Dienstag, 9. September 2008

TAHINLI KATMER

Cayla sicacik katmer yanina bir dilim beyaz peynir, dilimlenmis domates, nefis bir sahurluk,hemde tok tutuyor gün boyunca.

2 Bardak süt,yarim cay bardagi su,alabildigi kadar un,tuz.(tarifinde süt yok ben sütle yaptim)

ic harci,yarim paket margarin veya tereyag,yarim cay bardagi siviyag,bir cay bardagi tahin.

ilik sütle su karisimina un ve tuz ilave edilerek yumusak bir hamur elde edilir,hamur yaklasik yarim saat dinlendirilir.

Margarin eritilir,siviyag ve tahin eklenir ocaktan alinir.
Hamurdan bezeler alinir,unla yufka gibi acilir ,üzerine tahinli karisim fircayla heryerine sürülür.Rulo yapilir,hamuru kendi etrafinda cevrilerek gül böregi sekli verilir ve kesilir buzdolabinda bekletilir.
Tahinleri donmus olan bezeler tabak büyüklügünde acilir,sac'ta veya teflon tavada arkali önlü pisirilir.Sicacik cayla servis edilir afiyet olsun

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

selam canım..sahurluk için güzel bir tarif..elinize saglık.sevgilerimle.
http://hunerlieller.net

Betül hat gesagt…

Çok güzel bir tarif, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

MUTFAKISTAN hat gesagt…

eline saglik nefis olmus
hayirli ramazanlar,sevgiler

neseersoy hat gesagt…

ellerine sağlık
sevgilerimle

Papatya Prenses hat gesagt…

Tahin dedin mi akan sular durur:) Mis gibi çayla olsa da sahura kadar yesem:)
Ellerine sağlık ablacım,hayırlı sahurlar:)

Ayse Pamuk hat gesagt…

nefis bir sahur yemeği olmuş canım ama benim aklım çorbada kaldı nefis görünüyor ellerine sağlık

Leyla Poyraz hat gesagt…

Baharcım.. sahurluk için çok güzel olmuş ellerine sağlık..
Hayırlı Ramazanlar....

hdidem95 hat gesagt…

merhabalar bizim katmere benziyor ama bizimkinde yani kayseri katmerinde süt yok ama nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

Yemegimle hat gesagt…

Canim sahura kalkip yemek yemeyenlerdenim ben onun icin tarifini ramazandan sonra denemeyi düsünüyorum kahvaltida,ellerine saglik canim benim,sevgiler hayirli ramazanlar...

akasyakokusu hat gesagt…

Canım nefis görünüyor katmer..Misler gibi koktu hemen geldim..
Eline sağlık yarasın afiyet olsun..

disal hat gesagt…

öznurum nefis bir tabak hazırlamışsın güzelim...

birbirini tamamlayan harika bir üçlü olmuş...

ellerine sağlık....

bayıldım...acıktım....

Aysultan... hat gesagt…

Merhaba,sık yapıp yerişz bu lezzeti ellerinize sağlık:))

Tarif Bahçesi hat gesagt…

Merhaba Baharçığım, Ramazanın hayırlı olsun canım. Ya ne güzel sahurluk hazırlamışsın öyle, on parmağında on marifet ellerine sağlık. Nefis görünüyor... Kendine iyi bak, sevgiler Nesrin

yeşim hat gesagt…

sahur da kaç tane yerim bu tabaktan bilmemm

ellerine sağlık
sevgilerr

defneylebirlikte hat gesagt…

ne güzel bir tarif.tam benlik tam.sahur için yürüteyi olur mu??ellerine sağlık canım.

yukivehobileri hat gesagt…

slm canım ellerine sağlık hayırlı ramazanlar sevgiler

elmaşekeri hat gesagt…

Ellerine saglik canim
Sevgilerimle.....

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

canım döktürmüşsün yine maşallah muhteşem görünüyor katmer ellerine sağlık...kocamann sevgiler:)

kitchensweetkitchen hat gesagt…

Sahurda harika olur,Ellerine sağlık:)

meleginmarifetleri hat gesagt…

Offf harika olmuş ellerine sağlık.
Hoşçakal.

akasyakokusu hat gesagt…

Baharımçiçeğim şükür bitti tozumuz..dün akşam baktık çekilmiş tepede hava radar bile görünüyor..yürüyüşe çıktık biraz..
şimdide balkonun birini yıkadım resmen kırmızı toz çamur..az oturdum diğerini yıkayıcam..alıştık arada oluyor:((( bu sefer uzun sürdü gerçekten..
canım dolmayıda ben yıllar evvel tvdenmi gazedenmi gördümdü bilmem. ozamanlar yapmıştım yöreselmi bilmiyorum..
sahurda bile kahvaltı niyetine yapılabilir..yumurta çırpılıp kıymayla az yoğrulup oda doldurulabilir..
canım senin mamaların yanında bende kalkmış sana tarif veriyorum..arif'e ne tarif gerek..
çok öpüyorum az dolaşayım diğer balkona geçicem..

neslihan hat gesagt…

Sevgili Bahar, çok sade ama bir o kadar da dolu dolu ve leziz bir tabak olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimle...

anneminkiziyim hat gesagt…

Merhabalar canim, ellerine saglik, harika sohurluk icin nefis ve doyurucu bir lezzet olmus tahinli katmerleriniz. Ben dün döndüm, allah sükür 27 yildir ilk defa ramazani tr de tutumak nasip oldu. Cok güzel ve degisik bir duygu idi. Ezanlarla, dualarla ve davulcular esliginde ramazan orucu, Allahim hersen bu günleri cümlesine, sizlere ve bizlerede göstersin, saglik ve mutluluk ve inancla, amin. Sevgilerimi yolluyorum...

hazalca hat gesagt…

yine tam benlik bir tarif.çok severim ama yapmanın zoruna fazla yiyemiyorum tabi.bu aralar okulda işler de çok,bir yemeği zor yapıyorum akşama.neyse bakalım,eline sağlık

MELEĞİN DÜNYASI hat gesagt…

Öynur merhaba canım.Bizde 5 eylülde geldik.6 hafta nasıl bitti anlamadım bile.Çok güzel bir tatil geçirmişsiniz anlaşılan,allah içinize sindirsin.Arkadaşına üzüldüm çok geçmiş olsun.Bizim komşularımızın arabasını Türkiye de soymuşlar hemde onlar içindeyken.Uyuyorlarmış sprey sıkıp bayıltmışlar.Allahtan onlara bir zarar vermemişler.görüşmek üzere sevgiler.

elbistanlı hat gesagt…

Ey Rabbimiz !
Göz açıp kapayıncaya kadar Bizleri nefsimizle basbaşa bırakma.
Ey Rabbimiz !
Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennemde bizleri yakma
Ey Rabbimiz !
Dünyada Şuur ver bize, ukbamızı karartma.
Ey Rabbimiz !
Aç tevbe kapılarını gönlümüzü mahsun bırakma.
Ey Rabbimiz !
Kurutma gözyaşlarımızı dünyada hıçkırığa boğda
Ey Rabbimiz !
Cehennemde çaresizlik ağdıyla ne olur ağlatma...
Amin...
HAYIRLI CUMALAR...HAYIRLI GECELER ARKADAŞIM.

SARI PAPATYALAR hat gesagt…

elcağızlarına sağlık şekercim misgibi kokuyordurda şimdi benim yerimede afiyetle yiyiverin gari

butterfly hat gesagt…

Canım tahine bayılırım, bu katmerler tam benlik:). Sahur için de harika..
Ellerine sağlık.
Sevgiler..
aslı

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

baharımmmmm çiçeğim benim harika olmuş elciklerine sağlık ben pek severim bunu yaaa nasıl canım çekti bak şimdi nolcak:))) sahura sanamı gelsem napsam:)) bakarmısın iftar değil sahur yol uzakya o bakımdan:)) öpüyorum yeavrımmmm

İLKAY hat gesagt…

canım bu bizim yayladaki fırıncı amcamızın Muharrem ustanın yaptığına benziyor...
Bana hatırlattığın için çok sağol canım...
ellerine sağlık...
sevgiler,

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

katmerde katmer olmus hani ellerine saglik canim olsada yesek sahurda
bol bereketli sahurlar öptüm

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

oznur'cugum katmer nefis gorunuyor canim saurda cayla ne guzel yenir,
hemde tum gun tok tutar.
ellerin dert gormesin marifetli arkadasim.
hayirli saurlar.
kucak dolusu selam ve sevgiler.

kizilciksurubu hat gesagt…

Cok severim. Nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Iyi hafta sonlari diliyorum.

Cafe Gusto hat gesagt…

İzmir günlerim geldi aklıma komşum yapardı.Pek severim ellerine sağlık...sevgiler...

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

hem katmer hem tahinli. Ne denir buna şimdi. Ben bu akşamın sahur mönüsünü buldum denir. Sevgilerimle

derya hat gesagt…

Öznur'cum hamarat kardeşim maşallah süper katmeri çok severim ama hiç denemedim,inşallah senin tarifinle denerim,sizleri çok özledim,öptüm...

banu gökşin hat gesagt…

canım nasıl lezzetlı gonunuyor ellerıne saglık hayırlı ramazanlar..

Anonym hat gesagt…

uzun bir aradan sonra merhaba
canim nasilsin gene harika tarifler vermissin ellerine saglik firin posetinde bende yemek yapmayi cok seviyorum türlü bile nefis oluyor bilmem denedinmi?güzel arkadasim tatiller bitti okullar acildi ramazan geldi ömürler geciyor ama saglik olsun arkadasim saglikli mutlu güzel günler gecirmen dilegi ile sevgiler
sanong

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Tek kelimeyle enfes! Katmere bayılırım, acaba berecebilir miyim, merak ediyorum..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin