Dienstag, 24. Februar 2009

YE 42# BAHARATLI TARIFLER ETKINLIGI KURU PATLICAN DOLMASI


Sevgili Hale'nin ev sahipligini yaptigi etkinligin konusu baharatli tarifler.Türk yemekleri baharatsiz olmaz bazi yemeklerimizde baharati cok kullaniriz bunlardan biride dolmalar.Bende baharati bol oldugu icin kuru patlican dolmasini sectim etkinlik icin.Hale'ye kolayliklar dilerim.

15 adet kuru patlican
2 bardak pirinc
2 adet orta büyüklükte sogan
1 cay bardagi siviyag
yarim yemek kasigi domates salcasi
yarim yemek kasigi biber salcasi
kuru nane,karabiber,pul biber,kirmizi biber,kimyon,kekik,tuz
1 kahve kasigi nar eksisi
sosu icin
bir yemek kasigi domataes salcasi
1 cay bardagi siviyag,2 bardak sicak su
Patlicanlarin ici yikanir , biraz diri kalacak sekilde haslanir,suyu süzdürürülür.
Yikanmis pirinclere soganlar rendelenir,salcasi baharatlari nar eksisi,ve siviyagi eklenerek karistirilir.Harctan patlicanlarin yarisina kadar kasikla konur,fazla konursa ici diri kalabilir ve patlicandan tasabilir.Tencereye patlicanlarin acik kismi birbirine dogru kapatilir,salcasi siviyagi ve üzerini kapatacak kadar sicak suyu karisririlip patlicanlarin üzerine dökülür.Kisik ateste patlicanlar yumusayincaya kadar pisirilir.yanina yogurtlu sos veya cacik cok yakisiyor.

Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

Bu dolmanın görüntüsüne bayılsamda hiç yemedim nedense:)
Ellerine sağlık ablacıım!:)

defneylebirlikte hat gesagt…

çok severim çok.daha dün yapmıştım ben de ve tadı hala damağımda.ellerine sağlık..

yesildomates hat gesagt…

antepli arkadaşım çok yapardı..ilk defa onda tattım.ama malesef burdan gittiler ..şimdi bu güzel lezzeti nasıl yiyeceğimi düşünüyorum..
bak şimdi sende görünce canım çekti..:)
arkadaşım ellerine sağlık..baharatlı baharatlı nede güzel yenirdi şimdi..:))
öpüyorum

filiz hat gesagt…

selam ne severim kuru patlıcan dolmasını annem her sene kurutur banada ayırır gidince pişirir sağ olsun benimki onunki kadar güzel olmuyor şimdi canım çekti bi koşu 5 saat yolculuk edip de yesem gelsemmi ne dersin : )sevgiler hemşerim.

Anonym hat gesagt…

AYYY ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR AMA BEN HİÇ YAPMADIM TARİFİ ALDIM HEMEN YAPAYIM BU ARADA NASILSIN ARKADAŞIM EPEYDİR YORUMSUZ KALDIK....
ohhbe.blogcu.com

KARDELEN hat gesagt…

bayılırım ellerine sağlık canım mutlaka deniyeceğim...

derya hat gesagt…

Canım ellerine sağlık harika olmuş bende çok severim patlıcan ve kabak
kuru olarak dolmada kocaman sevgiler...

derya hat gesagt…

Canım ellerine sağlık harika olmuş bende çok severim patlıcan ve kabak
kuru olarak dolmada kocaman sevgiler...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

bayılırım kuru patlıcana :) ne zamandır da yapmamıştım. ne hoş oldu aklıma geldiği...
ellerine sağlık canım

YASAMİNKİYİSİNDAN hat gesagt…

BAYILIRIM BU DOLMAYA ELLERİNE SAĞLIK NEFİS BİR GÖRÜNTÜ.SEVGİLER CANIM

disal hat gesagt…

canım benim...canım istedi..çok canlı ve harika görünüyor..

ellerine sağlık ...

öpüyorum seni..

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Nefis bir lezzet, ellerine sağlık.. Ben de ilk defa geçen ay annemde yemiştim kuru patlıcan dolmasını, çok da sevdim.. Afiyet olsun Öznur'cum..

Aynur hat gesagt…

Sizi ikinci el blogumuza bekliyoruz....

http://ikincielherseyburada.blogspot.com/

leydielif hat gesagt…

Nasılda lezzetli görünüyorlar bende çok severim kuru dolmasını uzun zamandır yapmıyordum ama bu görüntüden sonra en kısa zamanda yaparım artık ellerinize sağlık sevgilerimle...

hunerlieller hat gesagt…

çok severim kuru patlıcan dolmasını..zaten dolmayı lezzetli yapan bence baharatları..ellerine saglık canım..sevgiler.

zehra hat gesagt…

bende bu gun bundan yaptım malum ınsanın esı anteplı olunca evde sık sık ıstenıyor dolma :)

hazalca hat gesagt…

ben aslında severim bu dolmayı ama nedense bir cesaret edip yapamadım.ama senin tarifinle artık güvenle yapabilirim.eline sağlık

mavianne hat gesagt…

ayyy ne nefis olmuştur kim bilir
çok severim
ellerine sağlık

zerrin - misss hat gesagt…

off bayılırım.. en sevdiğim yemeklerden biridir.

Hayatım ellerine sağlık

MUTFAKISTAN hat gesagt…

dolma super olmus canim
cok severim ellerine saglik
sevgilerr

şirinem hat gesagt…

oh ya bak şimdi bayılırım kuru patlıcan dolmasına ellerine sağlık canım bu saatte yapasım geldi :)

şirinem hat gesagt…

oh ya bak şimdi bayılırım kuru patlıcan dolmasına ellerine sağlık canım bu saatte yapasım geldi :)

şirinem hat gesagt…

oh ya bak şimdi bayılırım kuru patlıcan dolmasına ellerine sağlık canım bu saatte yapasım geldi :)

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK GÜZEL ARKADAŞIM...

Sevil Altunel hat gesagt…

canım dolmalar nefis olmuş ellerine sağlık.sevgiler..

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Canım,
Ellerine sağlık,kuru patlıcan dolması nefis görünüyor.
Bizde bu dolmayı içinin hiç bir baharatını ihmal etmeden ekleyen annem yapıyor.
Antepli kiracısından öğrendiği gibi yaptığı için,bol baharatlı ve acılı oluyor.

birsence hat gesagt…

ayyy vallahi canım çok istedi...bunu bana yapmayacaktın:))) ellerine sağlık birtanem...öpüyorum tatlımmm

melisa hat gesagt…

harika görünüyor çokta severim inanki
elerine sağlık

Sıdıka KARAKAYA hat gesagt…

erhabalar artık blog takipçinizin. blogunuzu begenerek takip ediyorum.. sizide beklerim bloğuma

nefis görünüyorlar bayıldım...çok severim patlıcan dolmasını : ))

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

ooof o kadar severizki anlatamam hele yanında kuru biber de doldurursam Gamse üç öüğün yer. Sevgilerimle

atesböcegi hat gesagt…

ellerine saglik canim, enfes görünüyor sunumda süper...
güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum canim. sevgiler

hayatcemresi hat gesagt…

ellerine sağlık arkadaşım,kuru dolmayı bende çok severim,sevgiler...

Leyla Poyraz hat gesagt…

Nefis görünüyor...
ellerine sağlık canım..Sevgiler..

meliha hat gesagt…

Bu kuru patlıcan dolmasını yemek hiç nasip olmadı.inşallah en kısa sürede yapacağım.şöylle uzanıp alıyorum bir tane
ellerine sağlık canım
kocaman sevgiler

pel!n hat gesagt…

Off çok severim,anneme yaptırmalıyım en kısa zamanda ...
Ellerine sağlık...

Sevgiler..

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bende geçen gün ilk kez yaptım nefis oldu. Bundan sonra sıklıkla yapmaya karar verdim...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

yukivehobileri hat gesagt…

canım çok severim bilirim kurutulmuş patlican dolmasının lezzetini harika ellerine sağlık

anka hat gesagt…

off nar ekşiliii süperrr.bayılırım.ellerinize sağlık.sevgiler..

mehbup hat gesagt…

Kuru patlıcan dolması eşim çok sever,güzel görünüyor,elinize sağlık..kışın bayağı iyi oluyor..kurutulmuş yiyecekler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin