Freitag, 5. September 2008

YÜZÜK CORBASI (BÖREK CORBASI)

Iftar sofralari corbasiz olmuyor mantili corbada cok doyurucu bir corba,yanina salatayla ana yemek kadar doyurucu oluyor.Biz mercimekle yapiyoruz nohutlada yapan var,mercimekle daha hafif oluyor.

Nerdeyse ramazanin bir haftasini gecirdik,burda havalar serin bazende yagmurlu geciyor,Türkiye oldukca sicak geciyor Allah hepinize tuttugunuz oruclarinizda kolaylik versin arkadaslarim.
Dün hastaneye arkadasima gittim,Türkiyeden izinden dönerken Bulgaristan'da kaza yaptilar.17 saat gümrükte bekletmisler Bulgar polisleri, birde kücük cocugunuz varsa o sicakta gerisini siz düsünün.
Arkadaslar bu sinirle yola cikiyorlar ve Sofya' yakin bir yerde kaza yapiyorlar gece.Araba takla atarak yoldan cikiyor ve yanmaya basliyor,arabayla birlikte herseyleride yaniyor. Allah'tan arkadasim kendindeymis kirik koluyla arabadan firlayan yarali esini oglunu bulmus,kizini yardim getirsin diye yola cikarmis ve yanan arabanin yanindan uzaklasmislar.Yardim gecde olsa gelmis hastaneye kaldirmislar.

5 gün kaldiklari Sofya hastanesindekileri arkadasima kabus gibi gelmis,kazadan cok ordaki yasadigi olumsuz olaylari anlatiyor. Esi beyin kanmasi geciriyor,oglu sirtindan yaralaniyor simdi cok sükür hepside iyiye gidiyor Bulgaristan'dan ucakla direk hastaneye getiriliyorlar
Bulgaristan Avrupa birligine girdi, degisen hic birsey yok.Bulgaristan'dan bir gecis yapsaniz sasirirsiniz bu haliyle bulgarlari nasil AB ye aliyorlar diye.Türkiye gibi ordan daha modern ekonomisiyle daha iyi olan ülkemizi nasil almiyorlar . Gümrüklerde keyfi bekletiyorlar gurbetcilerimizi,yine corba parasi aliniyor. Gurbetcilerimizden aldiklari corba parasi maaslarini coktan geciyordur.Gecen sene Baktat firmasi corba parasi isteyen bir polisi reklam olarak yayinlamisti adamlarin gururuna dokunmus reklami Disisleri bakanligina sikayet ederek kaldirmislardi, simdilerde yine yayinlaniyor.Madem o kadar gururlusunuz neden hala iki adim basi corba parasi aliniyor.
Burda bizim Disilerine cok is düsüyorTürkiyeye gelen gurbetcimiz tatile gelen yabanci bir turisten daha cok para birakiyor , turist bir giriyor hersey dahil oteline bir daha otelden disari cikmiyor .Neden gurbetcilerimiz her sene Bulgaristanda 10 saat 20 saat bekletiliyor.Bulgar Disisleriyle bu konuyu görüserek tatil aylarinda daha cok polis görevlendirerek gümrüklerde bekletilmeden gecemezlermi vadandaslarimiz.Bir sürü kapidan sadece bir veya ikisi acik öyle oluncada yigilma oluyor saatlerce kuyrukta bekleniyor. Sagolsun bizimkiler kapikule insaat olmasina ragmen kapilarin hepsini aciyorlar ama Bulgarlar keyfi iskence yapiyorlar gurbetcilere....... Disislerimiz artik kesin bir cözüm bulmali bu duruma.

Burda yabanci Türkiyede Almanciyiz,neyiz biz ne burada benimseniyoruz nede Türkiyede.
Esnaf hepsi olmasada dört gözle Almancilari bekliyor fiyatlar iki katina cikiyor,biz burda parayi yerde süpürüyoruzya
Arkadaslar icim cok dolmus bu konuda artik keseyimde tarife geceyim,Avrupa,da yasayan arkadaslarim beni daha iyi anlayacaklardir.

1 yumurta,un,su,tuz.
ici icin,250 gr kiyma, 1 adet sogan karabiber,tozbiber,tuz

1 bardak mecimek,1 kasik tereyag,1 kasik domates salcasi,yarim kasik biber salcasi, pulbiber nane

Un yumurta su karisimi sert bir hamur yogrulur.Kiymaya sogan rendelenir baharatlar ilave edilir.
Hamurdan bezeler alinir,yufka seklinde ince olmayacak sekilde acilir. Kare seklinde hamur kesilir,ortalarina kiyma konur dört kenari birlestirilerek kapatilir.
Tencereye yarisini gececek kadar su konur ve mercimekler haslanir,mercimek rengini verecektir.Haslanan mercimege mantilar ilave edilir yumusayincaya kadar pisirilir.
tavaya tereyag konur eritilir,salcalar ilave edilir,nane pulbiber eklendikten sonra mantili tencereye tereyagli sos ilave edilir.Sicak servis edilir,corba bekleyince mantilar sisiyor görünüm olarak degisiyor.Bereketli iftarlar

Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

Ayyy çok geçmişler olsun,Allah bir daha yaşatmasın:(
Bu gümrük kapılarında olan şeyleri duyuyorumda ne kötü ya..
*

Neyse çorba enfes görünüyor ablacım,ellerine sağlık.
hayırlı iftarlar..

hdidem95 hat gesagt…

doyurucu bir çorba olmuş nefis ir görüntü ellerine sağlık sevgiler

hazalca hat gesagt…

çok çok geçmiş olsun.işiniz gerçekten çok zor arkadaşım.televizyonlarda çekilen çileleri görüyoruz.
çorba da çok nefis görünüyor,eline sağlık.özellikle kışın çok iyi gider.selamlar

disal hat gesagt…

canım öncelikle arkadaşına çok çok geçmiş olsun....

benim hiç dışarda yaşayan akrabam yok..onun için ilk defa duydum böyle problemin olduğunu.....dediğin reklamıda izliyordum ama anlamıyordum..demek işin aslı buymuş...çok şaşırdım..seninde dediğin gibi türkiyede almancısın...zenginsin...orda öylesin.....Allah yardımcınız olsun....kimse kimsenin ne çektiğini nelere sinirlendiğini bilmiyor işte...

canım çorban harika görünüyor..ellerine sağlık...
çok öptüm öznurum...

iremlemekanlar hat gesagt…

Ellerine saglık ben çok severim annemin çorbasıdır.Dogunun bulunmaz çorbasıdır tarifin için teşekkür ederim. Yazını okudum arkadaşlarının başına gelenleri okuyunca çok geçmiş olsun canım çok haklısn ayrıca çorba parası diye bir çok insanlarımız magdur duruma düşüyor sabırlar dileriz sevgilerimle iyi pazarlar

kizilciksurubu hat gesagt…

Canim arkadasina ve ailesine cok gecmis olsun, durumlarinin iyi olmasi sevindirici. Allah tekrarini göstermesin, herkesi kaza ve beladan korusun insallah.
Canim senin anlattiklarina oldugu gibi katiliyorum, bu gurbettiekiler yolunacak kaz gibi görülüyorlar maalesef. Ben araba ile Tr'ye gitmesini cok seviyorum ama bu problemler yüzünden maalesef gidemiyoruz, ucakla yolculuk yapiyoruz. Bilmiyorum tvde gördünmü, o corba parasi reklami yine türk kanallarinda gösterilyor.
Iyi ramazanlar, iyi hafta sonlari diliyorum canim.

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

kayınvalidem mercimeği haşlar içine kara hamurlar atar pişirirdi, biraz da nohut atardı. Piştşktan sonra tereyağda kıymayı kavurur salça ve nane ilave eder , baharat da tabii, çorbanın üstüne dökerdi. Sanırım benzer bir lezzet çıkıyordur ortaya. Ama bu şekli iele de deneyeceğim. Ellerine sağlık afiyetler olsun

Yaren hat gesagt…

Arkadasina cook gecmis olsun diliyorum,insal hepside en cabuk sekilde sagliklarina kavusurlar.Biz hep ucakla gidiyoruz ama seneye araba ile düsünüyoruz. Malesef herkezin basina geliyor bulgaristandaki polislerin corba parasi.Onlara verilen parayla simdiye corba fabrikasi acarlardi.Reklamlardaki olay varsin gururlarina dokunsun.Demokrasi degilmi ne olmus sanki.Onlar bizim en kutsal degerlerimize dil uzatirken demokrasi oluyor da,kimseler geri adim atmiyorda biz gercek olan seyi reklamda espiri olarak yapmisiz ve onlarin gururu kirildi diye geri adim atiyoruz malesef.Gurbetcilerin cilesi yurda ulasmadan basliyor böylece.Yazdigin gibi esnaf fiyati ikiye katlar. 5 ytl seyi 35 ytl ye satar.Helal kazanci kendi elleriyle haram ediyorlar.Herkezi kendi vijdanina birakalim.Ablacim bizler ne kadar cok doluymusuz degilmi.Corban da nefis olmus,bende dün yapcaktim son anda karar degistirdim.Ellerine saglik canim.Sevgiyle kal:)

yeşim hat gesagt…

bende kaç gündür bu çorbayı soruyorum kendime nasıl ki diye sayende öğrendik canım

ellerine sağlık
sevgiler

akasyakokusu hat gesagt…

Öznur'cum canım arkadaşlarınada başlarına gelen kazayada çok üzüldüm..Helede gurbetçilşer hakkında yazdıklarına..benim gurbette tanıdığım yok ama eşimin dayısı kesin dönüş yaptı çocukları hala orda..Allah c.c. yardımcınız olsun oralarda.Ne desen haklısın canım..
Çorba nefis görünüyor iftara gelseydim ne güzel olurdu..Kaldıysa az sahura alayım bende.
eline sağlık olsun keseniz bereket dolsun...amiin..

pelin hat gesagt…

Canım öncelikle çok geçmiş olsun.İzliyoruz zaman zaman ama yaşayan çok daha iyi biliyor..Allah yardımcınız olsun..
Çorbada çok doyurucu,ellerine sağlık...

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

canimin ici
tüm söylediklerine katiliyorum
ne burda benimseniyoruz nde tr de
devletimizin bu islere bir el atmasi lazim .A rkadasina vede ailesine cok cok gecmisler olsun rabbim yardimcilari olsun insan bir hevesle memleketim diyor gidiyor ama sadece rezilik cekiyoruz neyse bu konuda tek sen degilsin dertli ve dolu olan hepimizin ortak kaderi almanciyiz ya
biz de sirf bulgardan yildigimiz icin 2 senedir yunanistandan gidiyoruz canim cok rahat ama kendi memleketimize gelince sinirda yine 10 saat bekliyoruz benim cenemde düstü öznurum anlat anlat bitmez bu konu keskinden selaminida aldim:))
corbanda enfes canim ellerine saglik sevgiler hayirli bol bereketli ramazanlar

karakazan hat gesagt…

Sebnem Kisaparmagin okudugu bir siir var "ben almanca degilm"diye o siiri dinler dinler aglarim:(
Aslinda sayfalaimza bir yazi yayinlayalim ve kimse kizini ve oglunu vermesin gurbete.Arkadasinin basina gelene ok üzüldüm gercekten,Allah bir daha yasatmasin ins.Corbaya gelince nefis olmus eline saglik canim.Hayirli ramazanlar.

Selamlarimla,serap.

Huriye hat gesagt…

Canim benim hosgeldiiin fistigim,oncelikle arkadasina çok geçmis olsun,malesef boyle çok oluyor,ben arabayla çok gitmek istiyorum ama nedense içimdeki korkudan gidemiyorum.

Tatlim tatilin super geçmis harika yerlere gitmisin,ben gitmis gibi oldum sayende,super yerler.

Guzelim ellerine saglik,çorba harika gorunuyor,doyurucu sahane yani,afiyet olsun,sofraniz bereketle dolsun,hayirli ramazanlar gulum...seni kocaman opuyorum,guzel dileklerin içinde ayrica çok tesekkurler insallah dileklerin kabul olur. Optum çoook.

nino hat gesagt…

canim cok gecmis olsun Allah bir daha yasatmasin..
ellerine sagli kcok severim bende bu corbayi

yildiz hat gesagt…

Arkadasina cok büyük gecmisler olsun.Bugünde esimle tam bu tarz olaylari konustuk.Arabayla giden bazi arkadaslarimiz 14 saat beklemisler.O kadar bekletildikten sonra insanlarin bir an önce oradan kurtulma psikolojisine girmeleri hep bu tarz sonuclari yaratiyor.Cok üzüldüm,verilmis sadakalari varmis.Acil sifalar diliyorum..Arkadasina iyi dileklerimizi ilet lütfen,simdi büyük bir moral cöküntüsü icindedirler..
Yüzük corbasi harika,yemek hic nasip olmadi.Ellerine saglik canim,güzel ve saglikli günler diliyorum...

yesildomates hat gesagt…

canım arkadaşım yazdıklarına çok üzüldüm..ama sağlıklı olmalarınada sevindim..biz türküyede olduğumuz için bu olan bitenlerden pek haberdar değiliz..ama çok şaşırdım..neler neler oluyormuş..bu kadarda olmaz ..ne diyeyim..adalet inş.yerini bulur..sen tatlı canını üzme...

bak ne güzel bir çorba yapmışsın...
miisssss gibi kokusu baralara kadar geldi:))

öpüyorum kocamannn....

defneylebirlikte hat gesagt…

çok geçmiş olsun canım.çok üzüldüm.allahtan bişey olmamış canlarına.sen de biraz sakinleş şöyle derin bir nefes all.tamaaam.tamam sinirin geçti mi.canısı ben nohutla yapıyorum bu çorbayı ama eminim mercimekle de süper olyordur.ellerine kollarına sağlık.arkadaşlarına tekrar geçmiş olsun diyorum.hayırlı sahurlar canım..

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Arkadaşına ve ailesine çok üzüldüm canım çok geçmiş olsun bir gurbetçi olarak tüm söylediklerine katılıyorum bizimde kaderimiz bu işte:(
çorba muhteşem görünüyor ellerine sağlık..iyi haftalar öpüyorum..

banu gökşin hat gesagt…

canım oncelıkle gecmıs olsun cok uzuldum.

ananenmle annemın sık yaptıgı corbalardandır bıze tavuk suyunda haslar sos dokerız. ellerıne saglık canım sevılerımle..

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcum canım benim arkadaşının başına gelenlere çok üzüldüm çok geçmiş olsun ALLAH acil şifalar versin canım . izine gelirken yaşadıklarınız hakikaten çok kötü almancı ne demek yurt dışında yaşayan kardeşlerimiz daha çok milliyetçisiniz yurt dışında canla başla türkiyenin lehine birçok çalışmalar yapıyorsunuz her zaman yanınızdayız kendini bilmezler sadece sizlere karşı değil bizlerde çok karşılaşıyoruz bu kişilerle canını sıkma biz sizleri çok seviyoruz
ellerine sağlık canım bu çorbayı çok istememe rağmen denemek kısmet olmadı bende nohutla olan tarifi var eminim çok lezzetli bir çorba afiyet olsun kucak dolusu sevgiler canım

neslihan hat gesagt…

Arkadaşına ve ailesine çok geçmiş olsun canım.söylediklerinde sonuna kadar haklısın,yapılan muameleler hiç hoş değil.

çorba nefis olmuş,eline sağlık.ben hiç denemedim sadece hazırını alıp yapmıştım:-)sevgilerimle...

jasmin hat gesagt…

Canim ellerine saglik,cok guzel gorunuyor.Bu arada arkadasina gecmis olsun.Hayirli ramazanlar diliyorum hoscakal.

jasmin hat gesagt…

Ellerine saglik cok guzel olmus.

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

baharım çiçeğim yorum yazdımmı sana bilmiorum :)) oruç fena vurdu sanırsam bugün beni:)) ellerine sağlık harika olmuş böylesini hiç denememiştim denemek lazım...sevgilerimle öpüyorum ve xükür kavuşturana diorium:))

Feyza Fidan hat gesagt…

Öznurum, akadaşlarına Allah'tan acil şifa diliyorum, inşallah bir an önce iyileşirler..
Çorban harika..Hem çorba hem mantı düşkünü biri olaraktan tam benlik vallahi..Ellerine sağlık canım benim,
Öpüyorum seni...

pastacirapunsel hat gesagt…

Canımmm,

Arkadaşına ve ailesine geçmişler olsun, acil şifalar...

Böyle içinde hamur olan çorbaları daha çok seviyorum sanki, bana çok yakın geldi bu tarifin, soğuklar bir bastırsın denemeli:))

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Canım,
Öncelikle arkadaşın ve ailesi için çok geçmiş olsun.
Verilmiş sadakaları varmış,okuyunca bile dehşete kapıldım.
Ben gurbette yaşamıyorum ama belki biliyorsundur,rahmetli babacığım yıllarca Almanya'da işçi olarak çalıştı.Bizde gurbette çalışan çok aile var.
Babam uçakla gidip,gelirdi ama amcam ve daha pek çok akrabamız arabayla yolculuk yaparlardı,daha çocukluğumda bile hep Bulgaristan'ın çıkardığı sorunları ve meşhur çorba parasını duyardık.
Bence Bulgaristan'ı AB'ye alıp,bizi almamalarının tek sebebi,müslüman olmamız.
Bu arada çorban nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Bende nohutlu olanından yapmıştım.
Hamurlu çorbaların doyurucu oldukları bir gerçek.
Bir ara erişteli-yeşil mercimekli yapmayı düşünüyorum.

akasyakokusu hat gesagt…

Canım merhaba..eğer yardımı olacaksa göndereyim çocukları..ama sanmaki yardımları olur lafta kalır:))oğuzhan deki ; 10 kadar kızda belki 20 kadar yapmıştır.ama ben hepsini elden geçirdimdi yinede..onu yaparken bile başımda döğüştüler inan.yerken,içerken,kapıdan girerken,oynarken hep kavga..dün serviste bile gelirken oğuzhan kavga çıkarmış yine.ne yapacam bu çocuğu bilmem ben..bak şimdi evden çıktılar öğlenci ikiside hapını vermeyi unuttum oğuzhanın..6.cı sınıfa gidiyor ve anasınıfından beri dr kontrollü ilaç kullanıyor..hiperaktif tanısıyla..
neyse canım çok uzattım öptüm seni..sevgiler.

NİLÜFER hat gesagt…

Arkadaşın ve ailesine Allah şifa versin Allah hepimizi kazadan beladan korusun
Yazdıkların çok düşündürdü beni Bulgaristan'ın böyle yaptığını duymuştum çok üzüldüm bence de dışişlerinin birşeyler yapması gerekiyor yurtdışında yaşayan gurbetçilerimize haksızlık oluyor orda yabancı burda Almancı bu çok kötü bir durum inşallah bu böyle devam etmez
Eline sağlık yüzük çorbası çok güzel olur bilirim biz nohutlusunu yaparız mmmm olsa da sıcak sıcak yesek iftarda

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

oznurcugum yusuk corbasi nefiss gorunuyor canim biraz zahmetli ama deger .ellerin dert gormesin.
sizlere afiyet bal sekerler olsun sofranizza bereketler dolsun.
selam ve sevgilerr.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin