Montag, 21. Januar 2008

MUZLU YAS PASTA

Pasta yapmak icin malzeme kutusunu actigimda agzina kadar pasta malzemesiyle dolu oldugunu gördüm.Alisverise her gittgimde marketin pasta reyonunda saatlerce kalabilirim, cünki aldigim malzemenin icindekileri okumadan almam.Burda jelatin nerdeyse her seyin icine giriyor, elimden geldigi kadar jelatinli ürünleri almamaya calisiyorum.Bundan varmiydi bunuda alayim ayy bu yeni birsey bunuda alayim derken ev pasta malzemesiyle doldu.Unutkanligim üstümde olunca evde olan pasta malzemesinden bir kac tane daha alir eve gelince yerlestirirken cikar dört bes tane ayni malzemeden,yakinda pasta malzemesi satan bir yer acarsam hic sasmam.
Pasta malzemelerini yerlestirirken bu güller ve yapraklar gözüme ilisti,bende orda durup durmayin sizi bir pasta yapayim dedim,ve kremasina cekilmis badem ekledim ,pastanin üzerinde görünen tanecikler cekilmis badem.

Pasta tabani icin,150 gr margarin,150 seker,4 yumurta,1 paket vanilya sekeri,yarim cay
bardagi süt,1 paket kabartma tozu. alabildigi kadar un.
Kremasi icin,200 g krema,200 gr Qauark(lapne peyniri)200 gr mascarpone,2 paker krem sertlestirici,1 bardak seker,1 paket vanilya sekeri,2 adet muz ,1 cay bardagi cekilmis badem

üstüne dizmek icin marzipanli yaprak ve güller,kenarlari icin cikilota rendesi

Yapilisi.Yumurtayi sekeri mikserle köpürünceye kadar cirpin,margarini ve diger malzemeleride ilave ederek akiskan bir kek hamuru elde edin.yaglanmis klepceli kabiniza kek hamurunu dökün.
180 derecede üstü kizarana kadar pisirin.
pasta tabanini 1 gün önceden hazirlanirsa daha iyi oluyor,kek kendini cekiyor,keserken fazla dagilmiyor.
Kremasi icin,kremayi mikserle koyulasincaya kadar cirpin,sekerini labne peynirini mascarponeyi,vanilya sekerini ilave edin ve cirpin, badem ezmesini ve krem sertlestiriciyi ekleyin hafif mikserle cirptiktan sonra krema koyu bir kivam almis olur.
Sogumus kekin ortasindan kesin,alt kisma kremadan sürün üzerine muz dilimlerini dizin,üzerini ikinci kek tabaniyla kapatin,kalan kremayi kekin üzerine ve kenarlarina spatulalyla yayin,pastanin kenarlarina cikilota rendesini serpin.Marzipanli gülleri ve yapraklari dizin,ben hazir aldim,evde yapmaya kalksam cok ugrastiracagini bildigim icin böyle pratik oldu süslemesi.




Kommentare:

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

CANIM BENİM SENİN SAYFANA GELİNCE İÇİM AÇILIYOR YEMEKLERİNİN GÜZELLİĞİ RESİMLERİNİN NETLİĞİ SANKİ YEMEK DERGİSİ GİBİ BU PASTAYA KİM İÇ GEÇİRMEZ TEK KELİMEYLE NEFİS ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK ÖPÜYORUM HAYIRLI GECELER

Kevser hat gesagt…

Canim,
valla anlattiklarinda bende kendimi buldum resmen, bende son zamanlarda öyleyim, eskiden hic öyle bir hevesim yoktu bu pasta malzemeleri konusunda, bloglarimiz sagolsun bizleri bu islere biraz daha ittiler sanirim.

Pasta icin söyleyecek söz bulamiyorum, herzamanki gibi konusturmussun hünerlerini, ellerine saglik diyorum sadece.

Sizlere afiyetler olsun.

Selamlar ve öpüyorum..

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

CANIM
Ellerine sağlık pastan çok şık ve iştah açıcı görünüyor.Güllerde ayrı bir renk katmış doğrusu banada afiyet bal şeker olsun demek düşüyor:)
sevgiyle kal

ezgi uğurlu hat gesagt…

ne kadarda sık görünüyor.tüm tariflerin çok güzel.ellerine saglık
sevgiler

zerrin - misss hat gesagt…

Canım Bahar,

nefis görünüyor. Ben de alışverişte pasta malzemelerine takılıp kalıyorum. O reyondan çıkarabilene aşkolsun :))

Ellerine sağlık hayatım.

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

disal hat gesagt…

canikom benim....görüntü o kadar güzelki...

benim çekmece sürekli azalıyor...senin çekmeceye alışverişe geleyim diyorum....

şöyle alışveriş arabamı alayım geleyim....

ellerine sağlık....pastan süslemen bi harika olmuş..malzemelere bakılırsa tadıda nefise benziyo...

yeşil kivi hat gesagt…

selam, pasta ve süslemesi çok güzel olmuş. ellerine sağlık...

Papatya Prenses hat gesagt…

Hihihihi:) Bu işi ben de yaparım,pasta malzemeleri ve özellik çikolata sosundan geçilmiyor ev:))
Ellerine sağlık pasta enfes görünüyor, güller de çok şık ;)

Tijen hat gesagt…

Nedendir bilmem, muz kararsa da içinde, muzlu pastalara bayılırım!

yemegimle hat gesagt…

Canim pasta harika görünüyor ellerine saglik ev halki kim bilir ne kadar begenmislerdir sizlere afiyet olsun canim sevgiler...

nino hat gesagt…

nefis olmus canim ellerine saglik

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Arkadaşım sende benim gibi alışverişte kendini kaybedenlerdensin demekki.Şimdi senin pastanı görünce benim çiçekler geldi aklıma.Bende bir köşede unutmuştum.En kısa zamanda yapmalı.Pastan harikaaaa olmuş cıvıl cıvıl ellerine sağlık öpt...

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam canim
ay bende sen gibiyim ayni ya bakmadan alisverise giderim aa bundan yoktu der aynisindan yine alirim ama olsun sonucta degerleniyor hepsi degilmi ellerine saglik pastanda süper bir dilimcik aldim sevgiler

ZeYnEp hat gesagt…

elleinize sağlık,
çok şık görünüyor.
sevgiler

Feyza Fidan hat gesagt…

Ellerine sağlık...Nefis görünüyor, çiçeklerine de ayrıca bayıldım pastanın :)))
Sevgiler,

defneylebirlikte hat gesagt…

çok güzel olmuş çok.hele güller.çayla tam yemelik.eline sağlık canım.

hayatsu hat gesagt…

bu yorgunluğun üzerine pasta ne iyi geldi.babamın ameliyatı iyi geçti,şükür kurtuldu.hala hastane de ama ben mecburen döndüm.çok yorgunum ama okul da var.işte böyle

hilal kaya hat gesagt…

ellerinize sağlık, pasta muhteşem görünüyor...

yemedeyanindayat hat gesagt…

çok sade ama bir o kadar şahane harika bir pasta olmuş..aynı durum bizim evdede geçerli valla çekmece pasta malzemeleriyle dolubirde o market beklemeleri insan zevk alıyor ama valla..ellerinize sağlık..sevgilerimle..

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

oh oh oh harika olmuş bu pasta yaa bayıldımmm ellerine sağlık afiyetle yeyin:))) bi dilimcikte bana verirsiniz artık...sevgilerimle

sevimin sayfasi hat gesagt…

ay o hastalik sendedemi var bende nerde pasta malzemesi görsem dayanamam hemen alirim
pastan süper olmus
ellerine saglik

semra mutfakta hat gesagt…

Ellerine sağlık cnm nefis görünüyor.Jelatin konusunda sana katılıyorum.güvenmek çok zor.

Nilay Cinisli hat gesagt…

Harika olmuş pastan valla..Ellerine sağlık, olsada yesek..
Sevgiler,

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, cok nefis olmus.

Sevgiler

Schatz Insel hat gesagt…

canimcim günün aydin olsun gönlün neseyle dolsun pasta nefis gözüküyor ellerine saglik afiyet olsun öpüyorum

fatogelin hat gesagt…

Merhaba, muzlu pasta nefis görünüyor. Eline sağlık. Yapılışı da çok zor değil. Hazır pasta kekiyle de yapılabilir sanırım. Size afiyet olsun.
Dünya mutfakları yemekleri de ilginçmiş. Genelde bizim alışık olmadığımız tatlar. Ama denenince lezzetlidirler herhalde. Tarifler için teşekkürler.

akçahan hat gesagt…

Ellerine sağlık, hoş görünüyor, afiyet olsun.

guldenceninmutfagi hat gesagt…

CANIM SÜPER GÜZEL GÖRÜNTÜDE PASTAN,ELLERINE SAGLIK,AFIYETLER OLSUN ARKADASIMA.

GÜZEL BIR GÜN DILIYORUM,SEVGILER BAHARCIGIM:)

Anneminkiziyim hat gesagt…

Merhaba canim, cok güzel olmus ellerine saglik, ah biz kadinlar bende ayni bazen paketlerce vanilya alip kabartma tozu almaya veya tam tersi hep ne aldigimi unuturum artik liste yapip cikmaya basladim::)) sevgiler,,,

Cafe Gusto hat gesagt…

Ellerine sağlık iyiki yapmışsın.Çok şık olmuş.sevgiler..

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

ben geldim:)
canım yokluğumda bıraktığın msj için çok teşkr ederim...muzlu pastan muhteşem ellerine sağlık görüşmek üzere sevgiler öptüm

PINAR hat gesagt…

Elinize sağlık, çok güzel olmuş. Ben de marketlerin pasta malzemesi satılan reyonlarına bayılıyorum, değişik ürünler görünce dayanamıyorum hemen alıyorum.

sofraozlemi hat gesagt…

aynı şeyleri bende markette yaşıyorum ailecek özgür takılmaya karar verdik biz markette:)yoksa başa çıkamadık..
pasta çok süslü ve güzel ellerine sağlık cnm...pastanın içini hayal etmek kalıyor sadece bizede:))..
sevgilerimle..

kizilciksurubu hat gesagt…

Cok harika görünüyor canim, ellerine saglik

kelebeklisaniyeler.blogcu.com hat gesagt…

canimin içi aklisin valla bende oyleyim aliyorum aliyorum bir bakiyorum evde zaten varmis, pastan harika olmus canimcim ellerine saglik, suslemesi de ozel olmus, muhtesem yani, zaten baka kaldim goruntu yetti. optum seker.

Mutfak Havlusu hat gesagt…

ismin gibi hep pastaların çiçek açıyor vede çok güzel oluyor,ellerine sağlık.

bu arada pestilli yumurtada,fotoğraftaki siyah üzümle yapılan pestil ama diğerleriylede oluyormuş yani beyaz dutla yada üzümle yapılanlar.

sefertasi.blogcu.com hat gesagt…

pastan enfes görünüyor, ellerine sağlık ...keşke alıp önüme çekebilmek kabil olsa:)))
sevgilerimle

akasyakokusu hat gesagt…

merhaba baharım çiçeğim yorgunluk molasındayım..canım az kaldı yarın birazda cumaya tam kaldırıyoruz eşyayı..ufak tefeği götürdüm akşamdan akşama arabaylan..en azından onlar kalabalık ve ayak bağı oluyor..büyükleri kaldı canım sonra yazarım nasıl olduğunu evin..acele turlayım arkadaşları öptüm mamalara zaten bittim ellerine sağlık..

akasyakokusu hat gesagt…

canım az evvel yazdım yorumu aldımı bilemedim..yazdımdı ama gideyim aceledeyim öptüm..

yesildomates hat gesagt…

canım ellerine sağlık..biz kadınlar markete gitmeyelim hiç..inan ne alacağımızı şaşırırız..helede pasta reyonunun önünde durunca..ohhh gelme keyfimize..:))

öpüyorum..pastan harika olmuş..bir dilim aldım ve kaçtım...

capankizimutfakta hat gesagt…

CANIM, PASTA BIR HARIKA...
ELLERINE SAGLIK...
TADIDA SUPERDIR EMINIM...

SEVGILERIMLE...

Yaren hat gesagt…

Baharcim cok güzel pastan olmus,cok lezzetli görünüyor.Malzemelerde krema yazmisin,tozumu yoksa schlagsahnemi?Ellerine saglik canim.

Muhteremle Afiyetle hat gesagt…

Canım,
Sahiden pastalarımız birbirine çok benziyor ama sen pandispanyanı da kendin yaptığın için en büyük övgüyü hak ediyorsun.
Ben hazır pandispanya kullanmıştım.
Alışveriş konusunda haklısın,bende kendimi kaybediyorum.
Eminönü'nde ki pasta malzemeleri satan yerleri keşfettim,liste yapıp yapıp soluğu orda alıyorum.
Listenin dışına çıkmasam ne âlâ
ama orada da yeni şeyler görüp,alıyorum.

Schatz Insel hat gesagt…

canimcim nerelerdesin nasilsin iyi aksamlar

kizilciksurubu hat gesagt…

Canim,az önce senin tarifin olan quarkli pogacayi sayfamda yayinladim.Ama senin yazinla yayinladim,umarim bir sakincasi yoktur.Tarif icin tekrar tesekkür ediyorum sana,sevgiler.

guldenceninmutfagi hat gesagt…

SELAM CANIMCIM:)))

yarim saattir sayfanda geziniyorum,pastalarina öyle bir daldimki sayfanda birakipta geri gidemiyorum,hepsi birbirinden güzel.Yanliz tarifte yapilis asamalarini anlatirken canimcim satir arasi boslugu birakirsan daha iyi anlayabilecegim tarifilerinden yararlanmak isterim, tatlim:)

ilker'in mutfağı hat gesagt…

oasta çok güzel ve şık olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Feyhan Sönmez hat gesagt…

Çok güzel bir pasta bu, bayağı uğraşılmış. Ellerine sağlık. Sevgiler..

MELEĞİN DÜNYASI hat gesagt…

Canım sana aşure getirdim , tabağımı boş götürmemek için bir dilim pasta aldım.Ellerine sağlık.Benim ağrılar aynı.Tıngır mıngır gidiyor.Allah beterini vermesin ne yapalım.Hayılı cumalar sevgiler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin