Samstag, 7. April 2012

KEKIKLI YUMURTALI PIDE
























1 su  bardagi  ilik  süt
1  cay  badagi  siviyag
1 su   bardagi  ilik  su
1 paket  maya    (42 gr )
1 kahve   kasigi  tuz, alabildigi  kadar  un
üzeri  icin,
 1 pideye   1 yumurta
bir  kahve  kasigi un
karabiber,kekik ,sarimsak  tozu
2 adet kiraz  domates
üzerine  sürmek  icin  1 adet  yumurta
Derin bir  kapta  malzemeler sirasiyla  eklenerek  yumusak  bir  hamur  yogrulur. Mayalanmasi  icin  yarim  saat  bekletilir.
  Yumurtalar  bir  kaseye  eklenerek  cirpilir,   karabiber,kekik,sarimsak  tozu  ,un ilave  edilerek  cirpilir . Pide  hamurundan yumurtalarin akmamasi  icin   un  ilave  edilirerek koyu  bir  kivam almasi  saglanir.
Mayalanmis  hamurdan   bezeler alinir,hafif  unlanmis  tezgahta   merdaneyle  oval  sekilde   acilir.
Yumurtali  karisim  acilmis   hamurlarinin  ortasina  yayilir, hamura  pide  sekli verildikten  sonra  yaglanmis  tepsiye  dizilir.Üzerine  kasar  rendesi  ilave  edilir,  dilimlenmis domatesler  dizilir, pidenin  kenarlarina yumurta  sürülür  isitilmis  firinda  kizarana  kadar  pisirilir.






Kommentare:

derya hat gesagt…

Canım akşamın bu saatinde görmem iyi olmadı:))Ellerine sağlık harika sevgiler.

bir kase lezzet hat gesagt…

ellerine sağlık canım:)
çayımla geldim. mmmm misssss

Bir Terazi Kizi... hat gesagt…

Gecenlerde bende yaptim pide ama sivi yag koymamistim icine,güzeldi ama ertersi günü hemen sertlesti,bi tanede yumurtali yapmistim,kekik koymak hic aklima gelmedi nefis olurdu koysaydim,ellerine saglik,nefis görünüyor...

yemekbiraşk hat gesagt…

ellerine sağlık canım hamur işsiz hafta sonu da olmuyor yani:) sevgileirmle

hazalca hat gesagt…

canım eline sağlık,merak ettiğim bişey var.bu tarifleri kendin mi buluyorsun,yoksa yararlandığın kaynaklar var mı?gerçekten hem nefis,hem pratik tarifler veriyorsun.

PaSaSofraM hat gesagt…

Porselendemlik.com tarafından hazırlanan
"Porselen demlik çay saati etkinliği"nin 74.hafta ev sahibesiyim.
7 Nisan 2012-7 Mayıs 2012 tarihleri arasında
http://pasasofram.blogspot.com/ adresimde göndereceğiniz birbirinden
güzel tarifleri yayınlayacağım...
Tariflerinize 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Paşa
sofram' a gönderiyorum diye not düşüp
bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)
Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,
etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,
lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

PAPATYA PRENSES hat gesagt…

çok şahane görünüyor ablacım.ellerine emeklerine sağlık.
olsa da yesemmm.,.,

MARİFETANE (Elif Hatice) hat gesagt…

Gelibolu17'nin hazırladığı

"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine


28 MART-15 NİSAN tarihleri arasında


http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...


Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...


Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....


“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”


Muhammed Mustafa (s.a.v)


Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)


Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp


http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Hülya hat gesagt…

Harika görünüyor pide. Nasıl canım istedi :) Bayılırım yumurtalı pideye, ellerine sağlık Baharçiçeğim..

disal hat gesagt…

tarif süper ama görüntü bir harika.sunum varya sunum beni aldı götürdü herhalde sizin oraya bırakacak:))))kaldıysa tabi:)

Hayat Cafe Tarifleri hat gesagt…

Uzatıver bakalım o pideyi bana..
Tamda akrnı açıkmışken ne iyi olurdu..
Ellerine sağlık canım benim..

feray hat gesagt…

Ellerine sağlık Öznurcum nefis görünüyor..
Sevgiler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin