Montag, 1. September 2008

SIS KÖFTE VE IFTAR BEREKETI ETKINLIGI

Gecen seneki iftar soframiz

Ev sahipligini sevgili arkadasimiz Sevil'in yaptigi iftar bereketi etkinligine bende sis köfteyle katiliyorum.Etkinligi unutmustum Sevilcim hatirlatti sagolsun davetin icinde cok tesekkür ederim canim.

Bugün ramazanin ilk günü, yemek tarifiyle baslamak istedim.Belki bazilariniza iftar yemegi olarak fikirde olabilir.
Zor sartlarda calisanlar,kömür ocaklari gibi,kaynakcilik gibi ve diger sicakta calismak zorunda olan kardeslerimize Allahtan kolayliklar dilerim.
Sevgili arkadaslarim mübarek Ramazan evinize huzur sofralariniza bereket getirsin ,hepinize hayirli ramazanlar dilerim.

300 gr kiyma
1 adet kücük sogan
1 yumurta
1 cay bardagi galeta unu veya bayat ekmek
karabiber,kekik,reyhan, bir dis sarimsak ,kirmizi toz biber,tuz

sosu icin,4 adet domates,karabiber,bir cay kasigi sarimsak tozu veya bir dis sarimsak,cok az sivi yag, tuz
Kiymaya yumurta, galeta unu, ve baharatlar eklenir ve iyice yogrulur.Yogrulmus köftelik kiymadan ceviz büyüklügünde parcalar alinir, yuvarlanip cöp sislere dizilir.Yagli kagit serili firin tepsisen dizilir ve iki tarafi cevrilerek firinda pisirilir.Benim kiyma biraz yagli oldugu icin firinda yaptim isteyen tavada yagdada kizartabilir.
Cok az sivi yag tavaya konur,kabuklari soyulmus domatesler küp küp dogranir yaga ilave edilir.biraz sulaninca baharatlarda eklenir ve domatesler yumusayincaya kadar pisirlir.
firndan ckimis sis köftelerin üzerine yayilir.Köftenin yanina sefriyeli pilavla servis yaptim.

Kommentare:

neslihan hat gesagt…

tarif için çok teşekkürler,çok leziz bir tabak.ellerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar diliyorum .sevgiler...

akasyakokusu hat gesagt…

Öznur'um canım benim saol canım..o güzel sözlerinede ben tşk ederim..
canım ağbinin kızı umarım iyiidir bu mübarek ay hürmetine Allah c.c. sağlık sıhhat versin..dediğin gibi işi dışarda sıcakta çalışan ekmek parası kazanan bütün müslüman kardeşlerimize Allah c.c. kolaylık versin..cümlemizin orucunu kabul etsin sevabına nail eylesin bizleri..
canım benim şişleri kaptım gidiyorum..bende az çorbam var ne yapayım yanına diyorum..dün 5 kg börülceyle uğraştım inan bir günümü aldı..boynumla belim koptu temizliycem diye.ayıkla yıka pişir poşetle derken akşam oldu..
burası sıcak ama akşamları az serin oluyor daha biber patlıcan kurutasım var fırsatım olmadı almaya.
artık senin mantılardan tatlılardan bizede düşer..canım benim ellerine sağlık olsun bende az uz geziyorum arkadaşları.oturmuşken tarif ekledim bak bakalım belki beğenirsin..öptüm seni tatlı dillim..

disal hat gesagt…

bahar çiçeğim canım arkadaşım....

oruçken insana böyle şey yapılırmı...nefis bir tabak...alasım geldi valla...

ellerine sağlık..nefis görünüyor....

hayırlı ramazanlar canım benim...

Anonym hat gesagt…

selam çok güzel bir menü...elinize saglık..Ramazan evimize huzur sofralarimiza bereket getirsin inşallah...sevgilerimle...
http://hunerlieller.net

Anonym hat gesagt…

ellerine saglik canim

HER İLK BAHARDA GELİNCİKLERİN EN GÜZEL BAŞLANGIÇLARI MÜJDELEMESİ GİBİ,BU RAMAZANDA SİZE VE AİLENİZE SAĞLIK VE MUTLULUK GETİRMESİ DİLEGİYLE...

www.yenitadlar.blogcu.com

Mutfak Havlusu hat gesagt…

kriz geçireceğim:)
inadına mı bu aya 2. yada 3. köfte görüşüm üfff köftede çok ama çok seviyoru ne yapayım:)


ellerine sağlık.

Yemegimle hat gesagt…

Canim güzel dileklerine bende katiliyorum ve sana ve ailene hayirli ramazanlar diliyorum...

ayrica tabakta nefis görünüyor ellerine saglik canim....

Tijen hat gesagt…

Öznur ben de hep fakirlerle zor işlerde çalışanlara üzülürüm ramazanda. Allah kolaylık versin hepsine.

defneylebirlikte hat gesagt…

neffis neffffis.elceğizlerine sağlık canım..

elmaşekeri hat gesagt…

Hayirli huzurlu Ramazanlar temennim ile ellerinize saglik.......
Sevgilerimle....

nazardeymesin07 hat gesagt…

Yagmur yüklü bulutlar gibi gelerek bizleri Bereketiyle donatan Ramazan ayınız Mübarek olsun... http://nazardeymesin07.blogspot.com

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Öznur'cum sana da hayırlı ramazanlar.. Allah dualarını ve ibadetlerini kabul etsin inşallah.. Güzel dileğine ben de can-ı gönülden katılıyorum..

Neslihan hat gesagt…

Merhaba Öznur sayfamdaki yorumunu gelince hemen kontrol ettim senin tarifinde var hali hazırda, tüm tariflerle birlikte yayınlamışım, sanırım gözünden kaçtı, hayırlı ramazanlar
Sevgiler

Feyza Fidan hat gesagt…

Öznurum ellerin dert görmesin, yine harika bir lezzet..
Bende sana hayırlı, bolluk bereket içinde bir ramazan diliyorum ve çok öpüyorum...

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcum ramazanda sizin bloglarınızı ziyaret etmek hem keyifli hem de zor bu nefis yemeklere bakıp imrenmemek elde değil çok nefis görünüyor ellerine sağlık canım
ramazanınız hayırlı bereketli olsun kucaklar dolusu sevgiler

sevil(birdemliksohbet) hat gesagt…

sevgili bahar cicegim canım ellerine saglık enfez görünüyor
bu arda tekrar hatırlatayım canım etkinliğimiz başladı iftar bereketi 2 biliyorsun bu etkinlikte sofra yayınlıyarak yada istediğin bir tarif yayınlarak bu börek tatlı,ana yemek yani iftarda yenilebilecek hersey olabilir senden davetime iştirak bekliyorum sevgiyle kal canım allaha emanet ol

lalecik hat gesagt…

Çok teşekkür ederim canım temennilerin için. Sanada hayırlı Ramazanlar diliyorum.
Sevgiler.

Papatya Prenses hat gesagt…

Rabbim dışarda çalaşınlara yadım etsin inşallah. Herkesin sofrasıda boluk bereket taşsın..

Şiş köfte enfes görünüyor,tam bir nefis terbiyesi:)
Ellerine sağlık canım,hayırlı iftarlar..

divorce immigration hat gesagt…

thats amazing story.

best stock hat gesagt…

wow, very special, i like it.

pastacirapunsel hat gesagt…

Canım bahar çiçeğim,

Gerçekten de bu sıcaklarda, açık havada çalışanların işi zor..

Şiş köfteler ise enfesss, ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

sevil(birdemliksohbet) hat gesagt…

CNM DESTEGİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN YAYINDA BALIM

hazalca hat gesagt…

bu köfteler tam benim kıza gre olmuş.hem çöpte,hem de köfte,çok sever.eline sağlık arkadaşım,sevgiler

nalan hat gesagt…

Hayırlı Ramazanlar diliyorum Öznur'cuğum.sevgiler...

akasyakokusu hat gesagt…

CANIM BENİM OFF SELAMSIZ DALDIM SOFRAYI GÖRÜNCE..
AMAN NE GÜZEL OLURDU ŞİMDİ HAZIRA KONMAK..
AFİYET ŞEKERLER OLSUN MASADAKİLER BENİM OLSUN:)))

nino hat gesagt…

nefisssssss

derya hat gesagt…

Canım ellerine sağlık misss gibi koktu köfteler,sofrada muhteşem ,rabbim ağız tadınızı bozmasın,öptüm...

Yaren hat gesagt…

Nefis görünüyor,Ramazan sofrasi icin cok güzel bir alternatif.Ellerine saglik ablacim,mutlaka yapmak isterim. Hayirli Ramazanlar.Sevgiyle kal.

akasyakokusu hat gesagt…

Canım benim merhaba..Evet çok sıcak burasıda.mecbur kalmadıkça sokağa çıkmak istemiyorum..evde klimada pervanede dönüşümlü çalışıyor.
bende aklıma esti bir koşu saçımı kestirdim geldim.gittim geldim valla..ayakları bile yalpalıyor insanın..hahah ha:) bir iki eksik aldımdı kartın şifresini unutmuşum aklıma gelmedi.oruç başıma vurdu galiba..
neyse canım bizimde büyük oğlan pek yemek seçer.kıyıısndan köşesinden yiyor biraz:)) doydum deyip kalkıyor..
bereketli bir iftar dilerim canım benim bende doğğğru mutfağa gideyim..

zehra hat gesagt…

BU NE GUZEL BIR SOFRA BOYLEEE
ELLERINE SAGLIK YEMEKDE MUTHIS GORUNUYOR

HÜLYA hat gesagt…

ellerine sağlık canım köften ahrika olmuş.. geçen yılki masan da süper ellerin dert görmesin...

sevgiyle kal

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

köfte pilav ikilisi bizim evin vazgeçilmezi zaten. Ama şiste hiç denemedim. Yarın akşamki iftara deneyeceğim. Sevgiler sana

Gül hat gesagt…

Sevgili Öznur,
Sofranızın bereketi hiç eksilmesin ve her daim böyle bereketli olsun..) Ellerine sağlık,yine çok nefis yemeklerle donatmışsın sofranızı..

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum..Sevgilerle..

Gül/d.tadı

Limonlu Kek hat gesagt…

Ohh oruç üzerine ne de güzel bir görüntü, ama sonra düşündüm geçen seneki resimmiş, yani sen de ancak yutkunabiliyorsun :)(Ama çok güzel bir sofra hani) Sevgiler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL hat gesagt…

İftar saati yaklamışken bloglara bakması çok zor oluyor... Hele böylesi iştah açıcı görüntülerle karşılaşınca daha da zor...

Ellerine sağlık... Hayırlı ramazanlar...

Sevgiler...

NİLÜFER hat gesagt…

NEFİS BİR GÖRÜNTÜ ELLERİNE SAĞLIK
AYRICA HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM

yesildomates hat gesagt…

canım bu ne güzellik... sayfanı bu güzel sofrayla birlikte görmek ne güzel..
valla içim açıldı..
ellerine sağlık..
yine döktürmüşsün..
öpüyorum..
görüşmek üzere..

semra mutfakta hat gesagt…

ellerinize sağlık masa bir harika.güzel dileklerinizin rabbim tarafından kabul edilmesini dilerim.ince düşünceniz içinde sizi tebrik etmek istedim.

akasyakokusu hat gesagt…

Öznur'cum canım haberini aldım biryerden:))) dün kabak almışsın domatesli kaşarlı yapacakmışsın..
hele bakayım dedimdi:)))
ne iz sürermişim be yaa:)))
değilmi canım hayırlı cumalar sevgiler.

butterfly hat gesagt…

Bahar çiçeğim köfteler bir harika..Bu güzel köfteleri domatesli sosla taçlandırma fikri de süper olmuş:). Ellerine sağlık..
Sevgiler..
aslı

kitchensweetkitchen hat gesagt…

Merhaba,bu sofrayı hatırladım:)Şiş köfte nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Bu arada geçenlerde bloğuna uğrayıp tatil yazılarını okudum ama fotoğrafların neredeyse tamamı görüntülenmiyor.Umarım bir sorun yoktur.Avusturya'ya bayıldım:)

birdutmasali hat gesagt…

allah kabul etsin,
ferah sofralarınız olsun.
her bir güzel yorumunuza tşkr ediyorumm.hayrlı ramazanlar svglrrrrrrr

akasyakokusu hat gesagt…

Canım merhaba..Bizde iftara 1,5 saat falan kaldı..Mutfağa yeni girdim az komşular çağırdı birazda tembellik ettim sıcağına yapayım dedim..Menüye ilave geçen yazdan kalma fasulye kurusu vardı son kalan.onu haşladım yemeğini yapıyorum..
Şaştım yemek işine sıcakla bir oldu sıcağı gördükçe su çekiyor canım:)))
Arkadaşlarınada çok üzüldüm..Allah c.c. bu mübarek günler hürmetine tez şifa versin kırık çıkık iyi olur dediğin gibi.amin canım.Görüşürüz canım hayırlı iftarlar sahurlar olsun..

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

bahar cicegim guzel sozlerin icin cok tesekkur ederim canim.
ramazanda senin sayfani seyretmek bir baska guzel oluyor.
masanin ihtisamina bak sis kofteler nefiss otesi ellerin dert gormesin.
sizlere afiyetler olsun.canim
bol bereketli hayirli ramazanlar.
selam ve sevgiler.

defneylebirlikte hat gesagt…

CANIM GÜZEL SÖZLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM AMA BÜTÜN KADINLAR AYNI DEĞİL Mİ RAMAZANDA..HAYIRLI İFTARLAR CANIM..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin