Montag, 9. März 2009

IRMIK HELVASI

Hepinizin gecmis mevlid kandilini kutlar, yapmis oldugunuz dualarinizin ibadetlerinizin kabul olmasini dilerim.
Dün kandil dolayisiyla bende irmik helvasi yaptim, bu sefer irmik helvasina un kattim daha kivamli oldu. Rabbim nice kandillere huzur bereket saglik icinde nasip etsin.
Irmik helvasini p.d.c.s.etlkinligi evsahibesi Sevilcigime gönderiyorum.

2 bardak irmik
1 bardak un
2 bardak süt
1 bardak su
2.5 bardak seker
200 gr tereyag,yarim cay bardagi siviyag
ici icin dolmalik fistik
Tencereye tereyag siviyag ve fistik eklenir,fistiklar hafif kavrulur.Irmikle un ilave edilir,devamli kasikla kavrulur rengi degisip koku verene kadar yaklasik 15,20 dakika kadar.Sekerle su, süt hafif isitilir,tencere ocaktan alinir ve üzerine süt yavas yavas eklenir.Hafif tasma olacaktir onun icin helvayi yapacaginiz tencere derin olursa tasma tencerenin icinde kalir.Ocaga alinan tencere sütü cekinceye kadar hizlica karistirilir ve ocaktan alinir tencerenin kapagi kapatilip helva dinlendirilir. Helva Istenilen kaliplarla veya kasikla sekillendirilir,servis ederken tarcin sevenler ekleyebilir.

Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

Seninde kandilin mübarek olsun ablacık:)
Helvada ye beni diyor hani:)
Ellerine sağlık..

Lezizsofralar,Seval hat gesagt…

canim seninde gecmis kandilin mübarek olsun,irmik helvasi nefis tek kelime ile hafifligiyle benimde gözdem...

Sevgiler canim..

aslı kaya hat gesagt…

ellerine sağlık cnm.Seninde kandilin mübarek olsun.Sevgiler...

sevincceden hat gesagt…

Ellerine sağlık canım yayınladım tarifini teşekkür ediyorum yinede katıldınya sağolasın.Geçmiş kandilinide ayrıca tebrik ediyorum.Sevgiyle...

Örgü Dünyası hat gesagt…

Elinize sağlık İrmik Helvasını Çok Severek Yerim.Kandil Dolayısıyla Çok Güzel Olur.Geçmiş Kandiliniz Mübarek Olsun

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Mmmm, bayılırımmmm.. Ellerine sağlık Öznur'cum..

Öznur hat gesagt…

Bende geçmiş kandilini kutlarım canın. İrmik helvanda çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık.

Sıdıka... hat gesagt…

Seninde kandilin mübarek olsun canım...Helvada harika görünüyor.Ellerine sağlık.Allah kabul etsin....
Sevgiler

hunerlieller hat gesagt…

irmik helvası nefis görünüyor.ellerine saglık arkadaşım..sevgiler...

MAVİANNE hat gesagt…

kandilin mübarek olsun canım

helca süğper görünüyor

ellerine sağlık

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

ELLERİNE SAĞLIK BAHAR ÇİÇEĞİ SENİNDE KANDİLİN MÜBAREK OLSUN RABBİM DUALARIMIZI KABUL BUYURSUN...

zehra hat gesagt…

ellerıne saglık cok guzel gorunuyor

Yaren hat gesagt…

Seninde gecmis kandilin kutlu olsun ablacim, herseyin hayirlisi olsun. Irmik helvanda cok nefis görünüyor,ellerine saglik canim.Sevgiyle kal.

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

çoktandır yapmadım irmik helvası. Genelde un helvası yaparım ama şöyle fıstıklı tereyağda kavrulmuş bir irmik helvası süper olurdu. Ellerine sağlık

Sevil Altunel hat gesagt…

canım çok değişik ve şık bir sunum olmuş.ellerine sağlık.sevgiler..

peynir hösmelimi hat gesagt…

Helva harika ALLAH kabul etsin.
Sevgilerle.

Betül hat gesagt…

Bayılırım ben de sıcakken. Çok şık görünüyor, ellerine sağlık Öznur'cuğum.

Sevgilerimle.

akasyakokusu hat gesagt…

Bahar çiçeğim canım bacım...Ne güzel koktu buralar...Bende epeydir yapmadım...Önce payımı sonrada o kiraz şekerlerini yiyorum..
Hep seçerimde evdekilerde kızar bana:)))
Çok çok öptüm unutmadan sen gel o evin en güzel katını veririm sana..

defneylebirlikte hat gesagt…

CANIM BENİM GEÇMİŞ KANDİLİN MÜBAREK OLSUN.İRMİK HELVASI MİS GİBİ KOKTU BANA TAAA TARBZONLARA.ELLERİNE SAĞLIK...SICACIK SEVGİLEİMİ YOLLUYORUM BEN DE SANA BACIMMM.

Tarif Bahçesi hat gesagt…

Merhaba canım, ellerine sağlık helva harika olmuş. Miss gibi kokusu geliyor :) Kendine iyi bak, sevgiler Nesrin

tadınadoyamadım-dilek hat gesagt…

helvaya hiç bir zaman hayır diyemem:)sunum da çok şık olmuş.Ellerine sağlık

sevgiyle kal

hazalca hat gesagt…

eline sağlık arkadaşım nefis görünüyor.tariflerin güzel ama süslemen ve sunumun çok daha güzel.sevgiler

yemekelisleri hat gesagt…

Etkinliğime buyurun
Gönderen :http://yemekelisleri.blogcu.com/
41. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
20 NİSAN 2009 - 4 MAYIS 2009
TARİHLERİ ARASINDA
http://yemekelisleri.blogcu.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 41.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin