…

ellerine sağlık ne kadar şanslısın evlenene kadar öyle bir ortamda bbüyüdüğün için benim ailedekiler hiç beceremzelerdi yaw:)

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

nerde simdi o eski komsuluk annecimde hep komsularla yapardi simdi yaslandi eski komsuluklarda zaten öldüü ...

görüntü insanin istahini kabartiyor bir kasik daldiriverdim :)) ellerine saglik sevgiler canim

JİVAGO hat gesagt…

Ellerinize sağlık,lezzetli gözüküyor.
İçine biraz kıyma katsak tadı nasıl olur acaba?

Sevgi ve saygılarımla..

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Canım,
Makarna nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Benim annem makarnayı hep porsiyonluk taze yapardı.
Görümcem ise halen her yaz kilolarca erişte kesip kurutuyor, kışın İstanbul'a geldiği zaman hazırladığı erişteleri kullanıyor.

hazalca hat gesagt…

evet eskiden böyleydi komşuluk ama artık zamana yenik düştük.bu yıl kayseriye gidemem sanırım.yeğenim evlenecek.onunla ilgilenecem.ama kayseri haberlerini senden alırım artık

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin