Montag, 18. Mai 2009

PORTAKALLI KEK VE ETKINLIK


Yeni bir haftaya baslarken hepinize saglikli neseli bereketli huzur dolu bir hafta gecirmenizi dilerim.
Gecen hafta yine cok yogun gecti,Türkiyeden kardesim geldi, hem is hemde Hollanda'daki dügün icin gelmisti.Bir kac gün sonra onu yolcu ettik belediyenin dernekler icin düzenledigi iki gün süren seminere katildik esimle beraber.Günler sonra ancak bloguma giriyorum ve hemen tarifimi veriyorum.
Annelere özel tarifler etkinliginin ev sahibesi sevgili Özleme gönderiyorum,etkinlik icin daha güzel pasta yapmak isterdim ama bu yogunlukta ancak bu pastayi kabul etsin sevgili annelerimiz.Onlar hersiyin en iyisine layik .

Kisin portakalin bol oldugu zaman yapmistim pastayi,yine yayinlanacaklar arasinda sirasini bekleyip duruyordu .Piserken portakalin mis gibi aromasi bütün muftaga yayildi,kek piserken benim cayim cokdan demlenmisti bile,disarda yagan kar esliginde cayla kek afiyetle yenildi..

4 yumurta
1 bardak siviyag
1 paket vanilya sekeri
1 bardak seker
1 bardak portakal suyu
2 portakal rendesi
1 paket kabarma tozu,
2 veya 2,5 bardak un
üzeri icin
200 gr pudra sekeri
yarim cay bardagi portakal suyu veya limon suyu

Seker yumurta cirpilir,,siviyag,vanilya sekeri portakal suyuda ilave edilir cirpilmaya devam edilir portakalin rendesi , kabartma tozu ve un eklendikten sonra kasikla iyice karisririlir.Yaglanmis pasta kalibina hamur esit sekilde yayilir,180 derece firinda pisirlir.Pudra sekerine portakal suyu ilave edilir ve iyice cirpilir,ilik kekin üzerine pudra sekeri sosu dökülür.

Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

Enfes görünüyor bu mis kokulu kek!

Ellerine sağlık ablacım,

Hayırlı,huzurlu bir hafta diliyorum..

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Baharçiçeğim bayılırım portakalın o kendine has aromasına..
Kek süper görünüyor, süslemesi de harika olmuş.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler...
aslı

TAZE NANE hat gesagt…

Ne kadar güzel bir görüntüsü var.
Sevgiler.

birdutmasali hat gesagt…

ahh ne güzel ne güzelll..
ama ben yiyemiyorum :(

şehnaz hat gesagt…

canım ellerine sağlık.harika bir görüntü.eminim lezzetide muhteşemdir.sevgiler.kekcafe

zehra hat gesagt…

cok guzel gorunuyor ellerıne saglık
portakal bu kadar guzel gorunurmu ya
nasıl guzel suslemıssın

yeşim hat gesagt…

nefis bir görüntü

ellerine sağlık
sevgiler

yildiz hat gesagt…

Portakalin dilimlenmis halini yemek
istedim bir an,kekin tadina diyecek
yok zaten.
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler...

derya hat gesagt…

Öznurcum missss gibi portakal kokusu
na geldim.Ellerine sağlık harika olmuş kucak dolusu sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Bayılırım portakallı keklere muhteşem olmuş canımcım ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler

defneylebirlikte hat gesagt…

dışarda kar yanında çay ve kek.e daha ne olsun..süper..ellerine sağlık öznurcuğum...

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim ellerine saglik, pastan cok güzel omus, annelere afiyet olsun, bu yogunlugunda yinede emek vermis yapmissin ya, emeklerine saglik, sevgiler....

ebrulitatlar hat gesagt…

Çok güzel olmuş kekin. Mis gibide kokmuştur. Ellerine sağlık Öznur'cum. Bloğunun 3.yaşınıda kutlarım. Sevgiler canım..

hunerlieller hat gesagt…

portakallı tarifleri her zaman çok sevmişimdir.bu kekte nefis görünüyor.ellerine saglık canım.sevgiler.

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

Birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz bayramımız tüm milletimize hayırlı olsun…

feray hat gesagt…

Portakalın son günlerinde hemen denemem lazım ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

hazalca hat gesagt…

canım ya,ne güzel bir görüntü bu böyle.portakal da tadıyla kokusuyla herşeye yakışıyor değilmi?eline sağlık

Anonym hat gesagt…

gozun aydin canim kardesin gelmis...

kek super gorunuyor
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Mutfak Havlusu hat gesagt…

Kış seven biriyim bana kışı hatırlatan bir tat oldu ne güzel!
):
ellerine sağlık.

mutfaktaki zaman hat gesagt…

ellerine saglik canim hmmm bide portakalliii tam benlikk bir dilim aldimm kactimmm...
sevgilerr

Melek* hat gesagt…

canım enfes gözüküyor ellerine sağlık iyi geceler

Ayseden hat gesagt…

Ellerine sağlık canım...

Kevser hat gesagt…

Selam,
valla minikle ugrasmak nasil gidiyor diye sormussun, sen tabii ki simdi iyisin, büyütmüssün cocuklari cekilmissin kösene, bizler de iyiyiz, bebek olunca isler hic bitmez, sende bu tecrübeleri yasamissindir canim, ama onlarin bir tek gülüsü bile tüm yorgunlugu ve gerginligi unutturuyor insana.

Hmm, portakalli kekin nefis aromasi karsisinda kim durabilir ki, benimde en favori keklerimden biridir diyebilirim.

Nefis bir görüntü, ellerine saglik diyorum ve fazla uzatmadan kocaman öpüp hemen kaciyorum..hoscakal..

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

portakalın Kokusu , verdiği lezzetle yumaşacık puf puf kabaran bir kek olmuş ağzım sulandı Öznurcuğum ne güzel bir görüntü ellerine sağlık çok öpüyorum sevgiler canım

şirinem hat gesagt…

görüntüsü bile enfes ye beni diyor ellerine sağlık canım :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin