Donnerstag, 29. Mai 2008

ANNEMIN YEMEKLERI ETKINLIGI PATLICAN OTURTMASI


Sevgili Lama'nin ev sahipligini yaptigi etkinlige bende patlican oturmasiyla katiliyorum.Lama arkadasimiz hem kücük prensesiyle ilgileniyor, hemde böyle güzel bir etkinlige ev sahipligi yapiyor,kolayliklar dilerim .Annelerimizin yemegini yapsakta onlarin yemeginin lezzeti tadi baska oluyor.

Malzemeler
4 adet patlican
300 gr kiyma
2 adet domates
2 adet sivri biber
1 adet kuru sogan
karabiber,kirmizi toz biber,kimyon,bir dis sarimsak.1 yemek kasigi salca tuz
kizartmak icin siviyag

Hazirlanisi
Patlicanlarin kabuklari kemer seklinde kesilir,ister yuvarlak sekilde ister ince uzun sekilde dogranir,tuzlu suda bekletilir,kagit havluya alinir suyu iyice kurulanir.Siviyag kizdirilir patlicanlar kizartilir, kagit havlunun üzerine alinir .
Kiyma ve sogan ayni anda kavrulur ben yag koymadim,cünki patlicanlar oldukca yag cekiyor piserken yagi veriyor.Salca ve baharatlar tuz eklendikten sonra az sotelendikten sonra ocaktan alinir.
Tepsiye bir kat kizarmis patlican bir kat kiyma serilir,kalan patlicanlar yine ayni sekilde dizilir,üstüne kiymali harcin hepsi yayilir,yuvarlak kesilmis domatesler ince kesilmis biberler dizilir.Bir bardak ilik suya bir yemek kasigi salca ve bir kasik tuz eklenir patlicanlarin üzerine gezdirilir,isitilmis firinda pisirilir,yanina pirinc pilavla servis yapilir.

Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

annemin en sevdiğim yemeklerindendir patlıcan oturtma:)))
seninkide enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim selamlar,
harikasin ne bu güzellikler icli köfteler4, patlican oturturmalari, bayildim, kendimi kendi evimde gibi hissettim, ellerin dert görmesin, sevgiler....

Anonym hat gesagt…

Merhaba canim,eline saglik patlicanli olan herseyi ailecek severiz,nefis olmus. Kendine iyi bak opuyorum. Hayirli cumalar.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Yaren hat gesagt…

Harika görünüyor,istah kabartici.Ellerine saglik ablacim yine süper yapmisin.

derya hat gesagt…

Ellrinize sağlık bayılırım oturtamaya neli olursa olsun çok lezzetli eminim yiyenlere afiyet olsun öptümmm

banu gökşin hat gesagt…

canım benim nasıl guzel ve lezzetli görunuyor ellerine sağlık. iyi hafta sonları sevgiler..

akasyakokusu hat gesagt…

ayy canım benim çook güzel..eline sağlık tepsiyle aldım.elleri ben'li bacım benim.
rahmetlimde çok yapardı birde patatesli yapardı aynen böyle patatesler yuvarlak dilim dilim olurdu.
ben pilavı demleyim tepsiyi soğumadan alayım.
öpüyorum seni kocamannn..

pastacirapunsel hat gesagt…

Bahar çiçeğimmm,

Patlıcanı çiğ bile yiyebilirim, hatta halam yer:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

harikasın canım en sevdiğim yemeklerdendir patlıcan oturtması
patlıcanın herşeyini çok severim zaten çok nefis görünüyor anneciğininde seninde ellerine sağlık öznurcum kucaklar dolusu sevgiler hayırlı hafta sonları canım

Betül hat gesagt…

Patlıcanlı herşeyi ben de çok severim, oturtma nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

bereketli mutfak-asiye hat gesagt…

çok sevdiğim yemeklerdendir.biraz yağlı oluyor ama çok güzel.ellerine sağlık.
mutlu hafta sonları...

hayatsu hat gesagt…

gerçekten de anne yemeği bu.benim annemde çok yapardı.ben çok yağlı oluyor diye tercih etmiyorum ama çok lezzetli olduğu da bir gerçek.eline sağlık

defneylebirlikte hat gesagt…

MİS GİBİ BİR YEMEK.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.HARİKASIN.PATLICANA BAYILIRIM ZATEN BU YEMEKTE TAM AĞIZLARA LAYIK..

pelincelezzetler hat gesagt…

En sevdiğimdir patlıcan:))
Ellerine sağlık enfes..
iyi pazarlar

ayşegülmutfakta hat gesagt…

valla pek bi güzel oturtmuşun patlıcanı ):) eline sağlık çok severim patlıcan ymeeklerini kıymada en çok patlıcana yakışıyor bence.. öpüyorum

disal hat gesagt…

patlıcanı o kadar çok severimki bu yemeğede doyamam doğrusu..ama çok ekmek yerim ben bu tarifle biliyomusun....

ellerine sağlık..nefis görünüyor...

feray hat gesagt…

Ellerine sağlık canım Bundan sonra bol bol yapacağımız bir tarif.

zarpandit_gokche hat gesagt…

woooow cok lezzetli :)
ellerine sağlık canımcım :)

yukivehobileri hat gesagt…

ellerine sağlık canım batlicana bayılırım sevgiler

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Öznur'cuğum bu ne nefis bir sunumdur böyle!! Ellerine sağlık, çok güzel bir tarifle katılmışsın etkinliğe.. Patlıcanı çok severim, hele de böyle güzel yapılırsa..

yesildomates hat gesagt…

canım biliyonmu aynı yemeği bugün yaptım..bu kadar tesatüf olur..eşimin en çok sevdiği yemektir..ve sık sık yaparım..seninkide harika görünüyo..
aramızda kalsın ama bende tarifi annemden aldım:))

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

canım döktürmüşsün yine bayılırım patlıcan oturtmaya harika olmuş ellerine sağlık.. kocaman sevgiler

yildiz hat gesagt…

Ellerine saglik arkadasim,annenin de kullaklari cinlasin....
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler....

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

cicegim ne guzel olmus patlican oturtmasi ellerine saglik canim benim en sevdigim yemeklerdendir.
ahaha yaninda pilav yemede bak simdi:))
canim cok optum sevgilerimi gonderdim.

sanong hat gesagt…

canimcim nasilsin?Saglikli mutlu güzel bir hafta olsun insallah sevgiler

hdidem95 hat gesagt…

canım ne güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Patlıcanı o kadar çok seviyorumki nasıl olsa bayılarak yerim...Nefis olmuş ellerine sağlık canım...Sevgiler...

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

Canım ellerine sağlık
Çok severim,patlıcan oturtmayı,
sevgiyle kal

http://akasyakokusu.blogspot.com/ hat gesagt…

canım öznurcum iyi akşamlar bitanem.neler var diye geldim seni öpüpte gideyim kocaman sevgiler.

leyla hat gesagt…

Sevgili Bahar Çiçeği.. patlıcan oturtması nefis görünüyor..ellerine sağlık..
Saygılar Sevgiler...

Baharcicegi hat gesagt…

Sevgili Leyla hanim güzel yorumunuz icin tesekkür ederim.
Sevgiler

Anonym hat gesagt…

Balık muhtaşam görünüyor....Tart ve kahvaltı sofranız da...Çok güzel resimleriniz ..kıskandırdı eğlenceli toplantınız :)Sevgimle...

http://sehnazmutfakta.blogcu.com/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin