Donnerstag, 3. September 2009

HASANPASA KÖFTESI

Hasan pasa köftesini ben biraz büyük yaptim jumbo köfte oldu ,
öyleki bir adet köfte yanina pilavla oldukca doyurucu oldu.
Sevgili Sevilin düzenledigi iftar bereketi etkinlige gönderiyorum
500 gr kiyma
1 adet sogan
1 adet yumurta
3 dilim bayat ekmek ici,ben galeta unu kullandim
karabiber,bir tutam maydanoz,bir kasik sarimsak tozu,tuz
4 adet patates
yarim bardak süt
1 yemek kasigi tereyag
karabiber,tuz,kasar rendesi
1 kasik salca
Kiymaya yumurta,rendelenmis sogan,galeta unu,karabiber,sarimsak tozu tuz ilave edilir iyice yogurulur ,dinlenmeye birakilir.
Patatesler soyulur,üzerini gececek kadar suyla haslanir.
Kiymadan limon büyüklügünde parcalar alinir,canak sekli verilir,yaglanmis tepsiye dizilir.isitlimis firinda pisirilir.
Haslanmis patatesler ezilir,tencereye alinir üzerine süt,karabiber tuz ilave edilir ve kasarda eklendikten sonra pürüz kalmayacak sekilde iyice karistirlir
Köftelerin ortasina kasikla patates konur,sicak suya bir kasik salca ve tuz eklenip köftelerin üzerinden gezdirilir tekrar firinda üzeri kizarincaya kadar pisirlir.


LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin