Montag, 8. Juni 2009

ELMALI IRMIK TATLISI


Irmik tatlisinin tarifini sevgili Serapsingin'den aldim..Yaz sicaklari icin serinletici hafif ve pratik bir tatli , artik favori tatlilarim arasinda.
Serapcigima tesekkür ederek tarifi birebir uyguladigim icin kopyalayarak yayinliyorum.
tarifi P:D:C:S:Etkinligine ev sahipligi yapan sevgili narinmutfak82 ye gönderiyorum

ELMALI İRMİK TATLISI
Malzemeler:
1kg.Süt
9Yemek kaşığı İrmik
11Yemek kaığı şeker

İç malzemesi:
3Rendelenmiş Elma
1/2Çay bardağı şeker
1Çay kaşığı tarçın

Üzeri için:
6Tane Bisküvi(robotta çekilmiş)
Biraz robotta çekilmiş ceviziçi

Yapılışı:
İlk olarak rendelenmiş elmalar,yarım çay bardağı şeker ve tarçın ocakta suyunu çekene dek pişirilir..
Bir tencereye irmik,şeker ve süt alınıp devamlı karıştırılarak koyulaşıncaya kadar pişirilir..
Islatılmış bir borcama veye kalıba tatlının yarısı dökülüp üzerine hazırlanan elmalı harç yayılır ve onun üzerinede tekrar tatlının kalanı dökülür..
Çekilmiş ceviziçi ve bisküvi karıştırılıp tatlının üzerine serpilir...soğuduktan sonra buzdolabına alınır..






Kommentare:

defneylebirlikte hat gesagt…

ben de 2 gün önce kuru incirlisini yaptım.sırasını bekliyor şimdili.senin irmik tatlısı ise tek kelime ile ye beniii diyor.ellerine sağlı öznurcuğumm.sıcacık kocaman sevgiler..

burcunokta hat gesagt…

Ben hiç elmalısını yapmadım, ilk fırsatta deniyecegim.canım tatlın çok nefis görünüyor, ellerine saglık.sevgilerimle.

derya hat gesagt…

Canımmm ellerine sağlık bencede çok hafif ve leziz bir tatlı sanırım hazır dilim benim için öpüyorum...

pembe tatlar hat gesagt…

Günaydın canım....

Ellerine sağlık harika bir sunum ve nefis bir lezzet:))

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Ellerine sağlık Öznur'cum, çok güzel süslemişsin.. Sevgiler..

hunerli hat gesagt…

yaz gününe uygun hafif bir tatlı olmuş.elinize saglık.sevgiler

şirinem hat gesagt…

şimdi deneyecem bu sıcaklarda harika gidecek bir tatlı olmuş serin serin yeriz ellerine sağlık canım

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Canım benim deneyip beğenmene çok sevindim:) muhteşem olmuş senin elindende ellerine sağlık..çook öpüyorum canımcım

zehra hat gesagt…

cok guzel gorunuyor ellerınıze saglık

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

SUNUMU ÇOK AMA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR..
SICAK YAZ GÜNLERİNDE HAFİS SÜTLÜ TATLILAR FAVORİM...
ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
SEVGİLER..
MELİKE..

Papatya Prenses hat gesagt…

Ablacım enfes bir sunum olmuş,ellerine emeklerine sağlık.

Tam yaz mevsimi için bir tatlı,hafif hafif..

mutfaktaki zaman hat gesagt…

goruntusu muhtesemm tadi kimbilir nasildirr...
serapcigima ve sana cokk tesekkur ederimm buguzel tarifi paylastiginiz icin ellerine saglik

hazalca hat gesagt…

tam yazlık bir tatlı olmuşve de kolay.fırında istemiyor.ne diyeyim tam benlik bir tarifmiş.eline sağlık

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcuğum tadını tahmın edebiliyorum bende bunun biraz değişiğini yapıyorum harika bir lezzet evdekiler sürekli istiyor yazın sıcaklarda çokta güzel oluyor dolaptan çıkartıp soğuk soğuk tüketmek ellerine sağlık çileklerde yakışmış görüntü süper sevgiler canım

cumartesi mutfağı hat gesagt…

ben arasına sadece kakaolu bisküvi koyarak yapıyorum ama bu çok değişik olmuş canım ellerine sağlık.

sevgiler,

tolunay

Melek* hat gesagt…

ne güzel sunmuşsun ellerine sağlık arkadaşım

gülizar hat gesagt…

Bahar ablacığım ellerine sağlık gerçekten yaz için çok ideal bir tatlı.Hayırlı cumalar...

atesböcegi hat gesagt…

irmik tatlisina bayilirim. gece tatli krizim girdimi üsenmeden hemen yaparim :) seninki ama harika elma ve tarcinlada bulusunca bu irmik ne güzel bir lezzet cikar ortaya. ellerine saglik canim benim kocaman öpüyorum

Hatice hat gesagt…

ellerine sağlık canım, hafif ve lezzetli bir yaz tatlısı olmuş...
güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Canım,
Ellerine sağlık,irmik tatlısı nefis görünüyor.
Bende kakaolusunu yapıyordum ama bu haliylede çok lezzetli görünüyor.
Sıcak yaz günlerinde serin serin çok rahat yenir.

akasyakokusu hat gesagt…

canım bacım serapında seninde elinize gönlünüze sağlık..tamda ağız tadımda olmuş sütlü tatlılar favorimdir..
ben daha mardindeyim..temmuz sonuna kadar bir ihtimalde ortası belkim..
oralara zaten gelirsen beklerim..hele duyarım yanımdan geçmişsin haber vermemişsin..kapına uğramam haberin ola..o parktada gezecem kulağını çınlatacam okmi...canım benim elizimi bırakıp az dolaşayım sonra telafi ederim kocaman öptüm..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin