Freitag, 29. Oktober 2010

GÖKKUSAGI TATLISI

Hepinize güzel sicacik bir hafta sonu diliyorum arkadaslar,tarifi portakal agacindan almistim, yiyenler tarafindan begenildi . Yaklasan bayram icinde fikir olabilir , hafif nefis bir tatli oldu.
3 adet yumurta
1 çay bardağı şeker
3 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 bardak irmik
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu,alabildigi kadar un

serbeti

4,5 su bardağı seker

4 su bardağı su

yarim limon

kakaolu kismi icin

3 yemek kasigi kakao

1 cay bardagi hindistan cevizi

Önce serbet hazirlanir. Su, seker, tencereye alinir ,yaklasik 15, 20 dakika kisik ateste kaynatilir,limon suyu eklendikten sonra 5 dakika daha kaynadiktan sonra ocaktan alinarak sogumaya birakilir .

Yumurta şekeri kar haline gelene kadar çırpilir, siviyag,irmik,yogurt,vanilya, eklenir cirpilir. Un kabartma tozuyla karistirilarak eklenir, cirpildiktan sonra yağlanmış tepsiye yayilir.

Önceden ısıtilmis 180 derece firinda pişirilir . Pişince fırından ters çevirerek başka bir tepsiye alinir. Soğumus şerbet tatlinin üzerine gezdirilir . Bir bardakla yuvarlak sekilde kesilir. Kalan hamurları 3 yemek kaşığı kakao , hindistancevizi ile karıştırilir . Tatlidan kesilen yuvarlak dairelerden daha küçük olacak şekilde parçalar alıp el ile yavaşça şekli vererek tatlılarin üzerine konur.

Üzerine istenirse kremsanti veya sekerlemelerle süslenir.Ben beyaz cikolata ve kiraz sekerlemesiyle süsledim

Kommentare:

ZELİHA-UMUTSEPETİ hat gesagt…

Ellerine sağlık canım,harika olmuş sunum,süslemelerin çok şirinler..Afiyet olsun..sevgilerimle...

Eylem hat gesagt…

bende yapmıştım gerçekten güzel oluyor.ellerine saglık.

papatya68 hat gesagt…

selam Öznurum
tatlın çok şık görünüyor lezzetini zaten biliyorum çok güzeldir denemeyen varsa mutlaka denesin derim
bende sofra dergisinden görüp yapmıştım yıllar önce ve defalarca yaptım sonra
ellerine sağlı canım
sevgi ve muhabbetle

YEMEK VAKTİ AYLİN hat gesagt…

Ellerine sağlık nefis görünüyor canım çokta şık:)

Bir Terazi Kizi... hat gesagt…

Gercekten cok nefis görünüyor hemde besleyici,elinize saglik,afiyetler olsun,iyi hafta sonlari dilerim.

derya hat gesagt…

Canım ellerine sağlık gerçekten gök
kuşağı gibi olmuş öpüyorum.

anneminkızıyım hat gesagt…

Canim ellerine saglik, harika bir tarif olmus.
Bu nefis tatli bayramda harika olur, cok güzel bir fikir.
Bu aralar vaktim pek yok sinavlar ayin 8-9 da cok ögrenilecek seyler var.
Sevgiler....
Güzel hafta sonlari...

Yemekçinin Mekanı/Nazlı hat gesagt…

Çok şirin görünüyor.. Ellerine sağlık...

Fuat Gencal hat gesagt…

Ellerinize,emeğinize sağlık. Nefis leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

çeşnici Handan hat gesagt…

Görüntü harika çok beğendim ellerine sağlık canım.

canan hat gesagt…

Görütü süper olmuş ellerine sağlık canım..

umutluhayat hat gesagt…

ellerine sağlık canım harika görğnüyor

sevimin sayfasi hat gesagt…

ellerine saglik canim, süper görünüyor...
güzel hafta sonu diliyorum

disal hat gesagt…

ıımmhh..harika....bendede vardı sanki.....tam hatırlamıyorum ama...seninkinin görüntüsü harika..

ellerine sağlık canım...

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN hat gesagt…

Tam da bayram üstü harika bir fikir cnm,ellerine saglik görüntü süper...

selamlar.

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

bayram öncesi enfes bir tarif olmus sekerim ellereine saglik sevgiler..

hazalca hat gesagt…

bu ne güzel bir karşılama böyle.eline sağlık.ev işini bırakıp mutfağamı gitsem,çok beğendim

JİVAGO hat gesagt…

Her zaman ki sunum, görsellikten bir lezzet daha, ellerinize sağlık. Bloğumda bir yemek etkinliği var, isterseniz katılımınızı beklerim.

Aileye selam ve sevgilerimle iyi pazarlar..

dokuzuncubulut hat gesagt…

Pek güzel olmuş, bayram için güzel fikir. Tek porsiyonluk olması servis için de kolaylık olur. Ellerinize sağlık.

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcum tam benim sevdiğim gibi bir tatlı bayram içinde güzel bir fikir hem değişik hem görüntüsü hem lezzeti ile çok beğenilecektir kısmetse denemek istiyorum bende ellerine sağlık bu gün yüzme ve jimnastikteydin herhalde bir ara facede görür gibi oldum sanki sevgilerimle hayırlı geceler canım

yemekbiraşk hat gesagt…

sunum çok şık nefis bir tatlı eline sağlık sevgiler canım

kalpkurabiye, deniz hat gesagt…

canım ellerin dert görmesinn çok güzel görüünyor tatlınn harika ir alternatif sahiden de:)

yemekbiraşk hat gesagt…

bahar çiçeğim hadi ama yeni lezzetler bekliyoruz :)
sevgiler canım

defneylebirlikte hat gesagt…

CANIM NEFİS BİR TATLI.GERÇEKTEN DE GÜZEL BİR SEÇENEK...ELLERİNE SAĞLIK..

ebrulitatlar hat gesagt…

Çok şık bir tatlı olmuş Öznur'cum. Bayram için güzel bir fikir. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, selamlar..

birdutmasali hat gesagt…

sevgili öznurcuğum merhaba,
çok leziz ve yenilesi görünüyor güzel tatlın, ellerine sağlık canım.
sevgili haticede çok başarılıdır, onada çok sevgiler..

mintininmutfağı hat gesagt…

sevgili öznur merhabalar canım.ben sana baharçiçeğim demeyi daha çok seviyorum.inanılmaz cici bir isim.insana coşku ve neşe veriyor.canım ellerine sağlık sunumuna bayıldım.sevgiler...tarhana çorban da çok bnefis olmuş.ya neler döktürmüşsün azıcık geledim.öpüyorum maharetli arkadaşımı

sarımutfak-hande hat gesagt…

nefis bir görüntü ellerine sağlık canım
hayırlı cumalar

Cafe Pepela hat gesagt…

Canım merhaba..
Tatlı muhteşem görünüyor! Daha önce görüp yazdım lakin yorumlarda göremedim,hata verdi sanırım:(
Güzel sözlerin ve yüreğin için çok teşekkür ediyorum,kalbi sevgi ve selamlarımla!

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

ayy ben bu tatlıyıda kaçırmışım bak baharım faceden sıra gelmiyoki buraya:))))))) iyice boşladım görüyosun affet benii muhteşem bir tatlı olmuş ellerine sağlık canım...

Mutfak Havlusu hat gesagt…

Bayram da yaklaşırken daha bir albenili görünürler.
çok şirin durmuş böyle estetik bir görüntü lezizliğinin yanında.
ellerine sağlık.
selamlar...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin