Freitag, 13. Juni 2008

P:D:C:S:E: 25 KREMALI ELMA TATLISI

Yesil elmalar haftalarca meyvelikte yenmeyi bekledi ama ev halki cilek,kaysi,kiraz varken elmalarin yüzüne bile bakmadi ben haric.Her mutfaga girisimde yesilim elmalar kendinen gecmeden kurabiyemi yapsam yoksa pastami yapsam diye düsünürken tatlisini yapmak aklima geldi.Serbetli tatlilarin yerini meyveli sütlü talilarin aldigi sicaklarda serinletici hafif bir tatli oldu,her nekadar sicak desekte burda sicaklar mevsimin altinda seyrediyor.
Bende bu tarifi porselen demlik cay saati etkinligine ev sahipligi yapan arkadasimiz buramburam 'a gönderiyorum
Davetin icin tesekkür ederim Hülyacigim.

malzemeler
4 adet elma
2 subardagi seker
bir cay bardagi cekilmis ceviz,kuru üzüm
yesil gida boyasi

200 g krema
200 g cremefrache, yoksa labne peyniri
1 paket krema sertlestirici
2 paket vanilya sekeri,damla cikilota veya rendesi

Elmalarin kabuklari soyulur,oyacakla elmalarin ortasindan cekirdek kismiyla cikarilir.Tencereye elmalar dizilir,üstünü kapatacak kadar su ilave edilir,yaklasik 2 su bardagi kadar seker ilave edilir, cay kasigin ucuyla gida boyasida eklendikten sonra kaynamaya birakilir.Fazla yumusak olmadan elmalar ocaktan alinir.Cevizle üzüm karisimi elmalarin oyulmus kismina konur.kremayi mikserle yüksek devrede koyulasincaya kadar cirpilir,cremefraiche ve vanilya sekeri eklenir cirpilir,krema sertlestiricide eklendikten sonra yine cirpmaya devam edilir iyice koyulasincaya kadar.Ben kremayi önce hazirlayip buzdolabinda beklettim daha koyu bir kivamda oluyor.Kremadan sogumus elmalarin üstüne krema sIkacagiyla sIkIlIr,üstüne cikilota rendelenir,afiyetle yenir.


Kommentare:

Betül hat gesagt…

Öznur'cuğum,

Bana da elma olsun da nasıl olursa olsun, ekşi hariç. Tam yaz tatlısı olmuş, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

HÜLYA hat gesagt…

Tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Etkinlik 15 gün sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal.

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Rengine ve görüntüsüne bayıldım...Olsada yesem keşke...Ellerine sağlık canım harikasın...
Sevgiler...

feray hat gesagt…

Yeşil yeşil pekde güzel olmuş Öznurcum. Güzel bir hafta sonu diliyorum canım.

akasyakokusu hat gesagt…

ÖZNURCUM CANIM TŞK EDERİM CANIM İYİCEYİM ARTIK.
ON GÜN SONRA TEKRAR GİDECEM KONTROLE.
ŞÖYLE BİR DOLAŞAYIM DEDİM VALLA MELEKTE BANA BANA KAVURMA YEDİM..
SENDEDE ELMA VARMIŞ.
YEŞİL YEŞİL ELMA DİYEREK YİYEYİM CANIM..ELİNE SAĞLIK BEN SANA SICAK GÖNDEREYİM İSTERSEN:)))

Mebrule hat gesagt…

Selamlar, iade-i ziyarette bulunayim dedim:) Tesekkur ederim...

Siteni dolastim biraz, ozellikle Alman kadinlarla kahvaltinizi cok begendim. Bende Almanya`dayim ama kucuk bir koyde yasadigim icinmidir bilmem burada boyle etkinlikler olmuyor.

Ardindan da mezgite takildi gozum, en sevdigim et turu baliktir desem abartmis olmam...ellerine saglik, cok begendim

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ hat gesagt…

Canim rengi ve goruntusu harika bayildim ellerine saglik,optm.

derya hat gesagt…

Mmmmmmmmm canım enfes olmuş ellerine sağlık bir tanesi aldım öptüm seni iyi hafta sonları...

sofraozlemi hat gesagt…

rengiyle pek albenili olmuş cnm..artık tadını düşünemiyorum:)..kesin süperdir..ellerine sağlık cnm

yildiz hat gesagt…

Cocuklar hakli.Elma yaz-kis var.
Cilek,kayisi,kiraz birer aylik ömürleriyle simdi evimiz de.Doya doya yesinler.Afiyetleri olsun.
Biz annelerde ev de yiyilmeyen yiyeceklerin cöpe gitmesini önlemek icin hep yaratici yanimizi kullaniyoruz.Ellerine saglik Baharcicegim.Sevgiyle kal.....

melisa hat gesagt…

nefis görünüyor harika ellerine sağlık

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

görüntüsü süper olmuş rengine bayıldım canım ellerine sağlık..öpüyorum kocaman sevgiler

akasyakokusu hat gesagt…

günaydın canım benim.dün fırsat bulup gelemedim.geçmiş vede gelecek nice babalar gününüz kutlu olsun.
kocaman sevgiler.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL hat gesagt…

Harikaaa... Hem elmalar değerlenmiş hem de nefis bir tarif arşivimize katıldı sayende... Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

SOFRAM hat gesagt…

Canım yeşil yeşil çok güzel ve değişik olmuş, ellerine sağlık. Ağrıca kızım için güzel dileklerine de çok teşekkürler.Sevgilerimle...

gülizar hat gesagt…

Tek kelime ile şahaneeeeeeeeeee.görüntüsü bile yeter vallahi kim bilir tadı nasıldır.Canım ellerine sağlık.

sevil(birdemliksohbet) hat gesagt…

MERHABALAR ARKADAŞIM 25. Ev sahibemiz olan HÜLYANIN MUTFAGI arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

defneylebirlikte hat gesagt…

nefis bir tatlı olmuş beli.göründüde 10 numara.ellerine sağlık öznurcuğumm.

hayatsu hat gesagt…

yeşil beyaz ne kadar şirin bir görüntü olmuş.eminim lezzeti de çok güzeldir.elmayı çok severim zaten.eline sağlık,sevgiler

zehra hat gesagt…

offf bu ne boyle super gorunuyor o dolapdakı yesıl elmaların boyle olacagını tahmın dahı edemezdım:)))
vay be yapan yapıyor kardesım bende ıs yok
________________
mutlu başarı dolu sevgi dolu bir hafta diliyorum
iyi haftalar

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

baharımmmmmmmmmmmm bahar çiçeğimmmm bahar kokulum ahahahah başladı yine gönül diceksin tımam tımam sustum:)))) baharım:)) yeşillll elmalı tatlın pek tatlı görünüyor elciklerine sağlıkkkk öpüyorum sevgilerimle

Ayse Pamuk hat gesagt…

bayıldım neffis görünüyor ellerine sağlık

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

cicegim elma tatlin cok nefis olmus sunumda cok sık
ellerine saglik bende meyveli tatlari cok seviyorum hem hafif oluyor bir o kadarda leziz.

kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Canım, süper bir görüntü, mmm, afiyetler olsun.. Ne güzel değerlendirmişsin elmaları.. Buna benzer bir tarif okumuştum Sahrap Soysal'da, gıda boyasına alternatif olarak nane likörünü öneriyordu. Ben denemedim fakat senin fotoğrafı gördükten sonra denemem gerektiğine karar verdim :) Ellerine sağlık Öznur'cum..

Öznur hat gesagt…

Ellerine sağlık Öznur.
Elmaların renkleride çok göz alıcı olmuş. Yiyenlere afiyet olsun

sevil(birdemliksohbet) hat gesagt…

EE TATLIM NASILSIN ELMADA KALDIK NERDE GUZEL TARİFLERİN BEN BECEREMEYİNCE BÖYLE BAKA KALIYORUM :=))

Leyla Poyraz hat gesagt…

Baharcım elmalı tatlın nefis olmuş..ellerine sağlık..görüşmek üzere Allaha Emanet Ol..

karakazan hat gesagt…

Harika görünüyor canim eline saglik,elmalar da yesil yseil icim acildi inan:)

selamlarimla,serap.

bebade hat gesagt…

eline sağlık oznurcum cok güzel olmuş sevgiler gönderiyorum...

Tijen hat gesagt…

Canim her seyi yemek istiyor su anda. Yenebilir, yiyebilecegim her seyi...

NİLÜFER hat gesagt…

NEFİS BİR TATLI OLMUŞ ELİNE SAĞLIK CANIM ELMAYI PEK SEVMEM AMA BUNU DENEMEK GEREK SEVGİLER

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

harika görünüyor tatlı.Ellerine sağlık.
yeşil beyaz canım memleketimin sembolü:)
bursa ve bursasporr

sevgiyle kal

NİLÜFER hat gesagt…

merhaba canım öğretmenlik çok zor ama çok güzel bir meslek çocukların sizden birşeyler öğrenmesi çok mutluluk verici. Sen Türkiye'ye geliyor musun bu yaz? sevgiler

capankizimutfakta hat gesagt…

elma tatlisinin rengine vuruldum adeta. ellerinize saglik cok guzel olmuslar...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin