Sonntag, 12. Juli 2009

FRENK ÜZÜMLÜ MUHALLEBI (JOHANNISBEERE)

YE# Serinletici ikramlar etkinligi

Sevgili Birsel'in ev sahipligini yaptigi serinletici ikramlar etkinligine gönderiyorum kendisine kolayliklar diliyorum


200 gr frenk üzümü
1 kilo süt
2 yenek kasigi un
2 yemek kasigi nisasta
2 paket vanilya sekeri
1 cay bardagi seker
1 yemek kasigi tereyag


Tencereyi ocaga koymadan suyla yikanir,dibine tutmamasi icin.
Tencereye sirasiyla un,nisasta,vanilya sekeri,seker, alinir ve karistirilir,kaynamaya yakin tereyagda ilave edilir kaynayinca ocaktan alinir.Eger topaklandiysa blenderdan gecirilir benimki topaklanmadi .Muhallebi' ye saplarindan ayrilmis yikanmis frenk üzümü ilave edilir,bir iki salkim dekor icin ayrilir.
Yapacaginiz kasede sudan gecirilir,frenk üzümülü muhallebiden kaselere paylastirilir,oda isisinda bekletildikten sonra buzdolabinda kivamii alincaya kadar 4, 5 saat bekletilir.
kaseyi tabaga ters cevirip ciklarilir,üzerine ve kenarina önceden ayrilan frenk üzümü konur,geriye afiyetle yemek kalir.


Kommentare:

Papatya Prenses hat gesagt…

sen de yabanmersinli muhallebi,ben de muffin:) Ne güzel abla kardeş bir örnek olduk:)

Nefis görünüyor bu muhallebili,olsa da serin serin yesem:)

Ellerine sağlık ablacım..

Aysultan... hat gesagt…

Harika görünüyor,tadını merak ettim.
Ellerinize sağlık...

birdutmasali hat gesagt…

seve seve alabilirim..
hemde memnuniyetle..
iyi haftalar canım.

pembe tatlar hat gesagt…

Bune şık bir sunum amannın bune güzellikk off offff...
Harikasın canım ellerine sağlık...

Sevil Altunel hat gesagt…

canım çok teşekkürler şimdi çok daha iyiyim.muhallebi nefis olmuş.sunumuna bayıldım.ellerin dert görmesin..sevgilerimle..

karamel mutfak hat gesagt…

yaban mersinini hiç denemdim en kısa zamanda alıp deniyecegim ellerine salk arkadaşım

DİDEM hat gesagt…

ÇOK LEZZETLİ DURUYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK ...SEVGİLERİMLE...YAZ İÇİN HARİKA...

meliha hat gesagt…

Yaaa nasıl güzel bir görünttüdür bu bayıldım insanın bir kaşık atası geliyo.
nefiss nefiss görünüyor.
ellerine sağlık canım
iyi haftalar

Eylem hat gesagt…

ellerine saglık.içim sernledi.

SOFRAOZLEMİ hat gesagt…

görüntü muhteşem duruyor. ellerine sağlık canım.

hunerlieller hat gesagt…

hımmm görüntü süper..tam yaza uygun bir tatlı..ellerine saglık canım..sizlere afiyet olsun.sevgilerle..

Anonym hat gesagt…

görüntü cok güzel ama sunu belirtem lazim. resimdeki malesef heidelbeer deyil Johanisbeer oluyur. sadece bildirmek istedim

akasyakokusu hat gesagt…

baharım çiçeğim öznur bacım...
tık tık evdeyim..mardindeyim hala..son günümüzü bekliyorum malum..
bazalar mobilyalar azda mutfakta kalanlarla beyaz eşyalar var daha..
çocuklar uyurken az bakayım dedim..
yabanmersinini yedim ama böyle cezbeden bi muhallebiyle ilk kez görüyorum..harikasın müthişsin bacım..
alıyorum payımı..öptüm kocaman..

hazalca hat gesagt…

görüntüsü bile serinletmeye yetiyor.eline sağlık.bana da ekrandan gönderirsin değilmi?türkiye tolculuğu ne zaman?sanırım yine kayseriye gelirsin

derya hat gesagt…

Öznurcum süper bir tatlı olmuş sunumda harika ellerine sağlık koca
man öpüyorum...

Tarif Bahçesi hat gesagt…

Merhabalar, puding süper olmuş canım. Serin serin iyi gider bu sıcaklarda.... Biliyormusun kısmet olursa Almanya'ya tekrar dönüyorum 1 ay sonra... Yani temelli... Türkiye defterini maalesef kapatmak zorunda kalıyorum.... Neyse, kendine iyi bak. Öptüm.

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

tam yazlık bir tatlı muhteşem olmuş ellerine sağlık canım öpüyorum..

Baharcicegi hat gesagt…

isimsiz ziyaretcim dikkatiniz icin tesekkür ederim,gece yayinladim bu postu demekki yanlis isim kullanmisim,ikiside birbirine cok yakin isimler oldugu icin öyle bir isim degisikli olmus.
tesekkürler hatirlattiginiz icin

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcuğum güzel temennilerin için çok teşekkürler canım ALLAH sizlerede yavrularının, benim gibi torunlarının güzel günlerini görmeyi nasip etsin çok öpüyorum canım benim hayırlı günler

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ hat gesagt…

Oznurcugum ellerine saglik nefis olmus canim.
Sizlere Afiyet olsun

SEVGİLER.

gülizar hat gesagt…

BAHAR ABLACIĞIM ELLERİNE SAĞLIK,ŞU SICAK GÜNLERDE HARİKA OLUR.GÜZEL BİR HAFTA DİLEĞİYLE....

Mutfak Havlusu hat gesagt…

Şu an ütüyle uğraşırken olsaydı da ne serinletirdi ah ah:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin