Mittwoch, 14. April 2010

PORTAKAL JÖLELI CHEESCAKE



Bu pastayi yapali cok oldu,kisin baslangicinda portakallarin bol zamaninda yapmistim,jöleli tarifler etkinlik icin hazir elimin altindayken yayinliyorum.
Sevgili Narince'nin hazirladigi jöleli tarifler etkinligine gönderiyorum.

100 gr margarin

80 gr seker

200gr un

1 yumurta

1 paket vanilya sekeri

1 cay kasigi kabartma tozu,az tuz


Kremasi

600 gr quark( tuzsuz labne peynir

200 gr margarin

200 gr seker

4 yumurtanin sarisi,ve beyazi ayri

1 paket vanilya sekeri

2 yemek kasigi limon suyu,ve rendesi

1 paket vanilya pudingi

jölesi icin

3 bardak portakal suyu

1 portakalin rendesi

1 kahve kasigi nisasta



Margarin, seker, yumurta cirpilir,vanilya sekeri ilave edilir ve un kabartma tozu eklendikten sonra hamur yogrulur dinlendirilir.Yaglanmis pasta kalibina hamur el ile yayilir, kenarindan bir parmak kadar cikartilir, catalla hamurun bazi kisimlarina batirilir esit sekilde kabarmasi icin.

Quark, eritilmis margarin,yumurtanin sarisi,seker,vanilya sekeri,limon suyu mikserle cirpilir,vanilya pudingi eklenir ve cirpilmaya devam edilir.Yumurtanin beyazi beyaz bir kivam alincaya kadar cirpilir, karisimin altindan yukari dogru yumurtanin beyazini yedirilir,burdaki islem yumurtanin bayaziyla kremanin dagilmamasi icin. Krema hamurun üzerine yayilir,isitilmis 175 derecede yaklasik 60 dakika pisirilir., Her firin degisik pisirdiginden bicakla kontrol edin,eger krema yapismiyorsa pasta pismis demektir.

Portakal suyu ve rendesi nisasta tencerede kaynayana kadar karistirlir,ocaktan alinir pastanin üzerine yayilir,üzerindeki jöle donunca servis edilir





Kommentare:

Emel Kurt hat gesagt…

selam cok güzel bir pasta,ellerine saglik,sevgiler.

DUSBAHCESI hat gesagt…

Nefis gorunuyor, ellerine saglik!

xesrax hat gesagt…

harika görünüyor,ellerinize sağlık...

emelce yemek hat gesagt…

uzerindeki jole cok guzel yakismis,ellerine saglik,

misketlimonu hat gesagt…

Serin ve ferahlatan tadıyla nasıl güzel olmuştur. Mis gibi portakal kokusu geldi sanki resme bakarken. Ellerine sağlık Baharçiçeğim.

hazalca hat gesagt…

aaah ah,bu ne lezzet böyle.tarifine göz attım,biraz zahmetli gibi geldi ama elim iyileşsin,göz koydum pastana.deniycem bende.sevgiler

anneminkiziyim hat gesagt…

Canim ellerine saglik,
harika bir görüntü, lezet de bir o kadar nefis olsa gerek, bir dilim almadan gitmek istemedim, ellerin dert görmesin.
Hayirli cumalar,

sevgiler....

feray hat gesagt…

tablo gibi olmuş Öznurcum ellerine sağlık.

kalpkurabiye hat gesagt…

ellerine sağlık canımmm çok güzel görüünyor bu cheesecake..hmm hmm..

derya hat gesagt…

Öznurcuğum ellerine sağlık tatlım harika bir görüntü kocaman öpüyorum

hunerlieller hat gesagt…

nefis bir pasta olmuş.eminim portakal muhteşem bir lezzet katmıştır.ellerine saglık arkadaşım...görüşmek üzere.

serap uzun hat gesagt…

Peykekin en sevdigim hali,benimde arsivde var görücüye cikmayi bekliyor:)
Eline saglik Öznur'cugum.

Selamlarimla,Serap.

meliha hat gesagt…

Missler gibi portakal kokusu aldım.süper görünüyor.bir dilimcik alıp kaçıyorum.
ellerine sağlık
Sevgileeeeer.

Huriye Kimdir? hat gesagt…

Jöleli tatlari pek sevmem ama bu görüntü harika çok istah açici eline saglik seker,öptüm.

papatya68 hat gesagt…

hem lezzetli bir görüntü hem denenesi bir tarif olmuş ellerine sağlık olsun Öznurcuğum portakallı tatlıları bende çok severim sevgiler

Mutfak Havlusu hat gesagt…

Gene nefis bir sunumla bizlerin önünde arz-ı endam ettirdiniz,ellerinize sağlık ne diyeyim!

Jibek hat gesagt…

renk uyumu ve sunum harika elelrine sağlık canım hele o minik kalplere bayıldım :)
sevgili ortağım Cahidem'de sevgilerini selamlarını gönderdi, ikimiz adına cumanı tebrik ederim sevgiler:)

BIR TERAZININ GUNLUGU hat gesagt…

Merhabalar,bu tarif yemesi cok zevkli bir sekilde görünüyor,elinize saglik...

Nürnberg'ten sevgiler,sevgili Bahar Cicegi...

Gönülünce hat gesagt…

Portakalım kokusu ve aroması nefis bir tat katmıştır...Görüntü harika ellerine sağlık canım..
Sevgiler...

MÜNSTER hat gesagt…

Canim benim, senin de ellerine saglik, muhtesem bir görüntü... Sevgilerimle,

MUTFAKISTAN hat gesagt…

ELLERINE SAGLIK SAHANE OLMUS
SEVGILER CANIM

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Çok seviyorum cheesecaki portakallısıda bir başka leziz olmuştur ellerine sağlık canım harika görünüyor öpüyorum

NarincE hat gesagt…

Buldum buldum ekliyorum şimdi.

NarincE hat gesagt…

Ben teşekkür ederim katılımınız için.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin