Freitag, 24. August 2007

Burma tatlisi

Ramazan denince akla tatli geliyor,iftarda yemeklerin yaninda,veya cayin yaninda olmassa olmazlarimizdandir.Esim cok sevdigi icin bende 3 tepsi yaptim, ikisi buzlukta birinide bitirmek üzereyiz,yaparken sizlere resimini cekip her detayini göstermek istedim,cekerkende unla savastik resim makinasini hallettim hep un oldu.Neyse size feda olsun gecelim tarife.

Malzemeler
1 bardak süt
1 bardak zeytinyagi
1 bardak yogurt
3 tane yumurta
tuz,kabartma tozu 1 cay kasigi ikisindende2 bardak cekilmis ceviz
acmak icin nisastayla unu yari yariya karistirin
Serbeti icin,4 bardak seker,4,5 bardak su,birkac damla limon suyu
YapilisiMalzemelerin hepsini karistirip yumusak bir hamur elde edin,bezeleri alin,üstünü örtüp hamuru dinlendirin,bezeye erken alirsaniz dinlendigi icin iyi acilir,hamuru dinlendirdikten sonra nisasta un karisimiyla hbezeleri acabildiginiz kadar ince acin,acilan hamuru ortadan ikiye kesin ceviz serpin oklavaya gevsek bir sekilde sarin ve büzün,dilim seklinde kesin,yaglanmis tepsiye dizin ,tepsi dolduktan sonra siviyagini iyice isitin yani kizdirin hamura döktügünüz an kabarmasi lazim,daha sonra isitilmis firinda alt üst kizarana kadar pisirin,firindan ciktiktan sonra iliyinca sebetinide ilik olarak dökün,cok sicakken serbetini dökerseniz tatliniz hamur olur,tatlinizi afiyetle servis yapabilirsi
Tatliyi yapip buzluga koydugum icin serbetini dökmedim,sizin icin resmini yayinliyorum serbetli daha güzel görünürdü ama idare edin





LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin