Donnerstag, 1. April 2010

ERISTELI MERCIMEKLI CORBA


Burda havalar bahar havasinda gitmedigi icin hala soguk ve yagmurlu,öyle oluncada sicacik corba iyi gidiyor .
Mis gibi bahar kokan sicacik neseli bir hafta sonu diliyorum hepinize arkadaslar

1 bardak yesil mercimek
1 bardak eriste
1 yemek kasigi domates salcasi
1 yemek kasigi tereyag
nane, tuz
5 bardak sicak su,et suyuda olabilir

Mercimek önceden haslanir,tencereye tereyag alinir eritilir. Salca ve nane eklendikten sonra cok az kavrulurMercimek , eriste ilave edilir, .Ben et suyu koydum siz kaynamis sicak suyunu ekledikten sonra tuzunu ayarlayin kaynamaya baslayinca tencerenin altini kisin 10,15 dakika kadar pisirin,sonrada sicacik servis edin

Kommentare:

Keskinli,Ikizlerinannesi hat gesagt…

aynen canim bizim havalarimiz türkiyeye uymuyor bende de corba var :)) seninkide mis bir kasede ben alayim

ayricada oglusune komple quarkini tabagini getirdim afiyet olsun:))

sevgiler hayirli cumalar

Muhterem'le Afiyetle hat gesagt…

Sevgili Öznur,
Ellerine sağlık, çorba nefis görünüyor.
Bende bu çorbayı sık sık yapıyorum.
Hem doyurucu, hem besleyici, hemde çok lezzetli.
Bu arada;
Jellerle ilgili soru sormuşsun,hemen cevaplayayım;
İlk zamanlar bu konuya dikkat etmiyordum, sonradan bitkisel olmayan jellerin içinde sığır jelatini olduğunu öğrendim.
Şimdi Dr.Oetker'inde,Kenton'un da bitkiseller jelleri Türkiye'de bulunabiliyor.
Artık hep bitkisel alıyorum.

kalpkurabiye hat gesagt…

ellerine sağlık canımm nefis görünüyor çorban ve bende dün bu çorbadan yaptımm içine erişte değil de tel şehriye attım sadece:))

MAVİANNE hat gesagt…

süperrrrr
çok severim
ilk kez geçende yaptım güzel oldu ama içinde soğan da vardı benim tarifin
iyi haftasonları diliyorum

Gönülünce hat gesagt…

Buralarda da yağan yağmurlardan sonra havalar ısınmaya bahar kendini hissettirmeye başladı...İçimiz kıpırdamaya başladı diyebilirim...Sıcakda olsa çorbaya hayır diyemiyeceğim...Nefis bir çorba olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

hunerlieller hat gesagt…

selam .bizler bahara kavuştuk.darısı sizlere..erişteli mercimek çorbasını kışın bolca bende yaparım.nefis görünüyor canım.ellerine saglık.sevgiler

derya hat gesagt…

Canım çok severek yaptığım ve yedi
ğimiz bir çorba ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Pembe Tatlar hat gesagt…

Yaz kış çorbasız bişr yemek düşünemiyorum ellerine sağlık canım...

Sevgiler..

emelce yemek hat gesagt…

dedigin gibi buralara kis sanki geri geldi,corban iyi gitmis hava durumuna ellerine saglik

karakazandan hat gesagt…

Bir corbalik kadar kalmisti eristem iins corbayi da yaparim:) Nefis oluyor severiz yeriz.Bende de yayla var canim:)
Eline saglik Öznur'cugum.

Selamlarimla,Serap.

Pembe Dusbahcesi hat gesagt…

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN....
Pembedüşbahçesinin etkinlikleri devam ediyor...
Bu defaki etkinliğimizin adını siz koyacaksınız:)
Size üç malzeme veriyoruz Muz, Kahve ve Çikolata bu üç malzemeyi kullanarak kek,pasta vs. aklınıza ne geliyorsa paıyorsunuz ve pembedusbahcesi@gmail.com adresine gönderiyorsunuz...

Detaylı bilgi için blogumuzu ziyaret ediniz...

SON KATILIM 30 NİSAN...

SEVGİLER:)

CAHİDE hat gesagt…

anacığım geldi aklıma.Çocukken en çok yediğimiz çorbaydı bu.Hala çok sever ve yaparım.Sıcacık ne güzel olur.Ellerin dert görmesin canım...

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Bende yapıyorum bu çorbadan nefiss görünüyor ellerine sağlık canım..mutlu pazarlar

birdutmasali hat gesagt…

evet canım,
sizler çok geç bahar görüyorsunuz,hatta yazınız ancak bahar oluyor neredeyse.
ama bu güzel çorban tam sizin havanıza göre olmuş
nede severim..
ellerine sağlık öznurcuğum.

Özlem hat gesagt…

Ne kadar lezzetli görünüyor, ellerine sağlık canım...

hazalca hat gesagt…

kızım bu çorbayı çok sevdiği için ,adı hazal çorbasıdır bizim evde.eline sağlık canım.iyi tatiller size

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin