Sonntag, 2. September 2007

ERIKLI TART ZWETSCHGENKUCHEN)

Almanlarin cok severek yedigi eriklerin simdi tam sezonu,marketler pazarlar siyah eriklerle dolu.Alman arkadasimdan tarifi aldim ve denedim,mayahos tatlari sevenler icin güzel bir tart ,ben sevdim ,mayahos fazla seker icermiyor,yaninda kahve yaptim arkadasimla bereber yedik.
malzemeler,alt taban icin,500 gr un,1 maya,80 gr seker,200 ml süt,150 gr margarin,2 yumurtanin sarisi, cok az tuz.
üstündeki harc icin,(streusel)300 gr un,150 gr margarin,150 gr seker,1 paket vanilya sekeri,3 kahve kasigi tarcin.
ve üstü icin siyah erik.
yapilisi,unun ortasina mayayi ekleyerek sekerle yumusatin,margarini yumurta sarisini sütü tuzu ilave ederek yumusak bir hamur elde edin.Yaglanmis tepsiye dinlendirilmis hamuru elinizle yayin,üstüne ortadan ikiye ayrilmis erikleri dizin.Üstündeki streuseli icin,bütün malzemeyi karisrirarak iyice yogurun ve elinizle eriklerin üstüne serpin.Önceden isitlimis 180 derece firinda yaklasik 35,45, dakika arasi pisirin.



Kommentare:

hayatsu hat gesagt…

harika olmuş hemşerim.ben bu eriğin marmelatını yapıyordum da pasta hiç aklıma gelmemişti.eline sağlık

NURCAN hat gesagt…

canimcim iyi aksamlar
cok guzel gorunuyor tatlin bende sik yaparim cok lezetli oluyor
tavsiye ederim:))
ellerine saglik
sevgiyle kal
www.yenitadlar.blogcu.com
umarim gonderebilirim yorumu:))

sevil altunel hat gesagt…

slm canım bu erikli tart harika olmuş ellerine sağlık.canım ahh burda olsan sana neler yaparda yedirirdim
http://sevilcedeninciler.blogcu.com

Kevser hat gesagt…

Selam canim, öncelikle güzel yorumun icin tesekkür ederim. Hic sorma, bu sinirlarda beklemek insani gercekten cok yipratiyor. Kücük yegenim hastaymis zaten, yollarda 8 saatlik bir beklemeden sonra öyle bir halsiz olmus ki, biz taniyamadik cocugu. Zaten ishal olmus bir de o sicakta beklemek onu daha cok hasta etmis, yarin bakalim hemen doktora gidecek, insallah cabuk toparlanir yavrucak. Bu arada, evet bu pasta almanlarin cok tükettigi bir pasta, bende yapmayi düsünüyorum bir ara, senin de ellerine saglik, sana iyi bir hafta baslangici dileyerek hoscakal arkadasim. Kevser

esra hat gesagt…

eline sağlık canım cok güzel olmuş yenisayfanda hayırlı olsun..güzell paylaşımlar dilerim.. benide arkadaş listene eklersen sevinirimmm...sevgilerrrrr

esra hat gesagt…

eline sağlık canım cok güzel olmuş yenisayfanda hayırlı olsun..güzell paylaşımlar dilerim.. benide arkadaş listene eklersen sevinirimmm...sevgilerrrrr

keskinlininmutfagi hat gesagt…

selamlar yani siten hayirli olsun biraz gec oldu ama kusura bakma pastada enfes ellerine saglik bende cok yaparim bunu ve yapmak isteyenlerede tavsiye ederim her zaman görüselim canim arayi uzatma
sevgiler www.keskinlininmutfagi.blogcu.com

leziz hat gesagt…

canım yeri yerin hayırlı olsun.....
erikli pasta nefis görünüyor....ellerine sağlık...

özlem

lalecik hat gesagt…

Yeni bloğun hayırlı olsun canım. Erikli pastanda nefis görünüyor ellerine sağlık. Eriği hiç kullanmadım yaptıklarımda, şimdi senin bloğunda görünce çok hoşuma gitti.
Sevgiler.

pervin hat gesagt…

slm erikli torteye bayılırım alman yadaki günlerimi hatırlatır en kısa zamanda denicem ellerine sağlık,bende sizi beklerim sevgiler.

fatma hat gesagt…

selam canim, zwetschgenkuchen harika görünüyor. bu sene daha yapmadimda yemedimde. Ama seninki gercekten nefis olmusa benziyor, ellerine saglik. selamlar..

www.blogcu.com/kayserimutfagi

ebruakin hat gesagt…

Selam canım,
Görüntüsü harika, tadı da eminim öyledir.
Ellerine sağlık canım.

Mesajın için teşekkür ederim.
Ben de sana iyi haftalar dilerim.
Sevgiler...

ayseyaman hat gesagt…

Sevgili Öznur
yeni sayfan hayırlı uğurlu olsun, burada çok daha mutlu mesut olacagından eminim..:)
Ellerine sağlık
sevgilerle

birgul hat gesagt…

merhaba,
meyveli tartları çok severim,yaptıklarınızda muhteşem görünüyor.ellerinize sağlık.
makarnacik.blogcu

sibelinmutfagi hat gesagt…

ellerine sağlık bendede bol miktarda erik var belki bunu yaparım çünkü lezzwetli görünüyor

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

Canım baharım çiceğim yeni yerin hayırlı uğurl olsun bol tarifli bol yorumlu sağlıklı olsun hoşgeldin
kocaman sevgilye

banu gökşin hat gesagt…

canım merhaba
ellerıne saglık cok guzel olmus .

Papatya Prenses hat gesagt…

Sen de hoşgeldi blogspota:)
Pastan harika, ama pasta değil de turta ya benziyor sanki:))
Ellerine sağlık, sevgilerrr

LULU

akasyakokusu/Nuray hat gesagt…

iyi ak�amlar �znur'cum..k�rm�z� eri�i bende �ok severimm..az sertini hele k�t�r k�t�r yiyesim geldi bak hele:)))ellerine sa�l�k �okkk g�zel olmu�tur eminim..birde taban hamurunu san�r�m de�i�ik meyvelerlede uygulayabiliriz de�ilmi..

nennen hat gesagt…

slm Bende tam erikli bir tarif arayışındaydım. Çok hoş bir tesadüf ve çok hoş bir tarif.Mutlaka denemek lazım.Sevgiler

nino hat gesagt…

enfes gorunuyor ellerine saglik canim

NURAY hat gesagt…

canım baharım çiçeğim günaydın..canısı yorumda arkadaşlarınla dostluğunun demişsin..sanki orada sadece isim yazılanları demek istedin sandım ben..ben çok hassasım sende benim arkadaşımsın..birçok arkadaşım var tabiki..seninde benimde..keşke yazmasaydım o isimleri diye düşündüm canım benim..daha öncede bu konuda birkaç kez sobelendim ama arada kaldı unutuldu ev,eşya derdine düşünce..neyse canım öptüm kendine iyi bak..ben hep burdayım ve seninleyim.

ebrulitatlar hat gesagt…

Öznur'cum nefis bir tart olmuş. Mayhoş mayhoş.Ellerine sağlık. Sevgiler..

mutfakta herşey hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM ÇOK LEZZETLİ OLMUŞA BENZİYOR...

Meleğin Dünyası hat gesagt…

Merhaba Arkadaşım yeni sayfan hayırlı olsun.Ben cuma gecesi geldim hala alışamadım çok soğuk burası.utanmasam kaloriferi acağım.Hala doğru dürüst yerleşemedim.Rehavet gitmiyor üzerimden..Bu akşam Anılı sürpriz yemeğe götüreceğiz.Bu gün doğum günü.Hadi şimdilik hoşçakal

fidaneli hat gesagt…

cnm ellerıne sağlıkk.. ama elmalısını tercıh ederım :)))

sevgıler
fıdan

akçahan hat gesagt…

Siyah erik burada da çok bu mevsimde. Denemek lazım bu lezzeti, sevgiyle...

Tabakta Lezzetler... hat gesagt…

Bahar çiçeğim süper olmuş bunlar ellerine sağlık.
Sevgilerle…

Pembeli'nin Mutfağı hat gesagt…

Blogspota geçtiğimi tesadüfen gördüm hayırlı olsun.

sencansen hat gesagt…

çok güzel görünüyor canım eline sağlık..
www.sencansen.blogcu.com

yıldız hat gesagt…

Ayyyy ben bu pastayı bir kez Almanya'da yemiştim de çok beğenmiştim ama tarifi yoktu çok teşekkürler canım ellerine sağlık tarifi hemen yazıyorum yapınca sanada haber veririm...Sevgiler.........

yıldız hat gesagt…

Bu kez ziyarete geldim.....




Bir de pastanın üzerindeki streuseli dediğin hamurdan parçalar mı koymak .?

Baharcicegi hat gesagt…

Begendigine sevindim yildizcim, yapinca eminim benimkindende güzel olaacak,struesel hamurdan almis oldugun parcalari elinle ufalayarak heryerine gezdir.
Sevgiler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin