Montag, 5. April 2010

MUZLU LOKUM

Pratik ve hafif, yas pasta tadinda ama onun kadar agir olmayan nefis bir tatli .Bizim ev halkida severek yedi, artik bizim evin en sevilen tatlilar arasinda yerini aldi.
Tarif sevgili Belgin'e ait ,kendisine cok tesekkür ediyorum.
Sevgili Hümeyranin düzenledigi 57 p.d.c.s. etkinlige gönderiyorum
1 litre süt
9 yemek kasigi seker
7 yemek kasigi un
150 gr margarin veya tereyag ( ben 125 gr kullandim)
1 paket vanilya
3 veya 4 adet muz,hindistan cevizi,üzeri icin yesil fistik

Süt,seker,un karistirilarak kaynatilir.ocaktan alinir 1,2 dakika sonra tereyag ve vanilya eklenir mikserle yaklasik 10 dakika cirpilir, ben 5 dakikadan az cirptim topaklanmadigi icin

Tepsi suyla islatilir ve muhallebi dökülerek esit sekilde yayilir.Soguduktan sonra buzdolabinda bir gün bekletilir.4x5 adet olacak sekilde kesilir.spatula yardimiyla alinir arasina kesilmis muz parcasi konur iki tarafi üstüste gelecek sekilde kapatilir.Hindistan cevizine bulanir,üzerine yesil fistik serpilir,afiyetle yenir




Gecen sene 2 Nisan' da kayinpederim vefat etmisti tam bir sene oldu.Kayinpederim icin mevlit okuttuk,yaklasik 300 kisi katildi. Tatli olarak 15 tepsi baklava yaptik,hazirda alinabilirdi ama kendi yaptigimiz daha citir daha lezzetli oldu yiyenler tarafindan cok begenildi .
Kayinpederimin bizde yeri ayridir, sevecen sevkatli yardimsever bir insandi,mekani cennet olsun nur icinde yatsin Amin...

Kommentare:

kalpkurabiye hat gesagt…

ayy lezzetler kuşağı harikaa:)) nefis canım yaa:))

derya hat gesagt…

Canım benim ellerine sağlık muhte
şem bir lezzet ve çok şık bir sunum
kocaman öpüyoruım...

ozguluntarifleri hat gesagt…

Bende yakin zamanda Belginimden tarifi alip denemistim gercektende nefis bir lezzet herkese oneririm:))
ellerine saglik canim.
sevgiler.

şehnaz hat gesagt…

MÜKEMMEL BİR GÖRÜNTÜ...ELLLERİNE SAĞLIK TATLIM....

emelce yemek hat gesagt…

ne guzel insanin oldukten sonra boyle iyi anilmasi allah hepimize boyle anilmayi nasip etsin allah kabul etsin mevlutunuzu

tatlilar gülcandan hat gesagt…

Ellerine emeklerine saglik nefis görünüyorBabaniza Allah rahmet eylesin nur icinde yatsin sevgiler canim öptüm.

PAPATYA PRENSES hat gesagt…

Lokum enfes görünüyor,olsa da yesem:)
Ellerine sağlık ablacım.


Mevlidinizi Rabbik kabul etsin..

defneylebirlikte hat gesagt…

süpersin öznurcuğum.ellerine kollarına sağlık...sevgiler...

feray hat gesagt…

Lokumlar çok güzel Öznurcum.. Ellerine sağlık.
Mevidinizide Allah kabul etsin.
Öpüyorum canım...

Cahide hat gesagt…

Lokuma bayıldım,şu taşınma işlerim biterse denerim inşaallah.
Fotoğraflarda harika ellerine sağlık canım arkadaşım.
baklavalar süper gözüküyor.Allah kabul etsin,Kayınpederinede Rabbim rahmet eylesin...

aslı'nın mutfağı hat gesagt…

Hepsi nefis görünüyor, ellerinize sağlık Öznur'cum.. Allah kabul etsin..

papatya68 hat gesagt…

Allah sizinde arkanızdan okuyup okutanlar nasip etsin ne kadar güzel özenerek yapmışsınız her şeyi Babanızın da mekanı cennet olsun Öznurcuğum
lokumlar nefis benimde çok sevdiğim bir tatlı çok da hafif oluyor ellerine sağlık sevgiler

humeyra hat gesagt…

Tarifinizi aldım :) Şu an bizim evde de muzlu rulo var, yani muzlu rulo tarifinden yapılmış muzlu kuplar var, babam çok sevdiği için sürekli istiyor, çok yapıyorum, rulo yapmaya üşeniyorum ben de :) Ah tembellik işte. Ama benimkinin un miktarı az, rulo yapmak daha zahmetli oluyor. Rulo için bu tarif daha mantıklı.

Huriye Kimdir? hat gesagt…

Allah kayinpederini nurlar içinde yatirsin mekani cennetolsun insallah...

Muzlu lokumu bende gördüm ve not etmistim daha kismet olmadi ama kesinlikle deniyecegim insallah çok lezzetli görünüyor çünkü ellerine saglik caniiiim,öpüldün.

kristalkelebek(aslı) hat gesagt…

Çok hafif ve nefis bir tatlı olmuş, ellerine sağlık canım:).
Mevlidinizi Allah kabul etsin.
Sevgiler..
aslı

Gönülünce hat gesagt…

Tatlın harika olmuş bende çok severim ellerine sağlık canım...
Mevlüdünüzü allah kabul etsin...Baklavalar el emeği güzel olmazmı ellere emeklere sağlık...
Sevgiler...

sarı mutfak-hande hat gesagt…

harika görünüyor ellerine sağlık canım
sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Bende çoktandır denemek istiyorum Belginciğimin bu tarifini seninkide şahane olmuş canım ellerine sağlık..Mevlüdünüzüde Allah kabul etsin...öpüyorum

TAZE NANE hat gesagt…

Harika görünüyor.
Ellerine sağlık nefis olmuş.
Sevgiler.

Mutfak Havlusu hat gesagt…

buralarda neler var böyle:)
her biri neffis,ellerine sağlık

dönmezçağlar hat gesagt…

GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL SUNUM ÇOK ŞIK AMA BENCE ADI MUZLU LOKUM DEĞİLDE PRENSES LOKUMU OLMALIYDI...
ELLRİNİZE SAĞLIK.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin