Montag, 19. November 2007

ICLI KETE

Her yörenin kendine has ketesi vardir,özellikle Erzurum ketesi daha bir meshurdur,her nekadar yememis olsamda kesin tadi nefistir.
Benim yapmis oldugum keteyi Türkiyedeki komsumuz cok güzel yapardi,agza alinca icindeki kavrulmus un kiyir kiyir agza gelir ,hamuru yumusacik pamuk gibi olurdu.Bende tarifin aslina uyarak yaptim güzel yumusacik oldu ama komsumuzun yaptigi bir baska lezzetliydi.

Malzemeler,200 gr margarin veya tereyag,1 bardak zeytinyagi,1 yumurtanin beyazi icine sarisi yüzüne sürmek icin,yarim cay bardagindan az seker,maya,2 bardak süt,bir fiske tuz. cörekotu
Ici icin, 1,5 bardak un,100 gr margarin veya tereyag.

Yapilisi,ilik sütle maya eritilir,eritilmis margarin ve malzemelerde ilave edilir ve yumusak bir hamur elde edilir.Hamur yarim saat mayalandirilir.ici icin margarin eriyince un ilave edilir,un rengini degistirene kadar kavrulur,cok az tuzda ilave edilerek sogumaya birakilir.
Mayalanan hamurdan parcalar alinir elinizle bastirarar acilir,ortasina kavrulmus undan konur hamur toplanarak yuvarlanir.Tepsiye dizerken hafif üzerine bastirilir,yumurtanin sarisi sürülür catalla sekil verilerek tepside biraz mayalandirilir,isitilmis 180 derece firinda pisirilir.

Kommentare:

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

canım benim uçağa atlayıp geliyorum demişsin nasıl memnun olurum bilsen ama inşallah o günlerde gelir bellimi olur dağ dağa kavuşamamış ama insanlar kavuşurmuş inşallah görüşmekte nasip kısmet olur canım kardeşim
keteler bence komşunuzunkinden bile güzel ve lezzetli olmuştur çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım sevgiler

kitchensweetkitchen hat gesagt…

Gerçekten de bizim keteden çok farklı:)Ama çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

Betül hat gesagt…

Ziyaretine teşekkür ederim. Senin keteler bana çocukluğumu hatırlattı. Erzincan'lı komşumuz yapardı, çok severdim.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

disal hat gesagt…

selam canım...

bayburtta yaşadım üç sene...
onlarda erzurum ketesi yaparlardı...

çok misafirperverdiler...yapar yapmaz taptaze gönderirlerdi....

tadı harikaydı....

seninkide çok güzel görünüyor..ellerine sağlık...

nino hat gesagt…

canim ellerine saglik blog mansette gordum yettim geldim :)

Anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim, ben almanyada bu ketelrin ilk tadina baktim, cok tuafima gitmisti bu ne demistim ici un disi hamur, baska bir sey yokmuydu bunun icine koyacak deyi vermistim, halbuki her yörenin kendine özgü bir yemek kültürü var iste bu da örnegi, kendim hic yapmadim ama Erzincanli arkadasta arasira yemisimdir, bunlarda harika görünüyor, siz hic yoktan denemissinizde, ellerinize saglik, sevgiler...

PASTARDA hat gesagt…

ich nicht denemek aber ist shön görünüyor :)

Benden Almanca bu kadar olur işte

Ellerine kollarına sağlıkkk

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

slm nefis olmuş keteler.Ellerine sağlık...

zerrin - misss hat gesagt…

Canım Baharım, nefis olmuş keten.. Hiç denemedim. Deneyip yemeyi bende çok istiyorum :))

Ellerine sağlık.

Bu sırada manşetde çıkmış sorun yok hayatım :)

Sıcacık sevgiler...

aslı kaya hat gesagt…

Keteyi ilk defa erzincanlı komşumda yemiştim.Daha önce hiç yememiştim. Şİmdi ne zaman ona gitsem ketem hazırdır. Ellerine sağlık çok güzel olmuş.Sevgiler...

YESIMLI TARIFLER hat gesagt…

bizim oralarda kete yok ki değişiği olsun artık burdan örenip yapcaz bu güzelliğe bakmakla doyulmuyor belli
ellerine sağlık

yesildomates hat gesagt…

canım ne güzel yapmışsın...canım çok çekti..kete hiç denemedim..ama mutlaka bir gün yapacağım..inş.beceririm..öpüyorum..sevgiyle kal..

ceyt hat gesagt…

ellerine sağlık canım.keteler süper.bende çok severim ancak şimdiye kadar hiç yapmadım.bu tarifi denesem diyorum artık.
sevgiler

melisa hat gesagt…

eline sağlık ketelerde güzel olmuşlar
site linklerine ekledim
www.mutfaknotlari.com

hayatsu hat gesagt…

tıpkı annemin keteleri gibi...bana çocukluğumu hatırlattın.eline sağlık

thesuuur hat gesagt…

Canimmm,ellerine saglik..Öylesine nefis gözüküyor ki!
Ben ketenin her türüne,hangi yörenin olursa olsun bayilirim.Yapmayi da hic denemedim.Baskasi yapinca daha tatli geliyor,birkac tane aldim bile..Sevgiyle ve dostca kal..

http://defnehobi.blogcu.com/ hat gesagt…

mmm nefis nefis.eminim seninkiler de komşunun yaptığından geri kalmamıştır canım.sevgiler..

hunerlieller hat gesagt…

merhabalar..bir erzincanlı olarak keteyi çok iyi bilirim..gerçekten cok güzel oluyor..sizin ketede degişik olmuş elinize saglık malzeme aynı ama görüntü biraz farklı olmuş...olsun önemli oln denemiş olmanız görüntüsünü merak ediyorsanız benim siteden bakabilirsiniz..harika olmuş canım...afiyet olsun...

banu gökşin hat gesagt…

ellerine sağlık canım annemin çok sevdiği tabi benimde sevdiğim tarıflerden biri . harıka olmus . sevgiler..

Nalan Kaplan hat gesagt…

Eline sağlık canım çayla harika olur !Sevgiler...

fidaneli hat gesagt…

mmmhhh:)

kelebeklisaniyeler.blogcu.com hat gesagt…

ellerine saglik canim keteler nefis gozukuyo
senin yaptigin ketede degisik olmus ama harika

sevgiler

Aybike Ceylan hat gesagt…

Bahar'cigim,
Ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

ebrulitatlar hat gesagt…

Öznur'cum ketede un nasıl bir tat veriyor merak ediyorum. Daha önce hiç yemedim çünkü. Görüntüsü çok güzel. Ellerine sağlık. Yapıp yemek lazım. Sevgiler, selamlar..

Anonym hat gesagt…

mmm bende hiç yemedim ama çok güzel görünüyor ellerine sağlık şu an işe gidiyorum birinide kaçırdımm:)) haberin olsun öptüm canım
sevgiler hdidem.blogcu.com

BETÜL hat gesagt…

günaydın canım
ellerine sağlık mmm misler gibi aldım bir tane kahvaltı için çayımın yanına çok lezzetli olmuş..
ya neden yorum işi öyle oluyor acaba anlamadım ki acaba başka arkadaşlarda da oluyor mu ki ne yapmalıyım bende bilmiyorum uyardığın çok teşekkür ederim canım tekrar olursa ya da düzelirse haber verebilirsen sevinirim sevgilerimi bırakıyorum...

Nur@y hat gesagt…

canım benim ben senin eline su dökemem..şurası iki tarif koymuşum hehe:))))kete açan ellerini seveyim senin..bir erzurumlu olarak nefis olmuş derim..biraz farklı bizimkiler köşeli zarf şeklinde..içinede un koymuyorum ben üşeniyorum unu kavurmaya:)))
anla iştee:)))
kızım uyuyor çayımın altı yanıyor şurdan ikisini alayımda indireyim mideye:)))ellerine sağlık baharım..

sebilay-www.asotu.blogcu.com hat gesagt…

merhabalar, beni ziyaret ederek güzel yorumunuzu bırakmışsınız, nasıl sevindim anlatamam.Keteniz bizimkinden farklı:)) biz yufka açıp yağlayarak yapıyoruz.bloğumda da tarifini yayınlamıştım bir ara.
Ama sizin yaptığınız keteyi de ben de arkadaşımda bir kaç kez yedim.Onlar tava ketesi diyorlar buna.Dediğiniz gibi yumuşacık hamur arasında kıyır kıyır iç.ellerinize sağlık.

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Merhabalar, nasılsınız.Sürekli geliyorum ama yorum bırakamıyordum...Ben ananaslı keki çok beğendim ellerinize sağlık...görüşmek üzere...

fatma hat gesagt…

selam öznur abla, kete bizim ailedede cok sevilir, seninkilerde harika görünüyor ellerine saglik.

guldencehobi hat gesagt…

süper güzel bir tarif,masallah canimcim,eline saglik

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bende çok yedim ama hiç yapmadım.Seninkiler olsada yesek şimdi.Harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin