Samstag, 29. März 2008

P:D:C: S:E: 19 PEYNIRLI KEKIKLI CÖREKLER


Bir hafta tatilimizi bitirip evimize döndük,dinlendirici eglenceli bir tatil oldu bizim icin.Yorumlariyla sayfami yalniz birakmayan bütün arkadaslarima cok tesekkür ederim.

Sevgili http://yemekguncesi.blogcu.com/ arkadasima daveti icin tesekkür ederim,bende tarifi portakal agacina ait olan kekikli peynirli cörekle katiliyorum.degisik nefis bir cörek oldu.
1,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı toz şeker
1 paket maya 42 gr
4 su bardağı un 1 tatlı kaşığı tuz
125 gr margarin
3 yemek kaşığı margarin veya tereyağı, erimis
2 yumurtanın sarısı
100 gr peynir
2 yemek kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı karabiberü
üzeri için 1 yumurtanın sarısı
hazirlanmasi
Mayayi ilik sütle eritin,oda isisinda bekletilmis margarini ,2 yumurta sarisini sekeri,tuzunu ilave edip ele yapismayacak sekilde yogurun.Hamuru yaglanmis bir kaba alarak üzerini kapatarak mayalandirin.
Mayalanmis hamuru hafif unlanmis zeminde 38x45cm 15x18 boyutlarinda diktörtgen sekilde acin.Acilan hamurun üzerine erimis yagi fircayla sürün,rendelenmis peyniri kekik ve karabiber karisimi hamurun üzerine yayin.Hamuru enlemesine ikiye katlayin 25x45cm 10x18cm olacak sekilde hamuru tekrar acin. Ben tarifdeki ebatlara göre degil kendi hamur tahtamin ebatina göre actim sekilde görüldügü gibi,size tarifi orjinal olarak yazdim ama ben kücük degisikler yaptim. tarifdeki ikinci degisiklik ise hamuru tekrar acmadim,peynirlerin ezilip hamura yapismasini istemedigimden tarifdeki gibi tekrar acmadim hafif elimle hamura bastirdim peynirler sararken aradan dökülmesin diye.. Bu yüzden hamurdan iki parca yaptim,birinci hamuru acip üstüne peynirli harctan koydum,ikinci hamuru actiktan sonra peynirli harcin üstüne koydum,hamurdan 25 cm uzunlugunda 1 cm genisliginde seritler kesin.kestiginiz sertileri iki ucundan baslayarak cevirin,kendi etrafinda sararak yuvarlak sekil verin,peynirler aradan cikabilir.Üzerine yumurta sürerek isitilmis180 derece firinda üzeri kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun.




Kommentare:

yemek güncesi hat gesagt…

selamlarr mmmm çörekler enfes görünüyor sıcacık çayın yanında enfes olur vallaa ellerine sağlık arkadaşımm notunu görür görmez tarifini almaya geldim yayınlıyorum davetimi kırmayıp etkinliğe katıldığın için çok teşekkür ederim güzel geceler mutlu pazarlar

anneminkiziyim hat gesagt…

Selamlar Canim, bas sagligi dileklerin icin cok tesekkürler. Allahim cümlemizin gecmislerine rahmet ve magfiret etsin, mekanlarini cennet etsin insallah. Malesef artik duadan baska elden gelen yok.
Sevgiler....

mutfaktayim hat gesagt…

Çörekler harika görünüyor canım. Yapılış şeklid de ilgimi çekti mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Sevgiler...

hayatsu hat gesagt…

öncelikle hoşgeldin diyeyim.tatil ne iyi gelmiştir şimdi değil mi?darısı herkesin başına.bloğuna gelince,nefis çöreklerle karşılanmakta bana çok iyi geldi.eline sağlık.çok güzel görünüyorlar.

sevimin sayfasi hat gesagt…

cörekler nefis, yanina bi de cay mmmhhh
tarifini aldim mutlaka deniyecegim
ellerine saglik güzel arkadasim benim

zerrin - misss hat gesagt…

Canım bahar çiçeğim, bu ne güzel bir çörek böyl. yapılışo pek değişik.

Yapıp yemeli oh :)

ellerine sağlık hayatım

sevgiler.

www.misssgibi.com

Anonym hat gesagt…

canikom gunaydinnn
sabah sabah geldim ama iyimi yaptim:))corekleri gorunce agizimin suyu akti...

ellerine saglik harika gorunuyorlar hele de sekillerine bayildimmmm
iyi pazarlar dilerim

www.yenitadla.blogcu.com

http://akasyakokusu.blogspot.com/ hat gesagt…

öznur'cum canım benim hoşgeldin sefalar getirdin..geldim kaç kez ama yoksun diye yazmadım..nede olsa öznurum gelince beni bulur dedim:)
canım dinlenmene sevindim hakkettindi bu tatili..
yol yorgunu çorbamı beğendinmi hoşuna gittimi essahtan..canım benim hadi sen dinlenmene devam et ben kekikli çöreklerden yiyeyim eline sağlık aynısını bende yaparım bir dahaki sefere kekik koyam bende..fazla yapıpta buzluğa at çıkarınca yeni pişmiş gibi oluyor.eline sağlık canım kocaman sevgiler bıraktım.

yeşim hat gesagt…

canım yazdım tarifi hemen denemek istiyorum kekik var ya içinde bitirdi beni aldı hemen yanına ellerine sağlık
kocaman sevgilerrrr

yeşim hat gesagt…

bi şey daha maya kuru mu yaş mı kaç gr. paket onu da ekler misin canım tarifee

yasaminkiyisindan hat gesagt…

Selam..Çok güzel görünüyorlar..Hafta sonu kahvaltıları için ideal..Eline sağlık..İyi pazarlar..

Betül hat gesagt…

Bahar Çiçeği'mciğim,

Bu çörekler enfes görünüyorlar, tam Pazar keyfi için olmuş sanki. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Hoşgeldin sevgili Öznur, bıraktığın bir yorumu görünce tatilden döndüğünü anladım, hemen geldim.. Çörekler çok değişikmiş, peynire de kekiğe de bayılırım, ellerine sağlık :)

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmm harika olmuş kekikde ayrı bir lezzet katmıştır ellerine sağlık canım iyi pazarlar öpüyorum

Güldenceninmutfagi hat gesagt…

CANIMMM SÜPER GÜZEL OLMUS ELLERINE SAGLIK BITANEM.AFIYET SEKER BAL OLSUN TATLIMMMM:)))
KALBIN KAR GIBI BEYAZ, GONLUN YILDIZLAR GIBI PARLAK, DUYGULARIN GUNES GIBI SICAK, RUYALARIN AY ISIGI GIBI OLSUN. IYI PAZARLAR

Yaren hat gesagt…

Öznur ablacim nefisss ,inanki cok begendim,harikalar.Mutlaka yapmam lazim.Hazirlanisi cok farkli geldi bana.Ellerine saglik canim.Güzel bir pazar diliyorum,sevgiyle kal.

EZGi :)) hat gesagt…

canım çok harika görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler bu arada logonuda ekledim canım öptüm :))

http://hunerlieller.net hat gesagt…

selam canım.çörekler nefis olmuş eline saglık..tadımlık alıyorum:)))sevgiler..

MELEĞİN DÜNYASI hat gesagt…

Öznur merhaba.Biz geldik.Gidiş geliş berbat bir uçuş yaşadık. Dönüşte inişe başladığında millet aaaaaa diye bağırdı.Anla ne kadar kötüydü.Yarın narkoz,salı çocuk doktoru randevusu var.Perşembe sabahı kısmetse yatacağız.Hakkımızda hayırlısı artık.Siz nerelere gittiniz tatilde.İnşallah sizinki iyi geçmiştir.Görüşmek üzere sevgiler.

Anonym hat gesagt…

çok güzeller , ne vardı teknoloji ilerlesede bir tane uzanıp alabilsek:)
ellerine sağlık.
sevgilerimle , güzel bir hafta diliyorum.
http://neseersoy.blogcu.com/

Ayse Pamuk hat gesagt…

bayıla bayıla yerimmmm misss gibi olmuşşşşş ellerine sağlık

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ hat gesagt…

canim hosgeldin tatilinin guzel geçtigi her halinden belli bomba gibi tarifle dondun, çorekler de super her zaman ki gibi lezzetli kaliteli bir tarif olmus, goruntu mukkemel çayimin yanina aldim, opuyorum canim

Papatya Prenses hat gesagt…

Canım ellerine sağlık,puful puful çok güzel görünüyorlar.
Bende görmüştüm bu poğaçalara portakalda unutmuşum hatırlamak iyi oldu. inşallah yaparım en kısa zamanda..

Anonym hat gesagt…

Gercekten cok güzel olmus .Kahvaltilikda cok güzel olur .Sizin sayfanizdaki bazi tariflerinizi denedim cok güzel oldu .

Sayfanizi dolasirken Söbiyet tatlinizi gördüm ,ama maalesef tarifi yok ??? Denemek istiyorumda .

Baharcicegi hat gesagt…

isimsiz arkadasim,
söbiyet tarifi serbetli tatlilar katogorisinde,oraya bakarsaniz muska tatlisi olarak tarifi alabilirsiniz.

Anonym hat gesagt…

Elinize saglik cok nefis gorunuyorlar. Acaba bir paket maya ne kadar?

Hatice

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Canım harikaaaaaa görünüyor, ne güzel olmuş gül gibi, ellerine sağlık...

sofraozlemi hat gesagt…

ya bu tam kahvaltılık olmuş..çok değişik.ellerine sağlık cnm nefis görünüyor..
sevgiler

yemegimle hat gesagt…

Canim haklisin cok ihmal ettim sizleri ama döndüm artik islerim yoluna girdi sükür.Ben yokken nelerde yapmissin simdi pastakolikten geliyorumda pastan cicekler gibi nefis görünüyor ellerine saglik cörege diyecek bisey bulamiyorum oda harika olmus yapim asamasinida yayinladigin iyi olmus en azindan kafamizda soru kalmiyor yapimi hakkinda,görüsürüz canim kucak dolusu sevgiler...

sefertasi.blogcu.com hat gesagt…

ellerine sağlık canım,
değişik bir yapım aşaması var,
enfes görünüyor, sevgilerimle:))

Zerrin hat gesagt…

pORTAKAL AĞACINDA GÖRMÜŞ VE NOT ALMIŞTIM BU TARİFİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR...

Baharcicegi hat gesagt…

Sevgili Hatice,
Maya 42 gr olacak,ben yas maya kullandim.

Cafe Gusto hat gesagt…

Canım arkadaşım ellerine sağlık.Mükemmel görünüyor ayrıca havuçlu pastan da çok güzel olmuş..sevgiler...

Melek* hat gesagt…

canım görüntüsü çok güzel olmuş ellerine sağlık tadında hiç şüphem yok zaten:)

lezzetsepeti hat gesagt…

merhaba akadaşım yorumun için teşekkürler.Çörekler nefis görünüyorlar ellerine sağlık sevgiler...

yeşim hat gesagt…

canım ben zaten armutlulara elma sirkesi koydum az koksun diye
sevgilerrr

DONMEZCAGLAR hat gesagt…

arkadaşım senin böreklerde nefis görünüyorlar. ellerine saplık . herzaman beklerim.

zehra hat gesagt…

mutlu basarılı saglıklı sevgı dolu bır hafta dılıyorum

defneylebirlikte hat gesagt…

hoşgeldin canım.vallahi börekler enfes olmuş.süpersin.ellerine sağlık canım..

Feyza Fidan hat gesagt…

Canım Öznurummmm hoş geldin..Tatilinin güzel geçmesine çok sevindim, accıkta benim yerime dinleneydin :)
Canımcım çöreklerin enfes olmuş, görüntüden lezzeti zaten anlaşılıyor,ellerin dert görmesin..Tatil anılarını bekliyorum:)
Öpüyorum çok...

Aybike Ceylan hat gesagt…

Harika olmus, harika...

Ellerine saglik.

Sevgiler ve guzel bir hafta dileklerimle.

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

canım hoş geldin umarım güzel bir tatil olmuştur gelir gelmez nefis bir çörek hazırlamışsın ellerine sağlık sevgiler

MUTFAKISTAN hat gesagt…

ben cok severim nefis bu corekler ellerine saglik canim sevgiler

emineninemekleri hat gesagt…

Öznurcum, yine leziz mi leziz hamur isi yapmissin.Ellerine saglik canim benim............

Kocaman öpüyorummmmmmmmm
Emos

canan hat gesagt…

merhaba etkinlikten geldim yapmış olduğunuz peynirli çörek ilgimi çekti size bir sorum olacak hamuru açtıktan sonra içini döküp margarini gezdirip ikiye katlayıp tekrar açın demişsiniz resimde iç koyulduktan sonra açılmışa benzemiyor içi koyunca kapatıp tekrar açınca yapışır benim fikrim banamı öyle geldi arkadaşım bende denemek istiyorum beni aydınlatırsanız çok memnun olurum rica ediyorum, ellerinize sağlık çok güzel olmuş bakalım yapabilirsem benimki nasıl olacak canım cevap bekliyorum selamlar....

Güldenceninmutfagi hat gesagt…

Oyyy Oyyy Oyyy canisi nede güzel iltifatlar edermissss,tesekkür ettim balimmmm:)))
Inanki icimden öyle adlandirmak geldi yokdsa Fakir böreyim,zengin sofralarinin vazgecilmez lezzetoi olacak lezzette!!!
IYI GECELER TATLISSSS.PASTANDA GÖZÜME GÖZÜME BATIYOR BU ARADA O KADAR GÜZEL YAPTINKI INSALLAH BIRINCILIK SENIN.GIDIP GELIP OY VERIYORUM,HER DEFASINDA BILMEM COK OY KABULMÜ BIR KISIDEN???

ebruakin hat gesagt…

Selam canım,
Ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar.
Öpüyorum.
Sevgiler...

disal hat gesagt…

canım baharçiçeğim bu ne güzel olmuş kıs...

yapılışıda zevkli görünümüde kıpkırmızı harika olmuş...

ellerine sağlık...güzel bir tatil geçirdim demişsin..darısı bize inş....

senin adına çok sevindim...

öpüyorum datlımmmm...

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Canım
Ellerine sağlık
çörekler harika görünüyor

sevgiyle kal

kurabiye hat gesagt…

bu açmalar yenmezmi:)
ellerine salık nefis görürünüyorlar:)

Kevser hat gesagt…

Canim,
bu cörekler cok harikaaaaaaaaa olmuslar, valla bende denemek istiyorum en kisa zamanda, icini degisikte yapabiliriz sanirim.
Ayrica bir ekstra puan da asamali resimlere benden, cok sevdim.

Selamlar ve kocaman öptüm..

Aynur hat gesagt…

hadi hosgeldiniz evinize :)

cörekler süper gözüküyoo

ellerine saglik

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Ata sofrası hat gesagt…

canım ellerine sağlık.gerçekten güzel görünüyor.

haydikizlaretkinliklere.blogspot.com hat gesagt…

Ablacim somon sote hangisi acaba ben kendim hemen ilgilenecem,bir unutulmusda olabilir.Blogta dünden beri bir sorun yasandi ,o yüzden belki unutulmus da olabilir.Ben bakcam olurmu ablacim.Sevgilerimi biraktim canim.

haydikizlaretkinliklere.blogspot.com hat gesagt…

Canim ben baktim yayinlanmis,en altlarda isgara balik diye,http://haydikizlaretkinliklere.blogspot.com/2008/04/izgara-somon.html buraya tikla yönlenirsin sayfaya.Belki 3 ü pes pese eklenmemistirde sayfaya o yüzden ayri yerlerdedir.Her hangi bir sorun olursa sorabilirsin ablacim.Tesekürler tekrar,sevgiyle kal;)

ebrulitatlar hat gesagt…

Öznur'cum çöreklerin çok leziz görünüyorlar. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, selamlar..

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

ayyyy ayy bayıldım görüntüye tadıda harika olmalı...Yumuşacık pamuk gibi görünüyor...Ellerine emeğine sağlık nefis olmuş...

yesildomates hat gesagt…

öznurcuğum hoşgeldin sefalar getirdin..
ve dönüşün muhteşem olmuş..

bunlar ne güzel çörekler ..hımmmm ellerine sağlık..

öpüyorum..
görüşmek üzere...

pastacirapunsel hat gesagt…

Canımmmm,

Hoşgeldin, sefalar getirdin, bizim yerimize de dinlenseydin:)))

Canikom, börek harika görünüyor, ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler...

Güldenceninmutfagi hat gesagt…

CANISIII COK TESEKKÜR EDERIM BITANEMMMM BU ACMALARA BAYILIYORUM HER DEFASINDA HARIKA BISEY OLMUS.
Tekrardan ellerine saglik diyeyim,cok marifetlisin cooook.

EEEE...TARIFTE DUAYENIMIZ HATICE ABLAMIZDAN OLURSA BÖYLE GÜZEL OLURRRR TABIKI:)))
IYI GECELER TATLISIM.

ebruli pastalar hat gesagt…

Baharçiçeği,

Çörekler nefis olmuş (Echt lecker !!!). Pazar kahvaltılarına çok yakışacağını düşünüyorum. Ellerine sağlık.

Sevgiler..

Yaren hat gesagt…

Öznur ablacim dogum günü tebrigin icin cok tesekür ederim canim benim.Cok sevindirdin beni:))Iyiki varsiniz,yüreginize saglik.Sevgilerimi biraktim,öptüm canim.

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

valla nefis görünüyorlar, ellerine sağlık. Tarifi alındı. Sevgiler bıraktım

Anonym hat gesagt…

canim merhaba nasilsin negüzel görünüyor cöreklerin ellerine saglik afiyet olsun saglikli mutlu güzel günler diliyorum öptüm Tülin

Anonym hat gesagt…

iyi geceler arkadaşım yaptıkların çok nefis görünüyor bende deneycem özellikle sarma poğacanı eline sağlık
www.1964anne.blogcu.com

nil-nennenmutfakta hat gesagt…

Çörekler nefiss :)Hayırlı cumalar dilerim...
NİL

butterfly hat gesagt…

Bu aralar tuzlularda benim de gönlüm:). Baharcım ellerine sağlık çörekler enfessss görünüyor..
Sevgiler..
aslı

ikizlerinannesi hat gesagt…

canim selam
yorumun ve destegin icin cok tesekkürler hersey yolunda sükür
kaldigim yerden devam acmalarinda enfes ellerine saglik bayilir
hayirli cumalar sevgiler

MUTFAK SAYFASI hat gesagt…

Cok güzel olmuslar, mmmm canim cekti.

mutfaksayfasi

öznur hat gesagt…

Aaa.........
Bu çöreklerden bende yapmıştım.Gerçektende çok güzel olmuşlardı. Ellerine sağlık canım. Yiyenlere afiyet olsun.

Site Ekle hat gesagt…

http://www.site-ekle.net.tc/

Değerli Site Sahibi;
Sitenizi Toplist Kaydı Yaptırarak Hit Desteğine Ulaştırabilirsiniz.Sitenizin Kaydını Üyeliğinizle Yaptırarak Ziyaretçi Artırabilir, Google ve Gelişmiş Diğer Google Gibi Arama Motorlarına Backlink Ekletebilirsiniz.

http://www.site-ekle.net.tc/

Adresini Ziyaret Ederek Site Kaydınızı Yaptırabilirsiniz

Teşekkür Ederiz...

http://www.site-ekle.net.tc/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin