Samstag, 21. Februar 2009

BADEMLI AY KURABIYESI (MANDELHÖRNCHEN)

Sevgili Seval'in ev sahipligini yaptigi mini tatlar etkinligine bende Alman firinlarinda satilan ve sevilelerek yenilen marzipanli ay kurabiyesiyle katiliyorum. Seval'cigime kolayliklar diliyorum.

200 gr marzipan(badem ezmesi)
100 gr file badem
2 yumurta
2 yemek kasigi süt
100 gr pudra sekeri
100 gr cekilmis badem
2 cay kasigi limon suyu
100 gr küvertür.sütlü veya bitter

Marzipana bir yumurtanin beyazi cekilmis badem ezmesi,limon suyu, pudra sekeri ,süt ilave edilir ve malzemeler marzipana iyice yedirilir hamur kivamini alinca 10 dakika dinlendirilir.
Marzipandan kücük parca alinir,ay sekli verilir ve yumurtanin beyazina batirdikdan sonra file bademe bulanir ve yagli kagit serili firin tepsisine dizilir.175 derece firinda yaklasik 10 dakika pisirlir.Küvetürü benmari usülü eritilir,ay kurabiylerinin iki uc tarafi cikilotaya batirilir,firinin izgara telinin üzerine alinir.Cikilotalar donunca servise hazirdir.




Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

Yanına bir fincan kahveyle ne güzel yenir bu kurabiyelerrr:))
Enfes görünüyor ablacım,ellerine sağlık:)

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmmmmmmm harika olmuş canım ellerine sağlık...öpüyorum iyi haftalar...

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

Canim benim oglanlar cok seviyor arada alirim firindan kendim hic yapmadim ama ellerine saglik güzel bir hafta dilerim

NİLÜFER hat gesagt…

eline sağlık canım çay ya da kahveyle süper olur

atesböcegi hat gesagt…

Enfes olmus. Cok zarif duruyorlar. Gel beni ye diyor ordan hatta biri. Kahveyle süper olur. Ellerine saglik canim. Sevgiler

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Canım, burada kar yağıyor bu sabah.. Senin kurabiyelerin ve bir fincan çay olsa da pencerenin kenarında karı seyredip keyif yapsam keşke :) Ellerine sağlık Öznur'cum..

Feyza Fidan hat gesagt…

Öznurcum yine harika bir tarif vermişsin,görüntüsü bizim ay çöreklerini andırıyor ama tadı çok farklıdır eminim..Ellerine sağlık.
Çok öpüyorum seni..

misketlimonu hat gesagt…

İçi badem, dışı badem. Benim de en sevdiğim şeylerden biridir. Ama burada marzipan yok nasıl yapacağız marzipan olmadan? Çok güzeller, Baharçiçeğim ellerine sağlık.

Sevil Altunel hat gesagt…

mmm ben bunu bir yerde yemiştim ama tarifini alamamıştım.çok teşekkürler arkadaşım.hem sunum hemde görünüm olarak harika olmuş.ellerin dert görmesin.sevgilerimle..

Yaren hat gesagt…

Cok harika görünüyor,ellerine saglk ablacim.Marzipanli süper olur cok severim marzipanli tatlilari.Afiyetler olsun.Etkinlik icin güzel bir secim yapmisin canim.Sevgiyle kal:)

TAZENANE hat gesagt…

Ne kadar güzel görünüyorlar.
Ellerine sağlık.
Ben 1 tane alıyım ama bana yetmez.
Sevgiler........

nino hat gesagt…

canim ellerine saglik pek guzeller

disal hat gesagt…

evet canım yaaa...daha dün belli oldu...yine tayin ..biz kaşındık tabii....istemiştik çıktı...

aynen senin dediğin gibi eşyaların civatası tutmayacak....:)

kuabiyelerin nefis omuşlar..hazır gibi görünüyorlar..ellerine sağlık canımsın...

dilek hat gesagt…

eline sağlık ,bademi çok severim ,çok nefis görünüyor ,sevgiler

ebrulitatlar hat gesagt…

Kurabiyeler çok nefis görünüyorlar Öznur'cum. Çayımın yanına aldım bir tane. Ellerine sağlık. Sevgiler canım, öperim..

şirinem hat gesagt…

ellerine sağlık canım ne güzel olmuş :)

karakazandan hat gesagt…

Harika olmus eline saglik canim.Ilk firsatta deneyecegim,ayyy cok severim mademli tarifleri;)

Sevgilerimle;serap.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin