Donnerstag, 26. Januar 2012

PORTAKALLI BADEMLI KURABIYE


Dün  bir  arkadasima 5  cayina  gitmistim  orda  bu  kiyir  kiyir  agza  alinca  dagilip  giden nefis  kurabiyelerden  yedim .Eve  gelince  hemen  denedim  tarifinde  portakal  yoktu  ben  ekledim . 

250 gr margarin  veya  tereyag
1 adet  portakal  kabugu  rendesi
2 adet  yumurta ( birinin  beyazi  üzeri  icin  ayrilacak
2  su  bardagi  nisasta
1 su  bardagi  seker
2 paket  vanilya sekeri
200 gr  cekilmis  toz  badem
200 gr  iri  taneli  badem
1 paket  kabartma  tozu
1.5  , 2  su   bardagi  un

Oda  isisindaki  margarin , seker, yumurtalar  birinin beyazi  üzeri icin  ayrilir  ve   cirpilir Sirasiyla vanilya  sekeri, toz  badem, nisasta  eklenerek  cirpilmaya  devam  edilir. Portakal  kabugu  rendesinden  bir kahve  kasigi  üzeri  icin  ayrilir. Portakal kabugu  rendesi  kabartma  tozu  un  ilave   edilerek yumusak  bir  hamur  yogrulur. Hamurdan   kücük  parcalar  alinarak  el icinde  yuvarlanir, icinde  portakal  kabugu  rendesi  olan  yumurta  beyazina  batirilir daha  sonrada iri  taneli  bademe  batirilir.Yaglanmis  tepsiye  kurabiyeler  dizilir,istilimis 170  derece   firinda pisirlir ,üzeri  pembelesmeden  firindan  cikarilir.Istenirse  pudra  sekeri  serpilir  ben  üzerinede  portakal  kabugu  rendesi  koydugum  icin  pudra  sekeri  kullanmadim.




Kommentare:

http://www.arenandfamily.blogspot.com/ hat gesagt…

ellerinize sağlık sevgiler

Ekin Mutfagi by Elif hat gesagt…

Ellerne saglik:-) cok lezziz olmus...
Sevgiler

anne eli gibi hat gesagt…

kurabiyelerde sunumda harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım,sevgiler..

Fatma hat gesagt…

çok lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık )
resimde harika :)
sevgiler:)

lezzet sefasi hat gesagt…

gorunumun den belli tadininda harika olusu, ellerine saglik
Sefa

Melek* hat gesagt…

ayy insan bunu nasıl resmiyle yetinir:) bayırdım ellerinize sağlık

PAPATYA PRENSES hat gesagt…

Kurabiyeler enfes görünüyor ama benim gözüm kutusunda kaldı:)))

Ellerine sağlık ablacım.

Gelibolu17 hat gesagt…

Kurabiyeler senin olsun kutusu benim olsun :) yada hadi dur bir tanede kurabiye alayım o kadar yapmışsın demi :) elerine sağlık,ama kutu benim anlamam,tamammı,kutuyu istiyorum :)

**kalpkurabiye**deniz** hat gesagt…

ellerine sağlık ablacım.)
mis gibidir kurabiyeler:)
portakallı portakallı:))

feray hat gesagt…

Öznurum ellerine sağlık çok güzel kurabiyeler olmuş.
Sevgiler..

ebrulitatlar hat gesagt…

Çok güzel olmuş bu kurabiyeler Öznur'cum. Yapıp yemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler,selamlar..

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI hat gesagt…

off ne kadar güzel bunlar, herşeyiyle nefis :) ellerine sağlık .

Leyla'nın Kahve Dükkanı

Bir Terazi Kizi... hat gesagt…

Bende buna benzer bir tarif denedim cok güzel oldu,simdi olsada yesem yetmiyor bu arar kekselere hastayim!

Twitter hat gesagt…

Ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor.En yakın zamanda deneyeceğim. Biz de Seyristanbul.com bloğumuzda Twittera üye olmak isteyenler için faydalı bilgiler sunduk.

Mutfak Havlusu hat gesagt…

Çok tatlı olmuşlar..Ellerine sağlık!:-))

hazalca hat gesagt…

ben portakalın her türünü severim.helede böyle kurabiye de olursa.eline sağlık

Hayat Cafe Tarifleri hat gesagt…

Canım yaaa güzelliği görüntüsünden belli zaten..
Miss gibi portakal kokulu ve bademli..
Ellerine sağlık.

Hülya hat gesagt…

Canımmm, bunlar nefis görünüyor. Bademli herşeyi çok severim zaten..

Ellerine sağlık Baharçiçeğim..

defneylebirlikte hat gesagt…

MERHABALAR CANIM.BURALARDAYIM.BLOĞU EPEY BOŞLAMIŞTIM ASLINDA.SONRA BİR TARİF EKLEYEYİM DEDİM SENİN YORUMUNU GÖRDÜM.KOŞTUM GELDİM CANIM..SAĞOLASIN..KURABİYEN MMMMM NEFFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK..AFİYETLER OLSUN ÖZNURCUĞUM...

Ayseden hat gesagt…

Hıııım kokusu taa buralara kadar geldi...

bir kase lezzet hat gesagt…

ayyyyy sefamız olsun
ne şıklık şekerim
yakışır
ellerine sağlık canım
:))))))

GÜLOANNEMUTFAKTA hat gesagt…

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

anneminkizıyim hat gesagt…

Hayirli Kandiller ve hayirli Cumalar arkadasim!
Ellerine saglik canim, kurabiyeler nefis, sunum da harika olmus, sevgiler...

özlem hat gesagt…

ellerine sağlık çok güzel olmuş.

vincent hat gesagt…

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacagiz.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

Saygilarimla

Vincent
Petitchef.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin