Mittwoch, 9. September 2009

EZO GELIN CORBASI VE LAHMACUN


Tarifimi iftar bereketi etkinligin ev sahibesi gelibolu17 arkadasimiza gönderiyorum

1 su bardağı kırmızı mercimek
2 yemek kasik pirinç
2 yemek kasigi ince bulgur
1 çorba kasığ ıbiber salçasi
1 corba kasigi domates salcasi
1 büyük soğan
1 litre et suyu
2 çorba kaşığı un
1 kasik tereyag,iki kasik siviyag
pulbiber, karabiber,tuz,nane

Ayiklanmis yikanmis mercimek,pirinc.bulgur önceden haslanir.
Tencerede tereyag siviyag eritilir,,rendelenmis sogan kavrulur, un eklenir pembelesince kadar kavrulur,salca,karabiber pulbiber nane eklenir.
Et suyu tencereye yavas yavas ilave edilir, iyice karistirilir.
Haslanmis mercimeke,pirinc.bulgur tencereye ilave edilir,kisik ateste arada bir karistirilarak pisirilir.



k.

Malzemeler
1 bardak süt

1 bardak  ilik  su
1 paket maya
yarim bardak siviyag( hamuru suyla yogruluyor ben süt katiyorum) citir citir hamur isteyen suyla yogursun hamuru sütle yumusak oluyor
tuz,un,su.

Kiymali harci icin,
500 gr kiyma
2 adet domates
2 adet sivri biber
yarim cay bardagi siviyag,yarim cay bardagi su
1 kasik salca,1 kasik biber salcasi
karabiber,sarimsak,2 tane sogan,maydonoz nane,kirmizi toz biber.pulbiber
yapilisiBütün malzemeyi karistirip yumusak bir hamur yogurun,mayalandimaya birakin.
Kiymaya rondodon cekilmis domatesi,biberi rendelenmis sogani ekleyin.
Salcasini baharatlarini ,kiyilmis maydonoz ve naneyi ekleyin karisririn,yarim cay bardagi siviyag , yarim bardak su ile harci elinizle iyice yogurun.,Mayalanan hamurdan limon büyüklügünde parcalar alin,bezeleri tabak büyüklügünde acin üstüne harctan kasikla yayin,ve pisirin,ben Muleks'de pisirdim iki tane sigiyor.

Kommentare:

defneylebirlikte hat gesagt…

çorba da lahmacunlar a nefis görünüyor canım.ezogelin çorbasını çok severim zaten..size afiyet bal şeker olsun..

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Marifetli arkadaşım, ellerine kollarına sağlık.. Afiyetler olsun..

sarı mutfak-hande hat gesagt…

offf nefis görünüyorlar ye beni iç beni der gibi
ellerine sağlık cnm

filiz hat gesagt…

selam hemşerim herşey çok güzel görünüyor lahmacun tarifini verirsen sevinirim,
sevgiler.

derya hat gesagt…

Ayyyyyy canımmm ya ellerine sağlık
lahmacun mis gibi koktu.Çorba zaten
enfes bereketli iftarlar dilerim öpüyorum...

PAPATYA PRENSES hat gesagt…

Üzerine de benim badempareleri yedik mi tamam:) Sofradan bizi kim kaldırsın:)))

Enfes görünüyor ablacım ikisi de. Ellerine sağlık..

meliha hat gesagt…

Miss gibi çorbayla,lahmacun daha ne ister insan çok severim
ellerine sağlık cnaım
öpüyorum.

mosquito hat gesagt…

Harika görünüyorlar.Lahmacunlar iştah açıcı:)Ellerinize sağlık..

Özlemhan hat gesagt…

offf ağzım sulandı lahmacunlara ellerine sağlık

pembe tatlar hat gesagt…

Canım ellerine sağlık çorbada lahmacunda nefis gözüküyor...

DUSBAHCESI hat gesagt…

Lahmacunlar citir citir olmus belli, cok severim ! Ellerine saglik.

DUSBAHCESI hat gesagt…

tekrar ben:) lahmacunun hamurunu nasil yaptigini sorabilirmiyim? Bizlerle payalsirsan sevinirim. Benim yaptigim hamur hep pamuk gibi olur, ben citir istiyorum.

Gönül hat gesagt…

baharım çiçeğimmmmm ellerine sağlık enfes görünüyor..sevgilerimle öpüyorum

Gelibolu17 hat gesagt…

canım bu güzel tariflerin yayında.çok teşekkür ediyorum sevgiler selamlar.gene beklerim

hazalca hat gesagt…

eline sağlık arkadaşım.bir lahmacunsever olarak lahmacunlara bayıldım ama şimdilik ben sadece yemekle yetiniyorum.inşallah bigün yaparım da...

GonuLunceLezzetLer hat gesagt…

Harika ikili daha ne olsun bayıldım...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Deniz bacın hat gesagt…

Merhaba bacım,nasılsın,sana bikaç kez uğradım ama senden bir ses çıkmadı.Küstüm sana:) Şaka bir yana önve hayırlı ramazanlar dileyim,mamaların her zaman ki gibi enfes görünüyor.Ellerine sağlık.Lahmacıun Kayseri'de özellikle de ramazanda çok yapılıyor.Geçenlerde bende yaptım.Hem pratik,hem leziz.Bana da beklerim gadalarını aldığım,bak sonra fena küserim!

meliha hat gesagt…

Canım çok teşekkür ederim çok şükür herşey iyi gidiyor.ilgin için sağol inşallah hayırlısıyla alırım kucağıma .
çok öpüyrum
iyi haftalar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin