Samstag, 27. Dezember 2008

NOEL KURABIYELERI

Ausstechplätzchen
Kizim yapmisti gecen hafta,kurabiyeler uzun süre taze kaliyor hemde cok pratik.Almanlarin klasiklesmis noel kurabiylerinden iki cesit.

500 gr un
250 gr tereyag
200 gr seker
1 paket vanilya sekeri
2 yumurta
1 imon kabugu rendesi
cay kasigin ucuyla cok az tarcin ve tuz
damla cikilota,renkli sekerlemeler

Tereyagi ,seker,1 yumurta cirpilir,vanilya sekeri,tarcin ,tuz,limon kabugu rendesi ve un ilave edilerek hamur yogrulur.yarim saat veya 1 saat buzdolabinda bekletilir.
Hamur 3-4 mm kalinlikta acilir,kalip cesitleriyle hamurun üzerine bastirilir ,firin tepsisine dizilir.
kurabiylerin üzerine yumurta sürülür,damla cikilota ve renkli sekerleme konur 180 derece firinda 10- 15 dakika üzeri fazla kizarmadan pisirilir.





vanillekipferl
250 gr un
210 gr tereyag
100 gr cekilmis badem
80 gr seker
2 paker vanilya sekeri
üzeri icin
2 paket vanilya sekeri
1 paket pudra sekeri
oda isisnda bekletilmis tereyagina cekilmis badem,seker vanilya sekeri unu eklenerek hamur yogrulur.Yarim saat buzdolabinda hamur bekletilir.
Hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar alinarak yarim ay sekli verilir.Yagli kagit serili firin tepsisene dizlir,isitilmis 175 derece firinda 15 ,dakika pisirlir.
Firndan cikan kurabiyler 5 dakika kadar ilimasi beklenir,2 paket vanilya sekeri ve pudra sekeri bir tabaga alinir harmanlanir,kurabiyeler pudra sekerli karisimla her iki yüzü alt üst edilir.

Kommentare:

papatya prenses hat gesagt…

Küçük hanımın ellerine sağlık:) Tam bir lokmalık kahve eşliğind eyenecek kurabiyeler olmuş:)

derya hat gesagt…

Canım kızının ellerine sağlık oda maşallah annesi gibi hamarat,saklama kutusuda çok şık kocaman öptüm...

hdidem95 hat gesagt…

çok güzel olmuşlar canım kızının elleriine sağlık ayrıca güzel dileklerin içinde çok tşkler öptüm sevgiler

defneylebirlikte hat gesagt…

kızına kucak dolusu tebrikler.eline sağlık.nefis olmuş.

sevimin sayfasi hat gesagt…

kizinin ellerine saglik kurabiyeler harika olmus, eeeee kimin kizi
vanillekipferlere zaten bayilirim gecen weihnachtsmarkta fiyatini görünce sok oldum ay kilosu 37,-euro, ay dedim bilseydim bende yanina bir tezga acip yari fiyata satardim kurabiyelerimi

yeşim hat gesagt…

güzel kızının ellerine sağlık

lezzetli bir yıl sizinle olsun
sevgilerr

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

Sanırım annesine bak kızını al diye b yüzden söylemişler :) Maşallah kızında en az senin kadar marifetli.
ellerine sağlık.
Sevgiler

disal hat gesagt…

amanda kızı yapmış....benimkide yaparmı inşallah..büyürmü o kadar...

ellerine sağlık kızının..çok güzel olmuşlar....nefisler nefis..helede onun ellerinden daha bi güzel olmuşlar....

Betül hat gesagt…

Hepsi birbirinden güzel görünüyor, kızının ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

ben bu kurabiyelere bayılırım, bu gün yapacağım hatta . Sevgiler ve mutlu yıllar

hdidem95 hat gesagt…

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!

derya hat gesagt…

İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.
Yeni yıllar ALLAH'ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE....ÖPTÜM....

derya hat gesagt…

İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.
Yeni yıllar ALLAH'ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE....ÖPTÜM....

akasyakokusu hat gesagt…

CANIM BENİM KIZININ ELLERİNE SAĞLIK..KURBİŞLER ENFES GÖRÜNÜYOR..VALLA HEM KURABİYEYİ BEĞENDİM HEMDE KUTUSUNUUU:)) AY PEK CİCİ:)
AFİYET ŞEKER OLMUŞTUR CANIM DİMİ.
ÖPTÜM KOCAMAN.

akasyakokusu hat gesagt…

CANIM BENİM MERHABA.BENDE DOLAŞIYORDUM BURALARI..GELGİTLER BENİ ÇOK YORDUYDU SAATTLERCE BEKLE BEKLE.ALLAH C.C. SAĞLIK SIHHAT VERSİN ŞİMDİ AZ İYİ GİBİ KOLUM AMA HAFTA ARASI YİNE GİDECEM FİZİK ÖNERECEK SANIRIM.BİRDE BİRİNİN DEDİĞİ BİRİNE UYMUYOR SİNİR OLUYORUM.
SONUÇ NE OLUR BAKALIM..KAYINBABAN NASIL OLDU AYNI YAZMIŞSIN BİRYERDE GÖZÜME İLİŞTİ.HİÇ BELLİ OLMAZ BİR MUCİZE VERİR RABBİM UYANIVERİR.OLURMU OLUR..RABBİM CÜMLEMİZE SAĞLIK SIHHAT VERSİN ŞİFA VERSİN.YENİ YILINIDA KUTLAYIM GELMİŞKEN.TEKRAR DÖNEMEM BELKİ ÇOK ÇOK ÖPTÜM..

SERAP hat gesagt…

Her yeni yil,
tazelenen umutlarin,
cogalan sevgilerin habercisidir.
2009 yili da böyle olsun,
ama
hep güzel olsun.
NICE GÜZEL YILLARA
Sevgilerimle Serap

Anonym hat gesagt…

Hayallerinin gerçeğe döndüğü bir yıl diliyorum canim
Yeni yılın tadı tuzu yerinde olsun, hayatın kıvamını tuttur...
sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.cum

Betül hat gesagt…

Öznur'cuğum,

Herşeyin gönlünce olduğu bir yıl diliyorum.

Sevgilerimle.

mutfaktayim hat gesagt…

Yeniyıl sana ve ailene hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun.

Sevgiler...

reality hat gesagt…

Ailece yeni yılınızı en içten dileklerimle kutlar,
esenlikler dilerim.
Sunny

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Yeni yılda, her şeyin gönlünüzce olmasını diler, tüm beklentilerinizin gerçekleşmesini temenni ederim. Mutlu yıllar...

Kurabiler nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

googler hat gesagt…

Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!
nike dunk

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin