Freitag, 3. Februar 2012

PATATESLI CICEK KEK, MEVLID KANDILINIZ MUBAREK OLSUN

Günesli  ama  buzzz gibi  (- 12 derece)   bir  havadan hepinize  sevgiler  selamlar  arkadaslar.
Bugün aksam   mevlid  kandili,hepinizin  kandilini  kutlar  dularinizin   kabul  olmasini  dilerim.


Pizza  yapmistim  hamurundan  bir  parca  artinca  bende  patatesli  cicek  kek  yaptim.
Gülo anne  arkadasimizin  daveti  icin  tesekkür  ediyorum, tarifimi  düzenledigi  etkinlige  gönderiyorum

1  bardak süt
1 cay  bardagi  siviyag
1 paket  maya
aldigi  kadar  un,tuz
ic  harci  icin
4 adet  patates
1 adet  yumurta
2 dal  maydanoz, feslegen
 5 yemek  kasigi  siviyag
karabiber, kirmizi  toz  biber,tuz
Öncelikle  patatesler  haslanir, kabuklari  soyulur , patetes  ezecegi  ile  ezilir, kiylimis  maydanoz,feslegen baharatlar ,siviyag ilave  edilerek  karistirilir.
Hamur  malzemeleri eklenerek  yumusak  bir  hamur  yogrulur,mayalanmasi  icin  yarim  saat bekletilir.
Hamur  az  unla   tezgahta  kare seklinde  acilir,patatesli  harc  her yerine  yayilir.Rulo  yapilir ,sonra  yuvarlak  sekilde iki  ucu  birlestirilir.Bicakla  araliklarla  hamurun  üzerine   cizik  atilir, cirpilmis  yumurta  sürülerek  isitilmis 180 derece  firinda  üzeri  kizarincaya  kadar  pisirlir.


Kommentare:

HEDEN hat gesagt…

Ellerıne saglık canım,senınde kandılın kutlu olsun,duaların kabul olsun.

cafemuss hat gesagt…

Ellerinize sağlık çok hoş görünüyor ve ayrıca kandiliniz mubarek olsun.

Fatma hat gesagt…

amin canım))
ALLAH!ım zorda kalanların yardımcısı olsun
kandilin mubarek olsn
ellerine sağlık kekin çok şık ve lezzetli görünüyor
sevgiler:)

GÜLOANNEMUTFAKTA hat gesagt…

Arkadaşım tarifiniz yayında Katılımınızdan ve desteklerinizden dolayı çok tşk.ederim.Dersteklerinizi bekliyorum sevgiler

defneylebirlikte hat gesagt…

Allah vesizlerin yardımcısı olsun ama bu soğukta dışarda hayatta kalmak çok zor.kekin farklı ve ilginç geldi bana.ellerine sağlık.çayın yanında yenmesi eminim ki müthiş olur canım.emeğine sağlık.

anneminkizıyim hat gesagt…

hiim nefis olmus, tekrardan hayirli Kandiller canim,

sevgiler....

LEYLAnın KAHVE DÜKKANI hat gesagt…

Baharçiçeği bu muhteşem birşey olmuş, bayıldımmm eminim çok lezzetlidir. ellerine sağlık.

anne eli gibi hat gesagt…

ellerine sağlık bahar'cım kek nefis görünüyor,sanada hayırlı kandiller,dua ile..

annemineli hat gesagt…

Hayırlı kandillerrrr...

Süzgec Mutfakta hat gesagt…

GÖRÜNTÜ MÜKEMMEL HAYIRLI KANDILLER

**kalpkurabiye**deniz** hat gesagt…

ellerine sağlık ablacımm:)
çiçek nefis görünüyor,
geçmiş kandilin mübarek olsun..

feray hat gesagt…

Çok güzel olmuş Öznurcum ellerine sağlık..
Hayırlı kandiller..
Sevgiler...

Serap Uzun--karakazandan hat gesagt…

Sizde de mi -12 uyyy üsüdüm :)
En azindan kek ve yanina sicacik cay isitir insani,ellerine saglik cnm.

Tombul Tarifler hat gesagt…

Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

Gönülünce hat gesagt…

Arkadaşım geçenlerde burada kar yağıyor dediğin zamanan sana burda yok demiştim...Demiştim ve o gün kar bir başladı bir soğuk sorma:))...Artık havalar ısınsın desek ısınırmı acaba ben çok üşüyorummm:))...

Patatesli kekinde pek afilli olmuş bayıldım...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Hayat Cafe Tarifleri hat gesagt…

Canım çok geçmişde olsa geçmiş kandilin mibarek olsun..
Çiçek kekin muhteşem görünüyor..
Ellerine sağlık canım benimm..
Öpüyorum.

Baharatın Kızı hat gesagt…

Nefis olmuş ellerinize sağlık nisan ayında ki günüm için arşivledim teşekkürler;))

zeymuran hat gesagt…

cok guzel olmus canım ellerıne sağlık

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin