Dienstag, 6. Januar 2009

VANILYA PUDINGLI ELMALI PASTA

Elmanin bol oldugu su günlerde bende tart'ini ve pastasini yaptim.Vanilya pudingli elmali pastayi yiyen misafirlerdende tam not aldi.Tart tarifinide daha sonra ekleyecegim.
33 P:D:C:S etkinligine ev sahibesi Melissa arkadasimiza gönderiyorum daveti icin kendisine tesekkür ediyorum

250 gr un
100 gr tereyag veya margarin
80 gr seker
1 yumurta
1 cay kasigi kabartma tozu

ici icin
5 orta buyüklükte elma
2 paket vanilya pudingi
3/4 litre elma suyu veya süt
170 gr seker
1 paket vanilya sekeri
birkac damla limon suyu
100 gr iri badem kiriklari veya file badem
bir cay bardagi seker,tarcin

Oda isisindaki tereyaga yumurta seker ilave edilir cirpilir,un ve kabartma tozuda eklenir ve yogrulur orta sertlikte bir hamur elde edilir,30 dakika hamur dinlendirilir.
Vanilya pudingi 3/4 litre elma suyu veya süt, 170gr seker vanilya sekeriyle pisirilir.
Elmalarin kabuklari soyulur,küp küp dogranir limon suyuyla harmanlanir karamasini önlemek icin.Elmalari bir cay bardagi sekerle bir kac dakika pisirlir,tarcin ilave edilir.
hamur yaglanmis 24 cm kaliba elinizle bastirilirak veya merdaneyle acilarak yerlestirilir.catalla bir kac yerinden batirilir,önce elmali harc konur sonra sogumus vanilyali puding elmalarin üzerine yayilir.File bademler pudingin üzerine eklenir ve 180 derecede yaklasik 35, 40 dakika pisirlir,file bademlerin rengi cok kizarmadan firindan cikarilir.Afiyet olsun.





Kommentare:

derya hat gesagt…

Öznur'cum gecenin köründe nasıl canım çekti anlatamam ellerin dert görmesin enfes görünüyor öptüm...

Anonym hat gesagt…

pasta harika gorunuyor canim
hemde bol vitaminli...
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Aybike Ceylan hat gesagt…

Ellerine saglik, harika olmus...

Sevgiler.

yildiz hat gesagt…

Canim ellerine saglik.Zaten bu mevsimde bulabildigimiz tek meyve elma.Ben de elmali pasta bu aralar cokca yapiyorum.
Güzel yillar,günler diliyorum.

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK MİS GİBİ ELMALI NE GÜZEL OLMUŞTUR ŞİMDİ ONUN TADI

papatya prenses hat gesagt…

Öznur abla yine harika olmuş bu pasta:)
Ellerine sağlık..

Aşure günümüz mübarek olsun..

Anonym hat gesagt…

GÜNAYDIN CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

burcunokta hat gesagt…

S.a kardeşim Aşure günün mübarek ve bereketli olsun Rabbim bütün Dualarımızı kabul etsin,Amin sevgilerimle.

hunerlieller hat gesagt…

selam canım.elmalı tariflere bayılırım.elmanın çook oldugu bu zamanda bu tarifi mutlaka denemeliyim.ellerine saglık arkadaşımmm.nefis görünüyor..sevgilerimle.

Betül hat gesagt…

Süper görünüyor Öznur'cuğum, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

akasyakokusu hat gesagt…

canım bacım..bu nee..enfes bişey buu gördüğüm şey:)
hemde elmalı pudingli.benim büyük oğlan görse hepsini ağzını bir kerede açar hüp diye yutar:)
eline sağlık canım benim..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

Ne hoş bir görüntü...
Ellerine sağlık.
Elmaya bayılan eşim için en kısa zamanda denemeliyim

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

çok ilginç, puding fırında 50 dk daha piştikten sonra çok katılaşmıyor mu. Elmalı pastalara bayılırım bunu da denemek istiyorum. Sevgilerimle

hazalca hat gesagt…

ne kadar hoş bir lezzet olmuş.eline sağlık,harika görünüyor.

sanong hat gesagt…

merhaba canim uzun bir aradan sonra gelebildim ama hastalik olunca insanin gözü birsey görmüyor zun zamandir rahatsizdim tahliller sonucunda heran kalp krizi gecirebilirsin dediler korkudan gecirmeyeceksemde gecirttiler simdi daha iyiyim canim elmali pastan nefis gözüküyor bende yapiyorum bu pastayi ama elmalari bütün koyuyorum birdahaki sefere bende dograyacagim saglikli mtlu güzel günler diliyorum sevgiler

disal hat gesagt…

oovvvv çiçeğim harika görünüyor...

içli içli ...çok lezzetli görünüyor...

öpüyorum seni..

sevimin sayfasi hat gesagt…

elmali pasta harika olmus, zaten elmali pastalari cok severim...
ellerine saglik canim

Aynur hat gesagt…

evet bol bu ara elma hatta bende de yenilmeyenler var bende mi yapsam :)

yalniz o dilim elmanin yanindaki meyve ne acaba ya da kuruyemis diyebilirmiyiz ?

eline saglik

selamlar

KARDELEN hat gesagt…

harika olmuş bayılırım elmalı lezzetlere ellerine sağlık canım..

Lezizsofralar hat gesagt…

Pudinkli ne kadar farkli olmus ama eminim nefistirde ellerine saglik canim,sevgiler...

eldivenlerim hat gesagt…

günaydınlar:) pudingli denememiştim hiç, tuttum bu tarifi;) nefis gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

canim ellerine saglik
puddinglide daha bir degisik olmus sanki bir dilimi aldim ben sevgiler hayirli cumalar öptüm

yesildomates hat gesagt…

arkadaşım yine döktürmüşsün...maşallah demeden geçemiyeceğim...:))
ellerine sağlık..
görüntü süper ..
eminim tadıda bir okadar güzeldir..
öpüyourum..
iyi hafta sonları diliyorum...

papatya68 hat gesagt…

Hobidünyam woman forum yemek etkinliği #3 kurabiye ye

http://hobidunyam.womanforum.net


edaca30 ve papatya68 in birlikte hazırladığı;
hobidünyam womanforum için hazırladığımız yemek etkinliğimizin "3."sü olan" kurabiye ye" etkinliğine sizleri de bekliyoruz.
10 ocak 2009 dan 30 ocak 2009 a kadar sürecek olan etkinliğimizde sizleri ev sahibesi olarak ben (papatya68) ağırlamak istiyorum sizler kurabiyeleri yapın gelin birlikte paylaşalım.
yapmanız gereken şey o güzel ellerinizle yaptığınız muhteşem kurabiyelerinizi bloğunuzda yayınlayıp benim bloğuma yorum bırakarak hazır olduğunu bildirmeniz sonra ben bloğunuza gelip kopyalayıp kendi bloğuma ve hobidünyam womanforuma ekleyip yayınlayacağım artık hepimizin zengin bir kurabiye arşivimiz olacak ne güzel bir paylaşım değilmi?haydi herkes kurabiyelerini yapıp gelsin çaylar da benden lezzet paylaşımı için bekliyoruuuuuuuuz.
Eda & Aynur

Not: blog sahibi olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com) adresime yaptığınız leziz kurabiyelerinizi resmiyle birlikte isminizi de yazıp yollayın bizde yayınlayalım lezzetli paylaşımlarda buluşalım bekliyoruuuuuuuz

hdidem95 hat gesagt…

ellerine sağlık canım bayılırım elmalı tatlara nefis görünüyor sevgiler

Deniz Bacın hat gesagt…

Canım bacım,nasılsın,görüşemedik uzun bir süredir.Kayseri her kış gibi soğuk,karlı ve yine soğuk.Kış geç geldi ama tam geldi.Enfes olmuş elmalı pasta ,ellerine sağlık.Bana da beklerim,sevgiler,selamlar memleketinden...

şirinem hat gesagt…

ellerine sağlık arkadaşım elma zaten herkesin çok severek yediği bir meyva olduğu için pastanında aynı zevkle yeneceğine inanıyorum görüntüsü bile imrendiriyor başarılar

Mutfak Havlusu hat gesagt…

nefis değişik güzel bence,ellerine sağlık.

defneylebirlikte hat gesagt…

mmmm mmm ellerine sağlık.nefis bir pasta olmuş canım..ben de bir dilim aldım..

tadınadoyamadım-dilek hat gesagt…

Çooook beğendimmm
Ellerine sağlık

mutlu huzurlu haftalar

özgülün tarifleri hat gesagt…

Oznurcugum elmali pastan nefis olmus canim ellerine saglik meyveli pasta ve tatlilara cok seviyorum meyvelerin verdigi aroma nefis bir lezzet katiyor .
sizlere afiyetbal seker olsun.
sevgiler.

Sevil Altunel hat gesagt…

canım bu tarif çok ilgimi çekti puding pişerken akmadımı? çok merak ettim.görüntü muhteşem ellerin dert görmesin..sevgiler..

Anonym hat gesagt…

ELİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM ÇOK TŞK EDERİM DÜNDE SENİN BLOGUNA GELDİM AMA ALMAYI BECEREMEDİM BUGÜN HALELTİM TEKRAR BEKLERİM CANIM
HOŞÇA KALIN..

www.fzehra.blogcu.com

sevil hat gesagt…

Merhabalar arkadaşım ;
http://birdemliksohbet.com olarak 34. ev sahibemize Zehracıma olan desteginizden ötürü tşk etmeye geldim . bundan böyele porselen demlikçay saatinde yayınlanan tüm tarifleri http://birdemliksohbet.com sitesinde bulabilirsiniz
Sevgilerimle sevil

melisa hat gesagt…

CANIMCIM ALDIM TARİFİNİ TEŞEKKÜRLER

splendid hat gesagt…

You these things, I have read twice, for me, this is a relatively rare phenomenon!
handmade jewelry

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin