Freitag, 5. November 2010

SÜTLÜ BALKABAGI CORBASI


Merhaba arkadaslar, güzel neseli bir hafta sonu diliyorum hepinize

Sonbaharin gelmesiyle kabak mevsimide baslamis oldu. Kabak festivalleri yapiliyor, gecen sene gittigim kabak festivaline bakmak isterseniz burdan bakabilirsiniz ,cadilar bayraminda nerdeyse her kapi önünde vardi bal kabaklarindan.
Alman arkadasim dogum gününde bal kabagi corbasi yapmisti,hepimiz cok begenmistik Bende bal kabagi mevsimi gecmeden aldim ve arkadasimin tarifini yaptim ev halkida begendi oglum disinda onun sebzeyle hic arasi yok.
Diyet yapanlar icinde tok tutan besleyici , yagsiz bir corba tavsiye edilir.

1 kücük bal kabagi (Hokkaido)
1 litre su (ben et suyu kullandim)
1 adet defne yapragi
1 bardak süt
karabiber,tuz
Yikanmis bal kabagi küp küp dogranir.Tencereye alinir üzerine defne yapragi ve su eklenir kisik ateste yumusayincaya kadar pisirilir.Blendirdan gecirilir,eger koyu bir kivamdaysa biraz daha su eklenir.Süt karabiber tuzu ekledikten sonra bir kac dakika daha pisirlir ve ocaktan alinir.

Daha çok balkabağı tatlısı olarak tükettiğimiz bu sebze çok iyi bir mineral ve beta-karoten kaynağı. İçinde potasyum, fosfor ,kalsiyum, magnezyum, sodyum ve demir bulunuyor. Bir küçük tabak bal kabağı günlük beta-karoten ihtiyacının %25 ini, C vitamini ihtiyacınında %10 unu karşılıyor.

Kommentare:

Oznur (100de100 Marifet) hat gesagt…

ellerinize saglik sunum harika olmus

mintininmutfağı hat gesagt…

canım ben en çok sunumunu beğendim.ellerine sağlık.çok nefis olmuştur eminim.

Bir Terazi Kizi... hat gesagt…

Corba nefis duruyor nefis,elinize saglik,ayrica verdigin bilgilerde cok faydali,mutlaka yapip denicem tarifi,cok tesekkürler tarif icin...Sevgiler.

papatya68 hat gesagt…

hayırlı sabahlar Öznurum
ellerine sağlık ne kadar değişik bir çorba yapmışsın hiç görmediğim bir lezzet doğrusu denemek isterdim ama bizim evde benden başka yiyen olmaz balkabağını ben hem tatlısını hem de böreğini çok severim aslında
ayrıca sunumun da bir hayli şık olmuş subhanallah:)
afiyet şifa olsun kardeşim
sevgiler

dokuzuncubulut hat gesagt…

Tam en güzel mevsiminde. Benim de sık yaptığım bir çorba. Üstelik yazdığınız gibi çok da sağlıklı. Ama ben sunumunu çoook beğendim. Ellerinize sağlık.

umutluhayat hat gesagt…

ellerine sağlık baharçiçeği enfes bir sunum olmş.sevgiler.

Fuat Gencal hat gesagt…

Hayırlı günler, şifa dolu bir çorba olmuş ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

aslan hat gesagt…

Ellerinize sağlık, lezeetli gözüktüğü kadar çok ta iştah açıcı duruyor. Ailenizle iyi hafta sonları dilerim. dostlukla..

kalpkurabiye, deniz hat gesagt…

sunumuna bayıldım canımm ellerin dert görmesin şahane görünüyor:))
mutlu haftasonları dilerimm
sevgiyle kal:))

Yemekçinin Mekanı/Nazlı hat gesagt…

Sunum harika!! gerçekten bayıldım. Ellerinize sağlık...

hazalca hat gesagt…

insan buna söyleyecek söz bulamıyor.muhteşem bir sunum.eline sağlık.gel anlaşalım seninle,sen bana yemek yapma zevki aşıla,ben de seni örmeye alıştırayım,olurmu

derya hat gesagt…

Canım tatlısına bayılırım çorbası hak
kında bir fikrim yok.Sunum harika ellerine sağlık öpüyorum.

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

şahane bi görüntü baharım çiçeğimm ellerine sağlık...bende kremalısını yapıyorum birde böyle denerim artık...çoook öpüyorum canısı

disal hat gesagt…

tamda bizim gazele göre bir çorbaymış..nasıl çorbalar yapsam diye düşünüp duruyorum....bu tam bana göre....

sunumunda yakıyor arkadaşım..süpper..:))

nihalasli hat gesagt…

Ne guzel tarif ve sunum olmus.
Balkabagi dolu her yer ama kucugunu bir yerde gordum sadece de almaya gidemedik bir turlu.Simdi nasil hos geldi gozume..ellerinize saglik

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

canım benim görüntüsü bitiriyor insanı
bayıldım seyretmesi bile gözünü okşuyor insanın çok sağlıklı tam zamanı ama burada böyle görüntüsü güzel kabaklar yok ellerine sağlık canım hayırlı pazarlar sevgiler

çeşnici Handan hat gesagt…

Sunum harika ellerine sağlık.

birdutmasali hat gesagt…

öznurcum yine tembelim bu aralar :)
özenle bir kabak getirttim , aynen sen gibi pişirdim,minik denemelerde yaptım, şu elimdeki postlar bitsede sıraya girse :)
nasılsa kış daha başlamadı,kabağın mevsimide çok uzun , söz sıraya geçirceğim..
ellerine sağlık, müthiş.

CAFE PEPELA hat gesagt…

Mmm! Hakikaten arkadaşlarımızın da dediği üzre,sunum ve renk harika! Ellerine sağlık canım.. :)
Kalbi selamlarımla

Sevil hat gesagt…

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sunuma bayıldım ablacım

sevgiler

mintininmutfağı hat gesagt…

canımmm sana güzelliklerle dolu bir gün ve hayırlı bir akşam diliyorum...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

zencefili sormuşsun baharım çiçeğim alman marketindede var türktede bacım ikisindende alıyorum:) mucukkkkkkk

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Baharçiçeğim ben de daha önce balkabağı ile çorba yapmıştım ama senin sunumun muhteşem olmuş tek kelimeyle:). Lezzetine bayıldığım bir çorbadır.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı

sarımutfak-hande hat gesagt…

hiç tatmadığım bir lezzet
ellerine sağlık

Özlemhan hat gesagt…

Çok besleyici olduğunu biliyorum ama çorbasını bilmiyordum Ellerine sağlık denemem lazım kendim için değil kızım için.

Zencefil ve Tarçın hat gesagt…

Nefis bir çorba, sunum da harika olmuş. Ellerine sağlık...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin