Freitag, 16. Oktober 2009

MÜRDÜM ERIKLI PASTA (ZWETSCHGEN KUCHEN )

Mürdüm erigi sonbaharin gelmesiyle pazar'da marketlerdeki meyve reyonlarinda yerini aldi tam tadindayken alip pastasini yaptim.Meyveli mayahos tatlari seviyorsaniz mürdüm erikli pastayi denemenizi tavsiye ederim.Yaninda kremayla nefis oldu.


150 gr margarin,ben tereyag kullandim
150 gr seker
1 adet yumurta
2 cay kasigi kabartma tozu
bir cimdik tuz
1 paket vanilya sekeri,aldigi kadar un
500 gr mürdüm erigi
100 gr file badem
200 ml sivi krema koyulasincaya kadar mikserle cirpilir buzdolabinda bekletilir

Oda isisinda bekletilmis tereyag, seker mikserle cirpilir.Yumurta,tuz,vanilya sekeri eklenir cirpilmaya devam edilir.Unla kabartma tozu ilave edilir karistirilir,ve iyice yogrulur 10 dakika buzdolabinda bekletilir.
Yikanmis cekirdekleri cikarilmis erikler dörde kesilir.Hamur merdaneyle pasta kalibina göre acilir veya elinizle yaglanmis kaliba bastirilarak kenarlardan cikacak sekilde acilir.Catalla hamurun bir kac yerine batirilir,üzerine erik parcalari dizilir,bademler eriklerin üzerine serpilir.Isitilmis 180 derece firinda pisirilir.


Kommentare:

filiz hat gesagt…

çok güzel görünüyor hemşerim ellerine sağlık,
çooook öptüm.

pembe tatlar hat gesagt…

Ellerine sağlık canım çok severim mayhoş tatları...

CANDAN TARİFLER hat gesagt…

ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
SEVGİYLE KAL....

DUSBAHCESI hat gesagt…

harika olmus! Canim cektiiiiii!:)) Ellerine saglik

misketlimonu hat gesagt…

Harika olmuş Baharçiçeğim. Ellerine sağlık. Hiç yapmadım ve yemedim ama bayıldım görüntüye.

ebrulitatlar hat gesagt…

Ellerine sağlık Öznur'cum. Pasta çok güzel görünüyor. Sevgiler canım..

defneylebirlikte hat gesagt…

muhteşem olmuş öznurcuğum.ellerine sağlık.mis mis...

derya hat gesagt…

Öznurcum nutkum tutuldu resmen bu ne
güzellik ellerine sağlık mutlu
hafta sonları kocaman öpüyorum...

disal hat gesagt…

canım arkadaşım ne kadar incesin...özel özel mutfağıma kadar getirmişsin...çok teşkür ettim...yemiş kadar oldum...

bendede bulantımdan dolayı bişey yapamadığım için tarifim bitmişti..artık dün misafir falan geldide bişeyler pişirdim...yarın bigün eklerim...bende sana getiririm:)bizde tabak boş gönderilmez:)

hazalca hat gesagt…

ne güzel bir görüntü,eline sağlık.sen bu pastaları güzel güzel yapıp,kimlere yediriyorsun böyle.ben yapsam günlerce sürünür evde

Recep Hilmi Tufan hat gesagt…

Onun da mı tatlısı oluyormuş? Bilmiyordum...

Leyla Poyraz hat gesagt…

canım pasta süper olmuş..inanılmaz görünüyor..şimdi olsa yerim ellerine sağlık..Sevgilerimi gönderiyorum..k.i.b..

Ayse Pamuk hat gesagt…

Bu tadı biliyorum enfes oluyor ellerine sağlık

Kevser hat gesagt…

Canim,
ben bu pastanin tabaktaki en son halini alip gidiyorum, ellerine saglik, bu pastanin tadini bende cok iyi bilenlerdenim.

Selamlar ve kocaman öptüm.

Hayatın Ta Kendisi Lokantası hat gesagt…

Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım :)
sevgiler...

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

canim vazgeciolmez pastalarin basinda gelir tamda mevsimi ellerine saglik sevgiler

yildiz hat gesagt…

Ayyyy,görüntü bile beni mest etti.
Iyi pazarlar canim..

GÜL'ÜN MUTFAĞI hat gesagt…

Öznurcuğum tam benlik bir pasta mürdüm eriğinin herşeyini çok seviyorum marmelatına, reçeline bayılıyorum pastasıda muhteşem güzellikte olmuş herkesin ağzının suyu akmıştır bu güzelliği görünce ellerine sağlık canım sevgiler

birdutmasali hat gesagt…

mükemmel..
bende aynen bunun gibi yapıyorum. sadece badem ezme-sosu oluyor..

ellerine sağlık çiçeğim..

akasyakokusu hat gesagt…

Baharım çiçeğim öznurum ne güzel bir görüntüdür bu böyle..benim mürdüm eriğini sevdiğimi nerden bildin..
inan bana alırken seçerim ellerim hatta sert olacak diye:))) eşimde alay eder:)) hikayeme bak..
eline sağlık canım benim dilimimi aldım..

disal hat gesagt…

börek getirdim sana...beraber yiyelim diye bekliyorum:)

birsence hat gesagt…

kek harika görünüyor...ellerine sağlık canım arkadaşım...erikli hemde offf offf...:))

şehnaz hat gesagt…

harikasın canım...mürdüm eriğini çok severim...en kısa zamanda denemek istiyorum....sevgiler..

mutfaktakizaman hat gesagt…

canim cok nefis gorunuyor sahane esim bayilacak... kesinlikle yapmaliyimm;))
ellerine saglik canimm

sevimin sayfasi hat gesagt…

simdi tamda zamani, harika görünüyor, cok seviyorum bu pastayi
ellerine saglik canim

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim merhabalar,
harika yapmissin erikli pastalari, ben bayilirim bu tada ellerine saglik. Bitmeden bir kere daha yapayim, hiiim gönlüm istedi bir dilim yaliyorum,

sevgiler....

akasyakokusu hat gesagt…

Öznur'um iyimisin..nerdesin yoksun..özledimm..

nurşen hat gesagt…

Mürdüm eriğini severim ama pastada hiç denememiştim,İyi bir fikir canım,ellerine sağlık.
Sevgiler

laleninbahcesi.blogspot.com hat gesagt…

sonbaharda olurdu değilmi mürdüm eriği, ama bizim pazarda hiç rastlamadım. benim kızlar bayılırlar mürdüm erikli pastaya. Bende elmalı pasta hamuru gibi yapıp, merdan eile açıyorum , arasına mürdüm eriği marmelatı sürüp rulo şeklinde sarıyorum. Serviste dilimleyip, üstüne pudra şekeri serpiyorum.
sevgiyle

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin