Samstag, 12. November 2011

MANTARLI BÖREK


Asagida bazi tarifleri paylasmistim sirada mantarli böregimiz var.
Buzlugumda acil durumlar icin her zaman milföy ve yufka bulundururum,mayali bir hamur zaman aldigi icin tercihim ya milföy yada yufkadan yana oluyor kisa zamanda hazir oluyor.

3 adet yufka
1 kase mantar
1 adet sogan
2 adet yumurta
1 cay bardagi sivi krema
1 cay kasigi karabiber,pulbiber,sarimsak tozu,kuru feslegen,tuz,hashas

Tavaya siviyag konur, ince dogranmis sogan kavrulur,ince dogranmis mantarlar ilave edilir kavurlmaya devam edilir.Baharatlarida eklendikten sonra ocaktan alinir.
Yufka önce ortadan ikiye sonra 8 parcaya bölünür.Yumurtalarla krema cirpilir yufkanin üzerine sürülür.Mantarlar yufkanin kalin tarafina konarak sigara böreginden daha gevsek sekilde sarilir. Kalan ic harctan böreklerin üzerine üzerine sürülür hashas ekledikten sonra isitilimis firinda üzeri kizarana kadar pisirilir.




Dizi seyredecegimiz icin yemek masasi yerine ortadaki masaya hazirladim.Gelende arkadasim yabanci olmadigi icin bu sekilde hazirladim masayi .

Kommentare:

feray hat gesagt…

Öznurum çok güzel olmuştur böreğin eminim bende bayılırım mantarlı olan herşeye Ellerine sağlık canım,
Hıı sormayı unuttum bu kadar yşyeceği iki kişimi yediniz:)
Kocaman öpüldün..

yemekbiraşk hat gesagt…

ellerine sağlık canım çok da güzel hazırlanmışsın.. sevgilerimle

Baharcicegi hat gesagt…

feraycim evet iki kisi yedik,ama malum aksam aksam kalorili seyler oldugu icin kenarindan kiyindan hesabi yedik

Fatma hat gesagt…

ohhh ne güzel dizilerde böyle masalar hazırlarsak vay halimize :)
ama özendim size afiyet olsun canım börekte harika görünüyor
sevgiler:)

Cafe Portakal hat gesagt…

ellerine sağlık canım mantarı denemedim börekde ama güğzel olur tahminim

Betül hat gesagt…

Dizi sofrası harika görünüyor, her zaman iyi ve neşeli seyirler olsun.

Sevgilerimle.

anneminkizıyim hat gesagt…

Merhabalar Öznurcugum,
ellerine saglik canim, nefis bir börek ve harika bir sofra, bakilan dizi hangisiydi merak ettim simdi.
Sevgiler....

zeymuran hat gesagt…

benımde buzlugumda mılfoy mutlaka olur mantarla borek cok guzel oluyor ellerıne sağlık canım

disal hat gesagt…

baharçiçeğim arkadaşla dizi izleme olayı süper..hatta izleyemeden lafa dalmak daha güzel..helede bu harika tariflerden tadarak laflamak hepsinden güzel..ellerine sağlık..nefis nefis...

Hayat Cafe hat gesagt…

Ohhh ne güzel hem dizi hem bu nefiss ikramlar..
Bende gelmek istiyorum dizi izlemeye ama yaa:))
Ellerine sağlık canım
Afiyetler olsun size..

Gönülünce hat gesagt…

Bütün ikramların harika görünüyor böreğinde en sevdiğimden mantarlı nefiss olmuş...Ellerine emeklerine sağlık canım...Arkadaşlarınla ağzınızın tadı hiç bozulmasn...

Sevgiler...

**kalpkurabiye**deniz** hat gesagt…

ablacımm ellerine kollarına sağlık börekcikler nefisss:))
harikasın sen:)
öpüyorum çookk:))

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

mmmm böreğede masadakilerede bayıldım
ellerine sağlık canısı..Ay hangi diziydi bende merak ettim şimdii:)))) öpüyorum canım

Serap Uzun. Karakazandan hat gesagt…

Ask olsun Öznur beni niye çağırmadın böyle güzellikler yapmişsin? Ellerine sağlık cnm. Böreği deneycem arkadasıma ve seni cağirmiycam. :-)))

Baharcicegi hat gesagt…

Bir dahaki diziye katilmak isteyen arkadaslar buyrun size daha güzel masalar hazirlarim cok merak edildi hangi dizi oldugu
Öyle bir gecerki zaman, ama biz basinda bir göz attik diziye sonrasinda sohbet ,ertesi hafta özetini seyrettim

FidoLand hat gesagt…

offf..çok iştah açıcı görünüyorlar!!acıktığımı hissettimm..ellerine sağlık :)

defneylebirlikte hat gesagt…

merhaba öznurcuğum.bu aralar bloğa girmek içimden gelmiyor hiç.okuldan sonra tiyatro çalışıyorum eve gelince de malum diğer işler erkenden uyuyorum.24 kasımda yine oyunumuz var.tarifler de birikti aslında ama bıraksam mı bu blog işini karar veremedim.
börek nefis olmuş.eline sağlık arkadaşım.kucak dolusu sevgiler...

Hayat Cafe hat gesagt…

Canım resim ayarlarını sormuşsun ama her fotoğrafta değişiyor bu odadnın aldığı ışı göre ama genelde ıso 200 diyafram 3.5,enstantın deniyor galiba onuda 20 ile 30 arası tutuyoruma ama dediğim gibi değişyoru bu..:))
İnşallah ayrdımcı olabilmişimdir canım..:))

hazalca hat gesagt…

görüntü çok güzel,eline sağlık.benim mantarla pek aram yok.kıymalısı da olur değil mi öznurcum

Mutfak Havlusu hat gesagt…

Ne güzel yemekler yapılmış ah!
Manatrlı böreği de çok severim hatta blogta olan bol soğanlı tarifi ne zaman yapsam börek anında bitiyor:-)
Böyle kremalı da denemek lazım,ellerine sağlık.

anne eli gibi hat gesagt…

süper bir sofra olmuş canım,birde tatlı sohbet olunca neyleyeceksin diziyi:)
ellerine sağlık arkadaşım..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin