Freitag, 27. März 2009

YE# 43 EKMEK ETKINLIGI CAVDAR EKMEGI

Kahranmaras'in Göksun ilcesinde helikopteri düsen sayin Muhsin Yazicioglun'a ve arkadaslarina Allahtan rahmet yakinlarina sabirlar diliyorum.Bu yaz tatilinde ailesiyle birlikte bizim kaldigimiz otelde kalmislardi.Beraber resimler cekildik sohbetler etmistik.Cok mütevazi sakin sade bir insandi.. Bedirhan Gökce'nin oteldeki programinda Annem siirini cok duygulanarak dinlemisti. 25 sene önce yazdigi (Üsüyorum) siiri sanki kendisi icin yazmisti BETON COK SOGUK ÜSÜYORUM::::

Mekanin cennet olsun onun ve arkadaslarinin......


CAVDARLI CEKIRDEKLI YULAFLI EKMEK




Bu ayki etkinligine ev sahipligi yapan sevgili Saliha güzel bir secim yapmis,cesitli degisik ekmek tarifleri görecegiz katilan arkadaslardan.Salihaya kolayliklar dileyerek tarifimi gönderiyorum.

1 kg cavdar unu
1 paket maya
1 kahve kasigi tuz
750 ml ilik su
1 bardak aycekirdegi ici
1 cay bardagi yulaf ezmesi

Ilik su bir kaba alinir,icine maya ve tuz ilave edilir suyla eritilir.Cavdar unu elenerek eklenir ve yogrulur, icine aycekirdegi ici eklendikten sonra cok az yogrulur. Yumusak bir hamur elde edilir.Hamur 30 dakika kadar mayalandirilir. yaglanmis kalibin ic kenarlarina aycekirdegi serpilir.Hamur oldukca yumusak oldugu icin eller unlanir hamurdan büyükce parca alinir ve kaliba yerlestirilir.Elle hamur esit sekilde yayilir,üzerine fircayla ilik su sürülür.Üstüne kapatacak sekilde yulaf ezmesi ve aycekirdegi ici serpilir.Kalipta ekmek hamuru 15 dakika daha bekletilir,isitlimis 200 derece firinda icini cekinceye kadar pisirilir.





hamurdan kücük ekmekciklerde yaptim kahvalti icin.

Kommentare:

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurum sabah sabah bu lezzetli ve sağlıklı ekmeklerle ne güzel kahvaltı yapardım malzemesi bol çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık canım çok öpüyorum sevgiler

Nuray bacısına hat gesagt…

Canım benim..İçten merhaba diyemiyorum..
Dün akşam yemeğinde sofradaydık acı haberi son umudumuzla öğrendiğimizde..
Boşu boşuna geçen 2,5 gün..Hava şartlarının zorluğuna rağmen arama çalışmaları..Her ne kadar tvde zaman geçirdiler vakit kaybettiler densede..Allah c.c.nin takdiri ilahisine engel olamıyoruz..Rahmetlilerin hepsinin ailesinin sevenlerinin milletimizin başı saolsun..
Mekanları cennet olsun amin..
ekmeğin kokusuda buralara geldi elceğizlerine sağlık bacım...sen yağmur istemişsin ammaaa buranın yağmuru çağmur gibi..sen karın keyfini sür bembeyaz en azından temizdirde..
çok öptüm canım bacım..

atesböcegi hat gesagt…

Ayyy... tüylerim diken diken oldu "BETON COK SOGUK ÜSÜYORUM" yazisini okuyunca. Garibanlar üsüyerek ruhlarini teslim ettiler. ALLAH mekanlarini cennet etsin.

Ekmegin harika. Sanki firindan almis gibi. Daha bile güzel cünkü katkisiz. Ellerin dert görmesin canim benim. Güzel bir hafta sonu dilyiorum.

derya hat gesagt…

Öznurcum harika olmuş ekmek misss gibi koktu valla ellerine sağlık,mutlu hafta sonları,kocaman sevgiler...

defneylebirlikte hat gesagt…

of of offff bu ne harika bir ekmektir.mmmmmmmmm misler gibi.eline sağlık canım.

birdutmasali hat gesagt…

SEVGİLİ ÖZNUR, HER BİR SÖZÜNE CANI YÜREKTEN KATILIYORUM. PEK ÇOK KONU GİBİ BU VEFATLARDA KAÇ GÜNDÜR YÜZÜMÜZÜ DÜŞÜRDÜ. ALLAH İYİ YAZILAR GÜZEL KADERLER YAZMIŞ OLSUN HEPİMİZE İNŞ. ALLAHTAN RAHMET DİLİYORUM.

,EKMEĞİN İSE ENFES OLMUŞ. BENDE ÇEKİRDEKLİ YAPAR VE ÇOK SEVERİM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYETLER OLSUN.
SALİHAYA VE SANA ÇOK SEVGİLER.

yesildomates hat gesagt…

canım gerçekten çok acı bir olay sonucu öldüler..allhatan rahmet diliyoruz.. ailelerinede sabır dilerim..

ekmeklerde miss gibi görünüyo..
ellerine sağlık..
öpüyorum...

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Bende haberlerde görünce çok üzüldüm ailesine sabırlar versin mekanları cennet olsun...
Ekmeğinde harika olmuş ellerine sağlık...
Sevgiler...

feray hat gesagt…

Öznur cum ekmeğin çok güzel olmuş ellerine sağlık. Bayılırım çavdarlı ekmeğe.
Diğer olay beni mahvetti hele ki o muhabirin konuşmalarından sonra garibim kendini bile bile off düşünmek bile kahrediyor beni.
Huzur içinde yatsınlar..

yildiz hat gesagt…

Ölüm nerede ve nasil gelecegi belli olmuyor iste,Allah´tan Rahmet diliyorum ben de.
Ekmek cok nefis gözüküyor,ellerine saglik canim.

karamel mutfak hat gesagt…

ohhh misler gibi de kokar şimdi ellerine salık canım.

ebrulitatlar hat gesagt…

Öznur'cum ekmeğin çok güzel olmuş canım benim. Ellerine sağlık. Bende bu olaya çok üzüldüm. Allah rahmet eylesin. Geride kalanlara sabır versin. Sevgiler..

Seval hat gesagt…

Canim bizler hic birini tanimadigimiz halde cok cok üzüldük tvnin basindan hic ayrilmadik heran hayirli bir haber gelecek diye ama takdiri ilahi kaderin önüne gecilmiyor hic bir zaman,yinede böyle aci bir sekilde ölmelerine daha bir üzülüyorum Rabbim ölümün bile hayirlisini versin,Allah Rahmet eylesin hepsini yakinlarina sabirlar versin...

Ekmek nefis olmus sicacik dilimleyip yiyeceksin firindan ciki cikmaz,ellerine saglik canim.

sevgilerimi gönderiyorum...

Feyza Fidan hat gesagt…

Öznur'cum dediğin gibi çok erdemli, efendi bir insanmış, Allah rahmet etsin inşallah.Günlerdir etkisindeyim inan. Hele muhabirin yardım isteyen sesi kulaklarımdan hiç gitmiyor.

Sevil Altunel hat gesagt…

canım ekmek harika görünüyor.hem sağlıklı hem lezzetli olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimle..

Papatya Prenses hat gesagt…

Ahhh o güzel insanlar,güzel atlara binip gittiler:(
Rabbim geride kalanlara sabır versin:'(


*

Ekmeklerde nefis görünüyor ablacım,ellerine sağlık.....

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

Ellerine sağlık canım.
Ekmeklerin harika olmuş.
Sevgiler...

yemekelisleri hat gesagt…

tesekkür ederim gene beklerim

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin