Freitag, 11. April 2008

PILAV ÜSTÜ MISKET KÖFTE

Arsivde yayinlanmayi bekleyen yemek tarifi cok,ama etkinlikler icin genelde hamurisi ekledigim icin pek sira gelmiyor.
Aslinda tarife bile gerek yok hepimizin evinde cok yapilan köfteyle pilav,benim oglusa hergün pilavla köfte yada makarna yap bikmadan yer.Birde sebzeyi sevse ama nerde,cok denedim sebzeli yemekleri yemesini ama olmadi,belki oda benim gibi büyüyünce sever sebzeyi,bende kücükken sebze sevmezdim simdi nerdeyse her yemegin yanina pisiyor sebze yemegi.
malzemeler.
300 gr kiyma
1 cay bardagi galeta unu veya bayat ekmek ici
1 adet kücük boy kuru sogan rendesi
1 poset köfte harcinin yarisi
1 yumurta
karabiber,kirmizi toz biber,kimyon, nane,reyhan bir sarimsak cok az su
pilav icin,
2 bardak pirinc,iki yemek kasigi sehriye
2.5 su bardagi su göz karari suyunu koyuyorum.
1 kasik tereyag, yarim cay bardagindan az siviyag,tuz
Kiyma bir kaba alinir,icine rendelenmis sogan,yumurta galeta unu cok az suyla karistirilir,köfte harci ve baharatlar eklenir iyice yogrulur,dinlendirilir.Baharatini ceken köfte daha lezzetli olur.
Benim kiyma biraz yagli oldgu icin firinda yaptim,yagli kagit serili tepsiye kiymadan kücük bir parca alarak yuvarladim tepsiye dizdim.isitilmis firinda üstleri kizarana kadar pisirdim.

Tereyagi siviyagi tencereye alinir eritilir,sehriyesi ilave edilir pembelesinceye kadar kavrulur.
Tuzlu sicak suda bekletilmis bol suda nisastasi gidene kadar yikanmis pirincler ilave edilerek kavrulur,pirincler birbirine tutunca sicak suyu ilave edilir,tuzu ayarlanir,tencererenin kapagi kapatilarak kisik ayarda suyunu cekinceye kadar pisirilir.Pilav genis bir tabaga alinir kasikla bastiriir,diger tabaga ters cevrilerek alinir,yine pilavdan bir kaseye alinir kasikla iyice bastirilir,tabaktaki pilavin ortasina ters cevrilir,görüntüsü sapkaya benzemisti,oglus sunumuda cok begendi sapkali pilavmi yaptin anne her zaman böyle sapkali olsun dedi,misafirler icinde degisik bir sunum sekli.



Kommentare:

MUTFAKISTAN hat gesagt…

cok guzel gorunuyor canim afiyet olsun,ellerine saglik

Betül hat gesagt…

Çok güzel hazırlamışsın, ellerine sağlık. Ayrıca köstebekler de enfes.

Sevgilerimle.

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Misket köfteyi senin oğlun çok seviyormuş demek...Benim kızım kocaman oldu ama o da çok sever...Ne yalan söyliyeyim bende bayılırım...Sunum harika olmuş tadı zaten güzel ellerine sağlık canım...Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim...

Anonym hat gesagt…

OF OF OF BU NE GUZEL BIR GORUNTU
ELLERINE SAGLIK CANIMCIM
GUZEL BIR HAFTA SONU DILERIM

www.yenitadlar.blogcu.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL hat gesagt…

ÇOCUKKEN BENDE SENIN OĞLUN GIBIYDIM... HERŞEYI YEMEZDIM... KÖFTEYI BILE ÖYLE NORMAL BOYUTLARDAYSA YEMEZDIM...

ANNEMDE BANA BÖYLE MISKET KÖFTELER YAPARDI YEDIRMEK IÇIN... SAYFANDA GÖRUNCE BIRDEN O GÜNLERIMI HATIRLADIM :)

ELLERINE SAĞLIK SICACIK SEVGILER...

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Öznur'cum ellerine sağlık, ne güzel süslemişsin tabağı..Şapkalı pilav olmuş :) Hem pilavı hem köfteyi çok severim, bayıldım!

defneylebirlikte hat gesagt…

süper bir yemek hem de basit.eline sağlık canım.

http://hunerlieller.net hat gesagt…

selam canım.en sevdigim yemektir bu..pilav ve köfte yanınada ayran.ohhhhh nefis.eline saglık arkadaşım.güzel bir hafta sonu dilerim.sevgiler.

kizilciksurubu hat gesagt…

Cok harika görünüyorlar,ellerine saglik canim.Sevgiler.

akasyakokusu hat gesagt…

AYYY BU NEEE ÖZNURR...NE GÜZEL GÖRÜNÜYOOO YAA...OFF HELEDE O YEŞİL YAPRAKLAR.FESLEĞENMİ Kİ ONLAR..
BİYERİME BİŞEY OLMADAN GİDEM ELİNEDE SAĞLIK DİYEM:)))

Yaren hat gesagt…

Öznur Ablacim nefis görünüyor canim yaa.Cok severim böylesini.Ellerine saglik,afiyetler olsun.Sana güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

ngr - (Nigâr) hat gesagt…

DUYURU
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 21
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
14.04.2008--27.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (21) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://ngr.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 21" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.
TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.(CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASINI ÖNEMLE RİCA EDİYORUM. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.)
BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

(Ayrıca sizlerden bir isteğim olacak.Uzun zamandır çok aramama rağmen istediğim gibi bir iş bulamadım.
Evlenmeden önce, tekstil sektöründe müşteri temsilcisi olarak kariyerime devam etmekteydim)
Evde kös kös oturmaktan çok sıkıldım. :(
Çocukluğumdan beri istediğim tek şey ‘’bir butik pastanemin olması’’. Birkaç girişimde bulunsamda, hep kısmetsizlikle kaçırdım. Dualarınızın kabul olacağına inandığımdan, benide dualarınızdan eksik etmezseniz çok mutlu olurum.Hepiniz hakkınızı helal edin.)

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Nigâr
Site adı: http://ngr.blogcu.com
Tarifim: Kral Tacı
Link: http://ngr.blogcu.com/12912091/

SELAM VE SEVGİLERİMLE…
NİGÂR

Güldenceninmutfagi hat gesagt…

ELINE SAGLIK TATLIM MISKET KÖSTELERE BAYILIRIM,MISSS GIBIDE OLMUS HANI.BENIM HANIM GÖGSÜ TARIFIMI ANIMSADIM.YAPTIGIMDA COK GÜLEREK YAYINLAMISTIM,ISMINDEN DOLAYI:)))
TATLIS VALLA BIR DEYIL,10 TANE AL.HATTA YARIN SABAH UGRA YÜZMEDEN CIKINCA SICAKLARINDAN AL EMI:)))

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcum köfteyi çok severim pilavla çok yakışıyor senin zevkli sunumunla muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım selam ve sevgiler

Melek* hat gesagt…

görüntüsü çok güzel ellerine sağlık

Feyza Fidan hat gesagt…

Öznurcummm, herkesin bildiği köfte pilav diyorsun ama kimsede böyle şık süslenmişini görmedim valla, insanın iştahını açıyor bu görüntü...Ellerin der görmesin cancağızım, öpüyorum seni...

anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim,
cikmadan bir ugruyayim dedim, harika bir pilavla karsilastim. Nefis görünüyor, köftelerde harika yakismis, tam bir sapka sekli haklisin, sevgiler....

yesildomates hat gesagt…

canım arkadaşım bu çocuklar çok benziyorlar birbirlerine...benim oğumda köfte,pilav ve makarna hastası..daha iki yaşında ama ağzının tadını biliyo..:))
okadar güzel bir sunum yapmışsınki..
harika görünüyo..ellerine sağlık..
canımcım öpüyorum..iyi pazarlar diliyorum...

hayatsu hat gesagt…

her zamanki gibi çok nefis görünüyor.hele sunum şekline bayılıyorum.eline sağlık.size afiyet olsun

elif hat gesagt…

çok güzel olmuş. sunumda harika ellerine sağlık. köfteye bende baayılırım

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

çok güzel görünüyor canım eminim çokta lezzetlidir ellerine sağlık öpüyorum kocaman sevgiler

pastacirapunsel hat gesagt…

Öznur'cuğuuummm,

Öyle herkesin bildiği köfte, pilav deyip geçme lütfen bu enfeeesss görüntüye:)) Bu kadar mı güzel servis yapılır....

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

disal hat gesagt…

öznurcum sade senin oğlan değil merak etme benimkide yemiyor...çıldırıyorum.....haaa bende sevmiyorum ama bizimkide abartıyor yani......abur cubur varken sebze yenirmi ama......

amaaan dediğin gibi belki büyüyünce yerler dimi.....

ellerine sağlık.....harika bir sunum.......
öpüyorum tatlışım.....

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Öznurcuğum harikaaaa bir sunum olmuş canım bu, herkes köfte pilav yapar ama herkes böyle ikram yapamaz ellerine sağlık canımcımmm...

sofraozlemi hat gesagt…

canım sunumun çok şık olmuş..benim oğlumda aynı..çok seviyor köfteyi pilavı makarnayı..demek bütün çocuklar böyle:)
ellerine sağlık cnm nefis...

ayşegülmutfakta hat gesagt…

süsleme harika olmuş canım eline sağlık :)

hdidem hat gesagt…

mmm nefis görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler

Zerrin hat gesagt…

Herkesin bildiği bir tarif olması bir yada sunumu çok şık olmuş ellerine sağlık...

gülizar hat gesagt…

ellerine sağlık,gerçekten pilavla köfte güzel gider yanındada ayran olursa :))

sevimin sayfasi hat gesagt…

köfteler cok lezzetli olmus canim
sunumun harika, bende böyle servis etmesini cok seviyorum
ellerine saglik canim benim

emineninemekleri hat gesagt…

Öznurcum, canim ellerine saglik. Inan cok leziz olmus...........

Kocaman öpüyorummmmmmmmmm
Emos

Ayse Pamuk hat gesagt…

çok lezzetli görünüyorrrr ellerine sağlık

Anonym hat gesagt…

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

canim ellerine saglik tablo gibi yapmissin valla harika her iki lezzeti bizde severiz, harika otesi bir sunum, opt

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

canim baharim iyi dileklerin ve dualarinla yanimda oldugun icin cok tesekkur ederim.
misket kofteli pilav nefis otesi olmus ellerine saglik gel beni ye diyor.
canim benim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

nino hat gesagt…

canim ellerine saglik

www.yemedeyanindayat.blogcu.com hat gesagt…

ellerinize sağlık..sunum şahane..annemin en çok yaptığı ikili...nefis görünüyor.

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

pilav ve köfte iklisi her zaman bir numaradır bizim ev de de . Ellerine sağlık

Mutfak Havlusu hat gesagt…

biliyorum herkese göre klasik bir tariftir köfte ama bana göre nefis nefis

her öğün köfte yiyebilirim ve her gördüğüm köfteye her daim zevkle bakarım:)

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

canım
çok şık bir sunum olmuş
köfteler şahane görünüyor.ellerine sağlık
sevgiyle kal

yemek güncesi hat gesagt…

selamlarrr mmmm pilavv ve köfteler enfes görünüyorr bayıldım heleki sunumu süper olmuşş harika görünüyorr ellerinize sağlık güzel gecelerr

ikizlerinannesi hat gesagt…

SELAMLAR CANIM
bizdede öyle ya sebze yemeyi sevmiyor cocuklar ama bende öyleymisim
simdide sebze diye cildiriyoruz
onlarda alisir insallah tabagi aldim ben benimkilere ancak yeter öptüm sevgiler canim

http://akasyakokusu.blogspot.com/ hat gesagt…

CANIMSIN BAKMAYA GELDİM..NELER YAPTIN DİYE..BOŞ GİTMEYEM DEDİM SEVGİLERİMİ BIRAKAM DEDİM...ÖPTÜM BAY.

feray hat gesagt…

Öznur cum ellerine sağlık canım. Bence marifet yapmak değil işte böyle sunmak.

Aybike Ceylan hat gesagt…

Goruntu harika, ellerine saglik.

Sevgiler

ab-ı hayat hat gesagt…

Merhaba,


Sunumunuz çok şık,pilavdan çok pastaya benzemiş...



Ellerinize sağlık,nefis görünüyor.


sevgiler...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin