Freitag, 25. Januar 2008

GELENEKSEL TATLILARIMIZ ETKINLIGI

Geleneksel tatlilarimiz etkinligine ev sahipligi yapan sevgili Saliha'ya tesekkür eder kolayliklar dilerim
Tatlimi tatli bir etkinlik olacaga benziyor,cesit cesit geleneksel tatlilarimizi görecegiz,katilan arkadaslarinda ellerine saglik.


KREMALI FINCAN KADAYIF
malzemeler
1 kilo kadayif
300gr tereyag
üstüne cekilmis antep fistigi

ICI ICIN
1itre cig krema
600ml süt
4 kasik nisasta
5kasik seker

SEBETI ICIN
5 bardak seker
4 bardak su
limon suyu

Hazirlanisi
Kremayi sütü tencereye alin,sekerini nisatasinida ilave ederak koyulasincaya kadar karistirarak pisirin.
Soguduktan sonra buzdolabinda bekletin.
300gr tereyagini eritin kadayifin üstüne gezdirin, yagla birlikte kadayifi harmanlayin elinizle tel tel olana kadar birbirinden ayirin. Cay fincanina veya kücük kaseye bir parca kadayif alarak iyice bastirin,ortasina sogumus kremadan koyun. Tekrar bir parca kadayiftan alarak kremanin üzerine koyun hafifce bastirin krema akmasin kenarlardan. Kadayif bitene kadar ayni islemi uygulayin. Yaglanmis firin tepsisine kadayiflari dizerek 180 derece firinda üzeri kizarana kadar pisirin.

Serbeti icin, tencereye sekeri ve suyu ilave edin,hafif koyulasincaya kada kaynatin,limon suyunuda ekledikten sonra bir tasim kaynatin ve ocaktan alin. ilimis kadayifin üzerine serbetini gezdirin,kadayiflari cekilmis Antep fistigiyla süsleyin,tazeyken harika bir tadi oluyor.Dondurmayla servis edin.


PEKMEZLI UN HELVASI
Malzemeler
2 bardak un, 170 gr margarin veya tereyag, 1 bardak süt, bir bardak su yarim cay bardagi pekmez , 1bardak seker, fistik,cekilmis badem.

Yapilisi ,Margarini tencerede eritin, unu ilave ederek rengi sararana kadar kisik ateste kavurun,fistiklarida ilave edin.Sütü suyu sekeri ve pekmezi karistirp yavasca tencereye ilave edin. Suyunu ilave ederken tencereyi ocaktan kenara alin birden tasiyor.Tekrar ocaga koydugunuz tencereyi hafif suyunu cekinceye kadar ocakta tutun, ve dinlendirin. Kasikla helvadan alarak servis tabagina dizin. Helvanin üstüne isterseniz cekilis badem serpin.

Kommentare:

Aynur hat gesagt…

himm nefis eline saglik canim

www.aynurdantarifler.blogspot.com

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Harika lezzetler bunlar canım.ama şu pekmezli helvaya bayıldım.Daha öncelerde de görmüştüm.Hep deniyeceğim diyorum ama bakalım.Ellerine sağlık canım öpt...

papatya68 hat gesagt…

ellerine sağlık arkadaşım çok nefis olmuşlar sağlıkla kal selamlar Medine den

Anonym hat gesagt…

Merhaba,
Kadyıf ve helva . İkisi de harika olmuş. ellerine sağlık arkadaşım. Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

canım kadayıf helede helva tatlı
seven birine nasıl güzel görünüyor ellerine sağlık canım benim çok harika görünüyor kucak dolusu sevgiler

Papatya Prenses hat gesagt…

Ben helvadan alayım kadayıf kalsın:)) tatlı sever biri olarak ne hikmetse kadayıfı sevemiyorum:))

İkisi de harika görünüyor,ellerine sağlık canım..

ball kabak hat gesagt…

Mutlaka denemem lazım ellerine sağlık

Kevser hat gesagt…

Canimcim,
kadayifa bayilirim, bizde de kizkardesim cok güzel yapar ama kremalisini da hic denemedim, ellerine saglik, etkinlik icin cok güzel tarifler hazirlamissin.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik,harika olmus, guzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler.

sofraozlemi hat gesagt…

ellerine sağlık cnm..tatllısız bi hayat düşünemiyorum..her ikiside benim favorim..
sevgilerimle.

Tijen hat gesagt…

Ben de un helvasını pekmezli yapıyorum ama margarinle değil, hatta tereyağla da değil, zeytinyağla. Pek de güzel oluyor. Tabii sık yaptığım söylenemez (sütlü börek laz böreğini andırıyor, yediysen eğer ama daha farklı bir kıvamı, tadı var. sizin oralarda yunan lokantası/kafesi falan varsa onlar da yapıyorlar, adı galakto bureko gibi bir şey, soruştur istersen bir)

hayatsu hat gesagt…

arkadaşım evet nihayet tatile çıktım.bu yıl çalışma hayatı çok zor oldu benim için.neyse tatilde senin bu güzel tariflerini denerim inşallah.süpersin.eline koluna sağlık

http://leziz.blogcu.com hat gesagt…

tatlılar harika görünüyor...yerim ben bunları....

ayseyaman hat gesagt…

Sevgili Baharcicegi
Ben de uzun zaman önce hazır kadayıf tellerinden aldım :) paketin içinde o kadar kurumuşlardıki onları borcama yaymaya çalışırken her yere teller kırılıp sıçradı, o gün bugün bir daha denemedim..Sizin kullandığınız kadayıf telleri yumuşak mı yoksa sert kırılganmıydı?
Fincan kadayif ve helva nefis görünüyor,en sevdiğim lezzetlerle etkinliğe katılmışsınız bayıldım, ellerinize sağlık...
sevgilerle

ebrulitatlar hat gesagt…

Tatlılar, pastalar nefis her zamanki gibi Öznur'cum. Ellerine kollarına sağlık. Güzel bir etkinlik olsun. Sevgiler..

kelebeklisaniyeler.blogcu.com hat gesagt…

canisi masallahin var valla, harika harika, çok begendim ve bende pek severim, sende oyle bir yapmissin ki agzim sulandi, harikasin canim, her tarifinde oldugu gibi, GÜLMEK SENİN İÇİN BİR TUTKU OLSUN EĞER BİRGÜN AĞLARSAN ODA MUTLULUKTAN OLSUN mutlu bir hafta sonu dilerim canim.

Anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim ellerine saglik kadayifinve helvan harika görünüyor, sevgiler....

kizilciksurubu hat gesagt…

Cok lezzetli görünüyorlar canim,ellerine saglik.

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Canımmm iki tarifinde süper görünüyor elelrine sağlık

iyi hafta sonları geçirmen dileğiyle

sevgiyle kal

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

muhteşem lezzetler olmuş gerçekten canım ellerine sağlık öpüyorum

Yaren hat gesagt…

Canim her ikiside cok nefis görünüyor.Helvayida cok güzel süslemisin canim.Güzel secimler yapmisin etkinlik icin,ellerine saglik ve iyi pazarlar diliyorum canim.

ikizlerinannesi hat gesagt…

canim iki tatlida enfes un helvasini pekmezli hic denemedim dogrusu bir denemek lazim ellerine saglik sevgiler

Betül hat gesagt…

Sevgili Bahar Çiçeği,

Hem kadayıfın hem de helvan çok enfes görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin